Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion


Crusader
 Share

Recommended Posts

Heh, jag gick in på det där båt-innet i Imperial City, där borta vid hamnen. När jag vaknade hade båten åkt ut till sjöss och blivit kapad, det blev en ny quest, jag dödade kaparna och frigjorde dem som hade båten. Åh vilket rewligt spel. -_-

Angående handlingen.

När man väl har de där fyra böckerna, vad gör man då? Det står att man ska studera dem, det orkar jag inte. -_- Vart ska jag?

Hehe hur dödade man kaparna om båten var till havs? :D

Kan man gå ut till havs i spelet med? :P

Sen en fråga till dig MetoC7 du sa att du snattade daedric longsword?

Kan man sno typ grejer från folk när dom andvänder dom eller? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den finns dom som lever sig in i spelen.

----------

Jag har en liten fråga, vad har Oblivion för nyheter jämfört med Morrowind? (Annat en snyggare grafik.)

Jag är en av dem. Jag skulle döda en oskyldig tjej och hon sprang och började skrika i panik att jag inte skulle skada henne. Då kändes det rätt sugit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken level bör jag vara på när jag ska in i "ögat" som är utanför staden som blivit anfallen? När jag väl teleporterat mig och varit där en stund kommer någon slags riddare och dödar mig på ett slag. :/

Ska också göra en ny karaktär, kan ni inte rekomendera eller skriva vilka karaktärer ni gjort? Ras, stjärntecken osv.

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken level bör jag vara på när jag ska in i "ögat" som är utanför staden som blivit anfallen? När jag väl teleporterat mig och varit där en stund kommer någon slags riddare och dödar mig på ett slag. :/

Ska också göra en ny karaktär, kan ni inte rekomendera eller skriva vilka karaktärer ni gjort? Ras, stjärntecken osv.

:D

Har gjort någon slags Tjyvmagiker med, Light Armor, Sneak, Conjuration, Atheltics, acrobatics och blade.

Sen Agility och Strenght som major attributes och det The Steed som sjärntecken för att jag inte tog speed som mayor attribute.

Och den funkar finfint är lv 20 med den nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste någonstans att man går upp i lvl när man tränat upp sina 10 mayor-attributes och det kommer upp ett litet meddelande. Men jag har bara kollat på den saken i sin, vad ska man säga, den där när man har "tabbat" och sen klickar på liv/magi mätaren. Då står det "This far to next lvl", något sådant. Men mina mayor-attributes ser rätt dåliga ut på sina ställen, jag är uppe på lvl 4. Något som vet felet?

Och, jag får aldrig höra dessa samtal NPC har. Jag har laddat ner allt vad drivrutiner heter till ljudkortet men ändå kan jag inte höra dom. Allt annat kan jag höra, ljudeffekter och annat. Om jag pratar med en NPC så hör jag dom, inte annars.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste någonstans att man går upp i lvl när man tränat upp sina 10 mayor-attributes och det kommer upp ett litet meddelande. Men jag har bara kollat på den saken i sin, vad ska man säga, den där när man har "tabbat" och sen klickar på liv/magi mätaren. Då står det "This far to next lvl", något sådant. Men mina mayor-attributes ser rätt dåliga ut på sina ställen, jag är uppe på lvl 4. Något som vet felet?

Och, jag får aldrig höra dessa samtal NPC har. Jag har laddat ner allt vad drivrutiner heter till ljudkortet men ändå kan jag inte höra dom. Allt annat kan jag höra, ljudeffekter och annat. Om jag pratar med en NPC så hör jag dom, inte annars.

Kolla på siffrorna till höger om mätarna så ser du hur mycket bra du har i dina skills. Mätaren börjar om när du har fått 10 poäng, tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bah! ^_^

Gizmo91: Sitter med en föråldrad 1.8 ghz, 512 ram, och ett 9800 pro 128 mb. Och det funkar faktiskt exremt bra. Lite förvånad, men det går. :)

Jag blev lite småglad igårkväll när jag såg att jag bara behöver uppdatera grafikkortet ;), sådet blir ett ati 9600 eller ett ati 9800.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...