Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion


Crusader
 Share

Recommended Posts

Tog du en snubbe med ett slag mot skallen? låter lite väl enkelt.

Sa ju att min katana var mega-imba. Tar vem som helst förutom några ganska grymma gladiatorer.

När jag går genom vissa städer så säger folk 'It's you! The Grand Champion of the arena! It's... such an honour!'

Sen är det grymt att folk hoppar in i spontana konversationer. Hade ett 'fan' efter mig som började snacka med en vakt om både det ena och det andra. Coolt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blah! Behöver svar snarast: Hur fan i helvete funkar lockpick-systemet när det är mer än ett 'lås' man ska öppna? Förlorade nyss 20 lockpicks på ett 'easy' lås. ;)

Funkar väl på samma sätt, putta upp 'låset' och sen klickar du när den är precis längst upp (fast det vet du väl redan?). Sen är det bara göra på samma sätt på resten av låsen, men om du missar på nåt så åker alla ner igen så var försiktig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funkar väl på samma sätt, putta upp 'låset' och sen klickar du när den är precis längst upp (fast det vet du väl redan?). Sen är det bara göra på samma sätt på resten av låsen, men om du missar på nåt så åker alla ner igen så var försiktig.

Meh, det är så att jag alltid får upp första men HUR JAG ÄN FUCKING GÖR SÅ KNÄCKER DEN ANDRA MIN FUCKING LOCKPICK!

Har ett asviktigt quest nu men jag måste öppna en jäkla dörr för att göra det. Jag har två lockpicks kvar så jag får inte misslyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nått jäkla problem med ljudet. Jag kan höra musiken, ljudeffekterna och folks röster om jag pratar med dom men jag kan inte höra folk prata med varandra! Inte ett smack hör man, jag har kollat på audio och "voice volume" ligger på topp men ändå hör man inget.

Någon som vet? Tycker det är lustigt att jag kan höra allt förutom det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Meh, det är så att jag alltid får upp första men HUR JAG ÄN FUCKING GÖR SÅ KNÄCKER DEN ANDRA MIN FUCKING LOCKPICK!

Har ett asviktigt quest nu men jag måste öppna en jäkla dörr för att göra det. Jag har två lockpicks kvar så jag får inte misslyckas.

Träna upp alteration då..

Det är 100 gånger bättre än lockpicks.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har precis gått med i The Blades, skaffat mig deras rustning samt katanan. Ska nu dra mig mot Imperial City och sälja en massa olika ting jag samlat på mig. Glömde bort att man måste sova för att gå upp i level men nu är jag lvl 2 iallafall, och snart även lvl 3. Ska sedan slåss lite spm gladiator och så.

Och! Hur gör man för att skaffa en egen stuga/hus/ställe att bo? Har hört att folk har skaffat såna och förvarar olika saker där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har precis börjat spela och gillar det verkligen, har dock några frågor.

1. Kan någon dra storyn lite kort, har itne spelat dom tidigare spelen om man nu behöver det.

2. Vilken karaktär är ni? Elv? Orc?

3. Spelar ni i förstapersons perspektiv eller i 3e? Vilket är bäst? Olika för olika situationer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har precis börjat spela och gillar det verkligen, har dock några frågor.

1. Kan någon dra storyn lite kort, har itne spelat dom tidigare spelen om man nu behöver det.

2. Vilken karaktär är ni? Elv? Orc?

3. Spelar ni i förstapersons perspektiv eller i 3e? Vilket är bäst? Olika för olika situationer?

Är varken kapabel eller har ork nog att svara på ettan, så den får någon annan dra för dig ;)

2. Spelar som imperial, gjort en egen klass som jag valt att kalla Templar (valt att fokusera på närstrider först och främst, och då med tvåhandssvärd hade jag tänkt. Men kan även använda magi som healing och charming).

3. Spelar oftast i förstaperson, tycker inte spelet känns lika smidigt i tredje. Brukar ibland växla till tredje när jag typ går runt i en stad då ser det lite finare ut eftersom att jag inte har framme vapnet :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska lätt joina.

Eller, det går väl oavsett vilken klass man är? Är Witchhunter nämligen ;)

Spelar ingen roll hur du utför dina dåd. Ibland ska du göra det på ett speciellt sätt (att en lampa träffar honom i huvudet osv.) och då får du bonusar (osyynlighetsringar osv.)

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...