Jump to content

Fotografier


Foo
 Share

Recommended Posts

Här försöker jag hänga minst ett par timmar varje helg.

th_DSC_0381_1112026_0.jpg

HAHAHAHAH! Jag fick mig en Habbo-hotell reklam, innan jag såg att bilden laddades, och tänkte "Vad i helvete, har han slagit slint och är på Habbo nu?"

@Axel, jag är kär i bilden längst till vänster. Skärpan, och skärpedjupet gör det helt magiskt. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Axel, jag är kär i bilden längst till vänster. Skärpan, och skärpedjupet gör det helt magiskt. :)

Men aw, tack :(. Hur går ditt fotande, det har legat på is ett tag?

Blev lite sugen på att redigera några sommarbilder från 2008, här har ni resultaten!

Snyggt! Ser ut som att man inte ska se horisonten i tvåan, eller är det bara jag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men aw, tack :(. Hur går ditt fotande, det har legat på is ett tag?

Snarare, det ligger på is fram tills jag får mig en inspirationskick. Jag ska dock ut och pröva mig på 50mm gluggen imorgon eller övermorgon, nu när det finns blommor att pröva gluggen på. Natur är tråkigt, blommor kan vara mer intressanta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snarare, det ligger på is fram tills jag får mig en inspirationskick. Jag ska dock ut och pröva mig på 50mm gluggen imorgon eller övermorgon, nu när det finns blommor att pröva gluggen på. Natur är tråkigt, blommor kan vara mer intressanta.

Kom till city och fota med mig och Tobbe någon dag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt om jag stör bland de fina fotografierna, men har en liten fråga. Visste inte riktigt, o ville inte heller (om jag skulle) starta ny tråd.

Nåväl, en liten snabb o kort fråga; om jag ska få en kamera + lite tillbehör, Canon Eos 1000D + två objektiv, 18-55mm + 55-200mm alá Media Markt 5000:- (ungefär..) Är det värt pengarna att lägga lite själv eller eventuellt få kanske, En Eos 450D med ett objektiv (18-55) för 7000:- @ t.ex NetOnNet?

Brukområdet är väl fotografier och redigering i photoshop. Fråga om det är ngt mer ni vill veta för att kunna ge ett bra svar. Grundfårgan är väl dock om det är värt pengarna, eller om det är bätte att lägga de pengarna på ngt annat, som planerat t.ex ett vidvinkelsobjektiv.

Tack på förhand :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt om jag stör bland de fina fotografierna, men har en liten fråga. Visste inte riktigt, o ville inte heller (om jag skulle) starta ny tråd.

Nåväl, en liten snabb o kort fråga; om jag ska få en kamera + lite tillbehör, Canon Eos 1000D + två objektiv, 18-55mm + 55-200mm alá Media Markt 5000:- (ungefär..) Är det värt pengarna att lägga lite själv eller eventuellt få kanske, En Eos 450D med ett objektiv (18-55) för 7000:- @ t.ex NetOnNet?

Brukområdet är väl fotografier och redigering i photoshop. Fråga om det är ngt mer ni vill veta för att kunna ge ett bra svar. Grundfårgan är väl dock om det är värt pengarna, eller om det är bätte att lägga de pengarna på ngt annat, som planerat t.ex ett vidvinkelsobjektiv.

Tack på förhand :naughty:

Gå och känn lite på kamerorna och köp den du tycker ligger bäst i handen i förhållande till pris du är villig att betala.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gå och känn lite på kamerorna och köp den du tycker ligger bäst i handen i förhållande till pris du är villig att betala.

Sant, men kamerorna är ju ganska lika i chassit? skalet? det är ju mer skillnad på insidan..

Men ptja, kanske är det enda rätta, 450D är ju väldigt lite tyngre, har ltie fler fokuspunkter och lite fler pixlar, och lite annat smått, är ju ganska ny i det hela så är det värt det?

Den som orkar kan gå in & Jämföra kamerorna här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...