Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion


Crusader
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)

Jag har precis fått spelet har har just öppnat boxen. Håller just nu i min hand den Septim coin som man fick med Collectors Edition och den är verkligen cool. Känns som ett riktigt mynt, tung som ett mynt och ser slitet ut som ett gammalt mynt.

"Pocketguide to the Empire" ser typ ut som en bok från spelet bara en aning nyare.

Kartan man får med är färgat så att det ser ut som en gammal karta ritad på ett skin och det gör även baksidan.

Detta är så coolt. :lol:

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igentligen skulle jag också ha spelet idag, men mitt JÄVLA 7900 gt har inte kommit och finns inte någonstans att köpa har fått mina andra delar men fattas bara grafikkortet skulle fått det förra veckan. Nu är man bara så lack att man inte får spela Oblivion på Release dagen

Frestas inte för mycket nu!! :'( :'(

Redigerad av lulle
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(Kanske är minimal spoiler i detta)

Ni som har det och spelar det, reser ni på fots(gående och ridande) eller "teleporterar" ni er till ställena dit ni ska?

Jag förstog att man kunde teleoportera sig efter klarat första obilivion porten och det är väl både bra och dåligt med det.

Känns inte som man upptäcker så mycket nu , men det går snabbare att ta sig fram.

Redigerad av Elander
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(Kanske är minimal spoiler i detta)

Ni som har det och spelar det, reser ni på fots(gående och ridande) eller "teleporterar" ni er till ställena dit ni ska?

Jag förstog att man kunde teleoportera sig efter klarat första obilivion porten och det är väl både bra och dåligt med det.

Känns inte som man upptäcker så mycket nu , men det går snabbare att ta sig fram.

Visste innan att man kunde 'teleportera'. Har klarat första gaten nu också. Har inte fått köra mer än för min brorsa som äger den enda datorn som klarar skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(Kanske är minimal spoiler i detta)

Ni som har det och spelar det, reser ni på fots(gående och ridande) eller "teleporterar" ni er till ställena dit ni ska?

Jag förstog att man kunde teleoportera sig efter klarat första obilivion porten och det är väl både bra och dåligt med det.

Känns inte som man upptäcker så mycket nu , men det går snabbare att ta sig fram.

Har inte kommit så långt än, gjorde nyss en ny gubbe för jag kände att jag ville skapa en egen klass istället.

Men brukar teleportera mig, hittade det relativt snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har testat Oblivion ett litet tag nu och visst fan verkar det bra och mysiga miljöer är det också. ;)

Men att man kan teleportera sig runt om, när man gör det det är väll inget man får poäng avdrag i skills eller så? För man får ju det när man tex låser upp kistor/lås genom att trycka på en knapp och ett skill för att öppna lås försvinner då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft Oblivion-maraton nu. Lirat 6 timmar non-stop. Puh. Blev Grand Champion i arenan. Knight Brother i The Blades. Supreme Assasin i The Dark Brotherhood. Sen har jag inte orkat mer. Är lvl 2 och har 7000 guld ;)

Gött ju, du har ju uppnåt mycket även att du bara är lvl 2, får man mycket cash av att kriga i arenan?

Och vilken sorts gubbe är du?, alltså inte human eller (ngt här) elf . utan tjuv eller pilbågs snubbe .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gött ju, du har ju uppnåt mycket även att du bara är lvl 2, får man mycket cash av att kriga i arenan?

Och vilken sorts gubbe är du?, alltså inte human eller (ngt här) elf . utan tjuv eller pilbågs snubbe .

Jag kör mest knight-stilen. Min rustning är Blades officiella rustning (Den som vakterna har i början) och mitt svärd och min sköld är näst intill oslagbara.

Fyfan, måste berätta om en sak!

Jag smög in i ett hus för skojs skull och skulle stjäla nåt. Då vaknade jäveln som sov så jag 'tystade' honom med ett välriktigt slag mot skallen. 'An unknown force watches over your actions' står det i hörnet. wtf? Jag går och lägger mig men blir väckt av en lång mörk typ i svart kåpa som kallar mig 'a brother of the black hand' och vill ha med mig i The Dark Brotherhood. Jag blir skraj som fan. Han säger att om jag utför en uppgift blir jag antagen, om inte så kommer han ej att besöka mig igen. Sen blir han osynlig och försvinner ut i natten. Lääääskigt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör mest knight-stilen. Min rustning är Blades officiella rustning (Den som vakterna har i början) och mitt svärd och min sköld är näst intill oslagbara.

Fyfan, måste berätta om en sak!

Jag smög in i ett hus för skojs skull och skulle stjäla nåt. Då vaknade jäveln som sov så jag 'tystade' honom med ett välriktigt slag mot skallen. 'An unknown force watches over your actions' står det i hörnet. wtf? Jag går och lägger mig men blir väckt av en lång mörk typ i svart kåpa som kallar mig 'a brother of the black hand' och vill ha med mig i The Dark Brotherhood. Jag blir skraj som fan. Han säger att om jag utför en uppgift blir jag antagen, om inte så kommer han ej att besöka mig igen. Sen blir han osynlig och försvinner ut i natten. Lääääskigt!

Tog du en snubbe med ett slag mot skallen? låter lite väl enkelt.

Jag tycker det är så onödigt att alternativet: resist jail finns när man blir tagen av vakterna, dom jagar fan en genom hela världen för att skära kuken av en ändå och dom slutar inte följa efter en.. ;)

och jag har inte fått någon inbjudan till "The Dark Brotherhood" :huh::P Men en luffare sa att om man dödar någon så kommer dom till en när man drömmer och bjuder in en, det är deras sätt att hitta en värdig bla bla bla.. något.

Redigerad av Elander
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...