Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion


Crusader
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)
Eller med light armor?

Jo, men ingen armor alls funkar bäst.

Själv är jag på Lv. 3 efter ca 40 timmars spelande. Saken är den att vilken Lv man har visar inte hur bra ens karaktär är. Man kan vara på Lv 50 men fortfarande ha låg level på sina Skills eftersom man kan levla varje gång man går upp ett på en Skill.

Vilken Lv karaktären har spelar ingen roll förutom att fienderna blir svårare för varje Lv utan det är Lv på dina Skills som är det viktiga.

mr_tobbe som var Lv 21, jag skulle vilja veta hur dina Skills ser ut. :wub:

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ectoplasman får du när du dödar ett spöke, dom lämnar en fin liten pöl efter sig. Dessa brukar du oftast finna i källorna under kyrkorna. Men kom ihåg, vapen biter inte på dom, du måste använda magi!

Och var hittar man The Fighting Guild? Många NPC's tipsar om dom, och jag är ju warrior så det vore nog min grej.

Och en sak till, vad händer om man plundrar ett lik i arenan? Det som sägs vara strikligt förbjudet.

Redigerad av Matteus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ectoplasman får du när du dödar ett spöke, dom lämnar en fin liten pöl efter sig. Dessa brukar du oftast finna i källorna under kyrkorna. Men kom ihåg, vapen biter inte på dom, du måste använda magi!

Och var hittar man The Fighting Guild? Många NPC's tipsar om dom, och jag är ju warrior så det vore nog min grej.

Och en sak till, vad händer om man plundrar ett lik i arenan? Det som sägs vara strikligt förbjudet.

Jo jag tänkte att det var spöken, har ju nyligen sett Cyprez gagga om ektoplasma i spök-tråden B)

Får väl ta och lvla lite destruction, tog ju bara oskadliga magier :wub: illusion, alteration och restoration, inte för att dem är dåliga på något sett men...

Om du försöker loota något i arenan så kommer det bara upp ett medelande som säger att det inte går, så inga vakter som springer och halshugger dig eller nåt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satsa på skölden. Håll emot så mycket du kan tills du får några öppningar. Använd Heal Minor Wound flitigt.

Okej, ska pröva lite. Körde sköld först. Sen prövade jag att kuta bakåt och bara slå som fan med två-handat, kändes som jag gjorde asmycket skada, fast den var utspridd på alla tre, så ingen dog.. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, ska pröva lite. Körde sköld först. Sen prövade jag att kuta bakåt och bara slå som fan med två-handat, kändes som jag gjorde asmycket skada, fast den var utspridd på alla tre, så ingen dog.. :P

Skitenkelt för mig som är warrior. :wub:

Du ska hålla in musknappen, och trycka på S så att du lutar bakåt, och sen precis innan du ska slå ditt "superslag" så trycker du W igen så du lutar framåt när du slår. Alltså, när du lutar bakåt blir du svårare att träffa.

Och precis när portarna har åkt upp eller ner, eller vafan det nu är, så ska du peppra eldbollar, eller någon destruction-magi tills du kommer nära. B)

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

749 grejor stulna.. Slå det :wub:

Mitt svärd Claymore of Disengration med 21 i skada kosta 3000 guld att reparera förrut!!1

Snodde den från orcen i dark brotherhood, pickpocketa hans key och öppna kistan och tog den. Ingen märkte det så jag e fortfarande me i dark brotherhood.

post-23-1143574709_thumb.jpg

Redigerad av MetoC7
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...