Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Man må kanske vara retarded, men det kvittar - vi säger att du är level 50. Du har inte använt någon one-handed axe sedan du började. Du hittar en bra level 51 axe. Du kommer slösa dubbelt så mycket tid genom att missa, få parry, dodge osv, när du kunde ha dödat lite saktare, men fortfarande ha kunnat döda. Jag plockar hellre snabbt ett 1 - 2 levlar lägre vapen jag har skill i än ett jämn-levlat vapen och slösa tid på att faktiskt kunna använda det till 100%.

Allt beror helt och hållet på hur snabbt man vill komma fram. Och tur egentligen, om du hittar bra vapen du har skill i och sånt. Men jag förstår ju helt klart din poäng.

Poängen är ändå, att oavsett om du håller dig till en eller två sorters vapen, så är warrior en av de jobbigaste klasserna att levla. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Poängen är ändå, att oavsett om du håller dig till en eller två sorters vapen, så är warrior en av de jobbigaste klasserna att levla. ;)

Håller inte med! Få upp nice first aid eller pälsa på dig med käk och du har i princip noll downtime. Fast det kan helt enkelt vara jag som är en hardcore warrior fantast och inte blir uttråkad också, så det känns som om tiden går fort. I dunno! Är väl egentligen från person till person, I guess.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Poängen är ändå, att oavsett om du håller dig till en eller två sorters vapen, så är warrior en av de jobbigaste klasserna att levla. ;)

Nej, på inga punkter.

Fördelen med warriors är att dom kan pumpa ut dps som en rogue till viss mån och ta minimalskada pga. sin armor. Har du FA/pots/pockethealer så är du en nonstop killingmachine. Om man dessutom håller sig bra uppdaterad med vapen runt sin egna level är det bara en bonus. Jobbigaste klasserna är helt klart manausers, handsdown.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

pälsa på dig med käk och du har i princip noll downtime.

Mat och ingen downtime går inte så bra ihop

Jobbigaste klasserna är helt klart manausers, handsdown.

Hunters, warlock, protpalas, Priest(?), mages och shamaner går ju alla fort att levla. Mages och shamaner är väl lite jobbiga innan 30-40.

Fast sen sa du iofs jobbigast och inte segast

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt handlar emellertid inte om downtime eller DPS. Även om en warrior gör högre skada än en rogue och tål mer, så finns det inget trevligare än att stealtha förbi en knivig situation, eller varför inte sappa det ena mobbet för att kunna ta dem var för sig? Spells som vanish och feign death är också lifesavers. De klasser som däremot inte har någon vidare CC har oftast heals och dispels istället, vilket hjälper minst bra det.

Mina två cent, sedan har väl Mordos rätt med att det hela skiljar sig från person till person.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt handlar emellertid inte om downtime eller DPS. Även om en warrior gör högre skada än en rogue och tål mer, så finns det inget trevligare än att stealtha förbi en knivig situation, eller varför inte sappa det ena mobbet för att kunna ta dem var för sig? Spells som vanish och feign death är också lifesavers. De klasser som däremot inte har någon vidare CC har oftast heals och dispels istället, vilket hjälper minst bra det.

Mina två cent, sedan har väl Mordos rätt med att det hela skiljar sig från person till person.

Vem behöver sap eller stuns när det finns sweeping strikes, cleave och whirlwind? <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt handlar emellertid inte om downtime eller DPS. Även om en warrior gör högre skada än en rogue och tål mer, så finns det inget trevligare än att stealtha förbi en knivig situation, eller varför inte sappa det ena mobbet för att kunna ta dem var för sig? Spells som vanish och feign death är också lifesavers. De klasser som däremot inte har någon vidare CC har oftast heals och dispels istället, vilket hjälper minst bra det.

Mina två cent, sedan har väl Mordos rätt med att det hela skiljar sig från person till person.

0 downtime och 0 deaths är det som är det snabbaste sättet, oavsätt klass.

Att stealtha förbi något är vad jag kallar downtime, om du istället skulle röja dig igenom skulle du förlora en liten bit tid, men få exp för det.

Sap är en CC, vilket är ovärderligt för vissa, onödigt för andra. Nu skulle en warrior klara det bättre mot två mobs än en rogue, därför behövs ingen CC.

Vanish och FD är som sagt en lifesaver, men det kostar dig tid. Alla klasser har någon slags lifesaver, offensiv eller defensiv, dessa två är defensiva. Warriors har allt från execute (ingen riktig lifesaver, men om du börjar få lågt om hp och monstret inte vill dö snabbt är det fint att få in en hög execute crit som dödat monstret på ett slag), shieldwall är dock deras defensiva lifesaver.

Om vi dock skulle göra en liten breakdown och alla klasser enbart skulle köra autodamage är alla klasser rätt lika, men det enda som man absolut inte får göra om man levlar är att dö. Det är det absolut sämsta tänkbara någonsin expmässigt då det kostar dig tid då du inte kan göra något annat än att springa till ditt lik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ookej. Jag kanske var oskillad när jag levlade min warrior, men innan level 60 finns inte riktigt det 'köttande' som ni pratar om. Kanske om man drar retaliation varje gång man möter ett gäng med tre eller fler mobs? :whistling:

Det råder ingen tvekan om att en warrior kan kötta flera mobs samtidigt, men utan en healer vid din sida så kommer du dö innan alla tre mobs är döda. Warrior är ju väldigt gear dependent till skillnad från casters, vilket kan ge ett väldigt ojämnt resultat.

Kanske om man har mycket erfarenhet av warrior, men nu skulle vi ju från början tipsa någon som inte har en högre karaktär än en 30 mage. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när expansionen är på ingång så orkar jag inte ge min Rogue (Freddna, 70, kazzak) mer tid för tillfället därför har jag nu börjat levla upp en druid (Nreth, 34, kazzak).

Eftersom jag egentligen inte vet så mycket om druider tänkte jag vända mig till er, levlar just nu feral vilket jag förmodar är lättast, men det är mer gear-mässigt jag känner mig riktigt kass. Vad ska man ta prio på, strength eller agility? vad och varför? vad ska man gå efter för varje spec? osv. alla tips är välkomna, här eller PM, tack på förhand :whistling:.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ofta du spelar på Kazzak! :whistling:

Jag spelar där som alliance. Ska ganka dig nästa gång jag ser dig. :P

Min klasskamrat Zebro har spelat i Systemet och undrar när du joinade.

Jag har faktiskt en screenie på när jag vinkar till dig haha, ska se om jag kan hitta den. Det var riktigt länge sedan.

I grund och botten har jag alltid varit systemare, var med när guilden hette "Auroraförbundet" och därefter "Exil", sedan miggade jag till Talnivarr för att lira med några IRLs, kom tillbaka till kazzak för 3 månader sedan ungefär och när guilden jag var med i slutade raida gick jag tillbaka till systemet för 3-4veckor sedan ungefär för att jag har en hel del IRLs även där. Det är min historia det haha B). Så jag var tyvärr inte med under Systemets glansdagar i ssc/tk och mh/bt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när expansionen är på ingång så orkar jag inte ge min Rogue (Freddna, 70, kazzak) mer tid för tillfället därför har jag nu börjat levla upp en druid (Nreth, 34, kazzak).

Eftersom jag egentligen inte vet så mycket om druider tänkte jag vända mig till er, levlar just nu feral vilket jag förmodar är lättast, men det är mer gear-mässigt jag känner mig riktigt kass. Vad ska man ta prio på, strength eller agility? vad och varför? vad ska man gå efter för varje spec? osv. alla tips är välkomna, här eller PM, tack på förhand :confused: .

Strength = 2.266 (2.49) AP

Agility = 1.133 (1.25) AP, 1% crit per ~25 agility (1% crit per ~22 agility).

Critical Strike Rating = ~1% crit per 22.1 critical strike rating.

Hit Rating = 1% hit per ~15.8 hit rating [[You need ~9% hit to

become hit capped, so ~142 hit rating total]]

Attack Power = 1.1 AP

Expertise = Expertise gives 0.25% less dodge and parry per point.

This makes expertise a lot less desirable in comparison to the

old form of weapon skill for a player that isn't hit capped, and

marginally less desirable than the old form of weapon skill for a

player that is hit capped

Spec: http://www.wowhead.com/?talent=0ZxGGsfroezioVxuz

När du är i levelingstadiet så ska du börja med att bara ta catform talents i feralträdet fram tills att du får mangle, sen sätter du dom 5 pointsen på Furor, sen kan du sätta ut resten som du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev inget av att levla min druid. Varenda jävel jag känner har en eller håller på att levla en, så det blir en warrior istället. Men vilken specc är bäst att levla med. :confused:

Arms/Fury. Själv lvlade jag MS, men jag har många som säger att flurry DW är bättre. Personligt val imo.

MS 2H = Hög dmg, långsam swing. Sepecrits.

DW = Låg dmg, snabb dmg, mycket miss.

Fan vad kasst det låter, två helt olika spelstilar. Trångsynt kan vi säga att det är att spela rogue eller retpally.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...