Jump to content

Fotografier


Foo
 Share

Recommended Posts

Kan ni inte lägga upp orginalen av bilderna också?

Så man ser hur mycket verklig skill det är..

Alla bilder jag lagt upp på föregående sida (och nu denna) ser ut så som du ser dem; med undantag från vissa där jag har mixtrat med kontrasten etc för att få lite mer djup.

Edit: lägger upp här istället

bzzz_by_Tendens_1123302_0.png

Loneliness_by_Tendens_1123302_1.jpg

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy fasen vad svårt det ska vara att få tag i en Nikon D80 i dagens läge. Vill gärna uppgradera mig från min D40 genom att sälja den och lägga till högst ett par, tre tusenlappar och då passar en D80 perfekt. Du Axel - eller någon annan för den delen - vet inte om D80 fortfarande säljs i butik i Stockholm? Eller är det att söka efter bättre begagnade som gäller?

Har även blivit rätt sugen på en Canon EOS 450D, men de kostar dessvärre lite mer...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy fasen vad svårt det ska vara att få tag i en Nikon D80 i dagens läge. Vill gärna uppgradera mig från min D40 genom att sälja den och lägga till högst ett par, tre tusenlappar och då passar en D80 perfekt. Du Axel - eller någon annan för den delen - vet inte om D80 fortfarande säljs i butik i Stockholm? Eller är det att söka efter bättre begagnade som gäller?

Har även blivit rätt sugen på en Canon EOS 450D, men de kostar dessvärre lite mer...

Vi sitter i samma sits, du och jag. Känner att jag vill avancera lite, har också börjat kolla mer på Canons kameror, och då 450D i första hand.

D80'n är det inte så länge sedan jag såg annons för i något reklamblad, Elgiganten/OnOff/liknande, men de verkar inte sälja den längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy fasen vad svårt det ska vara att få tag i en Nikon D80 i dagens läge. Vill gärna uppgradera mig från min D40 genom att sälja den och lägga till högst ett par, tre tusenlappar och då passar en D80 perfekt. Du Axel - eller någon annan för den delen - vet inte om D80 fortfarande säljs i butik i Stockholm? Eller är det att söka efter bättre begagnade som gäller?

Har även blivit rätt sugen på en Canon EOS 450D, men de kostar dessvärre lite mer...

Nja, jag tror den inte produceras längre av Nikon. Finns dock en stor drös med begagnade D80's som inte är dyra alls, det är att rekommendera!

Bra kamera, förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, tack! Det står mellan D80 och EOS 450D då alltså, får se hur det blir. :lol:

Stod inför det valet när jag skulle köpa min första systemkamera, och det blev Nikon D80. Ett val jag allt annat än ångrar, nu när jag även lärt känna 450D hyfsat. Min subjektiva åsikt är att man helt enkelt har mer att växa i med D80, den är lite mer kamera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir riktigt häftigt med lång slutartid på bilar i mörker. Ska helst vara en stor motorväg:

shutter-2_1124010_0.gif

(OBS inte min bild)

Allra helst ska det vara en vältrafikerad motorväg med avfarter och påfarter som skruvar sig åt alla håll. Hittade ingen bra dock.

Eller från flygplatser, såg en bild över LAX, riktigt ballt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...