Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion


Crusader
 Share

Recommended Posts

Det är lite dåligt tycker jag faktiskt. Jag tog en armor från en kista i en grotta och när jag kom till Imperial City blev jag arresterad. Wtf liksom. Har de spioner med mobiltelefoner över allt eller?!

Om man tar en armor från en kista som man hittar varför skulle man bli arresterad då? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lite dåligt tycker jag faktiskt. Jag tog en armor från en kista i en grotta och när jag kom till Imperial City blev jag arresterad. Wtf liksom. Har de spioner med mobiltelefoner över allt eller?!

Är du säker på att det har med den o göra? Jag slog ner en hel vakt och tog alla hans grejer tom. hans rustning jag blev inte jagad sen.... för att ingen såg det

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du säker på att det har med den o göra? Jag slog ner en hel vakt och tog alla hans grejer tom. hans rustning jag blev inte jagad sen.... för att ingen såg det

Ja, då kanske det var någon snubbe som såg när Skribb plundrade grottan och så sprang han raka vägen till Imperial City och skvallrade som i sin tur ladde till att Skribb blev arresterad.

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, då kanske det var någon snubbe som såg när Skribb plundrade grottan och så sprang han raka vägen till Imperial City och skvallrade som i sin tur ladde till att Skribb blev arresterad.

Eller så har det precis som cleone säger, ingenting med det att göra. :P

Hur som helst, fasen vad svårt det var att välja stjärntecken osv, finns ju så mkt att välja på.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lite dåligt tycker jag faktiskt. Jag tog en armor från en kista i en grotta och när jag kom till Imperial City blev jag arresterad. Wtf liksom. Har de spioner med mobiltelefoner över allt eller?!

Jag har faktiskt ett svar till detta!

Just i Imperial City finns det en koruppt vakt. Han anklagar dig för att ha stulit saker även om du inte gjort det. Det finns även en quest angående detta, leta efter en orch i handelsområdet så berättar han om det för dig.

Själv slutade jag just spela, ligger på lvl 3 med min fina gubbe. I spel där man skapar en karaktär själv försöker jag alltid återskapa mig själv. Så jag är en Nord, med kraften att stå emot kyla! Som stjärntecken har jag "The Mage" för att få lite extra i magi och som sista sak man kunde välja så tog jag Crusader, bra på att slåss och sånt tjafs. Riktigt bra än så länge!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mhm, har ett progblem.

Spelet flyter på bra men, det är det att.. varje halvsekund tänds och släcks en liten del av skärmen.. Det blinkar liksom från spelets färger till till totalmörker.. Rutan ser nästan ut som start menyn fast i lite större förmat.. Jag trodde att det var ett program som störde spelet och då fick jag rätt, när jag avslutade det så fick jag se i aktivitetsfältet att det hade ploppat upp ungefär 20 st ffdshows saker.. (som är något ljudprogram tror jag) ..bilden nedan visar programmet som jag TROR stör mitt spelande..

Någon som vet vad som är problemet och hur det kan återgärdas?

Detta har bara hänt i Oblivion..

post-23-1143356212_thumb.jpg

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte sätta mig och göra en ny gubbe sen, men det är ju en ren cirkus om vilken gubbe man kan välja ibörjan. Vad kör ni med för "sorter" och är ni nöjda med det?

Håller med så jag skulle också vilja veta lite vad ni andra kör med. :wub:

Vill också göra ny dock vet jag inte om jag orkar spela igenom hela den där grottan med råttor igen. :S

edit: Hur sjuton kommer man ut ifrån grottan när kungen har dött och man fått amuletten? Måste missat något vakten sa för jag har testat nästan allt. :S

Redigerad av P1rsson
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska nog köpa detta spelet imorgon, men jag har några frågor som jag vill ha svar på.

Jag vill gärna veta en kort historia angående handlingen i dom andra Elders Scroll spelen. Har inte spelat dom andra :wub:

Det var någon som sa att man kan skaffa hus, kan man det? vad kan man ha huset till?

Vilken level är max-level.

Behöver man vara en viss level för att skaffa häst eller är det bara köpa om man har pengar, sen har jag också hört att man kan sno en ^_^

Och sissta frågan, Hur stort är spelet, finns det många uppdrag att göra eller är det ett spel man kan klara storyn på mindre än en veck?

Tacksam för svar :P

Redigerad av lulle
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska nog köpa detta spelet imorgon, men jag har några frågor som jag vill ha svar på.

Det var någon som sa att man kan skaffa hus, kan man det? vad kan man ha huset till?

Behöver man vara en viss level för att skaffa häst eller är det bara köpa om man har pengar, sen har jag också hört att man kan sno en :P

Och sissta frågan, Hur stort är spelet, finns det många uppdrag att göra eller är det ett spel man kan klara storyn på mindre än en veck?

Tacksam för svar :wub:

Hus kan du köpa, då kan du dra dit och sova och lagra saker som du inte har plats med.

Häst behövs ingen speciell level, man får faktiskt en häst i början så man behöver inte köpa en.

Spelet är gigantiskt, har spelat sen i torsdags (fredags med min nuvarande karaktär) och känns som att jag bara har skrapat lite på ytan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska nog köpa detta spelet imorgon, men jag har några frågor som jag vill ha svar på.

Jag vill gärna veta en kort historia angående handlingen i dom andra Elders Scroll spelen. Har inte spelat dom andra :wub:

Det var någon som sa att man kan skaffa hus, kan man det? vad kan man ha huset till?

Vilken level är max-level.

Behöver man vara en viss level för att skaffa häst eller är det bara köpa om man har pengar, sen har jag också hört att man kan sno en ^_^

Och sissta frågan, Hur stort är spelet, finns det många uppdrag att göra eller är det ett spel man kan klara storyn på mindre än en veck?

Tacksam för svar :P

ALltså man är i nån slags påhittad värld med Alver, orcer, människor.

Och i varje spel i serien är man i någon annan del av den här påhittade världen.

Man kan lägga sina grejor som man ahr fått i huset.

Du kan sno/köpa hästar närsomhelst.

Det är mycket större än vad du kan öönska.

Storyn kan du förmodligen klara på mindre än en vecka, men det finns vääldigt många sidoupdrag och grejor att hitta..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...