Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Då två polare och jag har 3x expn kvar till jul ungefär, så funderar vi på att levla upp några alts, då mains blir boring ibland. Dock vet jag inte vilken class : [ Shaman/Priest/Hunter? :o

-

När man ska göra en DK, måste man offra en gubbe eller något? :) Someone explain the process, tyty! : >

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då två polare och jag har 3x expn kvar till jul ungefär, så funderar vi på att levla upp några alts, då mains blir boring ibland. Dock vet jag inte vilken class : [ Shaman/Priest/Hunter? :o

-

När man ska göra en DK, måste man offra en gubbe eller något? :) Someone explain the process, tyty! : >

Har du en char 55+ kan du skapa hur många DK du vill afaik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då två polare och jag har 3x expn kvar till jul ungefär, så funderar vi på att levla upp några alts, då mains blir boring ibland. Dock vet jag inte vilken class : [ Shaman/Priest/Hunter? :o

-

När man ska göra en DK, måste man offra en gubbe eller något? :) Someone explain the process, tyty! : >

Hur kan folk inte veta detta än? :) Har du en 55+ kan du skapa en DK på varje server. Ingen karaktär offras.

Självklart ska du levla en priest. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har utan tvekan varit en fartfylld dag på Balnazzar EU.

Allt började med att en grupp på sisådär 60 alliance dödade Cairne Bloodhoof. Jag hann precis komma dit för att se dom downa honom. Efter det begav dom sig av mot Orgrimmar. Jag meddelade min guild (som lyckligtvis är en PvP-guild) och alla tyckte att det var självklart att skydda Thrall.

Alla blev som galna i trade-chatten och skrek att vi var tvungna att skydda honom.

Runt 100 hordes samlades inne i Thrall's rum, och inväntade alliance-snubbarna. Vi tog ner dom ganska snabbt, och efter vår seger beslutade vi oss att ge oss på Stormwind.

Jag skulle tro att vi blev runt 80 personer i två eller tre olika raids.

Så det bar av till Grom'gol.

http://img219.imageshack.us/my.php?image=w...08220427ew0.jpg

Vi tog oss fram till Stormwind snabbt och smidigt, och likaså intog vi staden. Bolvar Fordragon var historia.

http://img75.imageshack.us/my.php?image=wo...08221840bs7.jpg

Glada över att vunnit striden beslutade vi oss för att bege oss till Ironforge, för att döda Mekkatorque och Magni. Så vi tog oss till Deeprun Tram, och åkte norrut mot Ironforge.

Väl framme på stationen var folk ivriga om att få döda gnomen. Alla törstade för blod.

http://img136.imageshack.us/my.php?image=w...08222745af7.jpg

Liksom Bolvar dog även Mekkatorque.

http://img222.imageshack.us/my.php?image=w...08222844gi3.jpg

Med endast ett fåtal döda skyndade vi oss mot Magni Bronzebeard. Vi stred tappert, men alliansen hade fått nys om vad som var på gång. Vi pulveriserades på plats.

http://img78.imageshack.us/my.php?image=wo...08223034go8.jpg

Vi accepterade förlusten, och begav oss istället mot Darnassus.

Vi var färre nu än innan. Vår armé på 80 man hade sjunkit till en grupp på 25. Men de resterande av oss såg inget slut på vårt krig. Tyrande skulle dö.

Ja, sagt och gjort.

http://img100.imageshack.us/my.php?image=w...08232230bl8.jpg

Vi beslag tog båten mot Exodar, och jag kröntes till kapten, tack vare min stiliga pirat-dräkt.

http://img233.imageshack.us/my.php?image=w...08233410th6.jpg

Även den här så kallade profeten föll offer för vår grymhet.

http://img135.imageshack.us/my.php?image=w...08234658ho4.jpg

Efter vår vinst mot draeneiernas ledare beslutade vi oss för att ge oss på Jaina... Men sorgsamt nog var vi för få, och vi lyckades inte döda henne.

For the Horde! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, det var en raid i IF på Kazzak idag med. :)

I och med 3.0 så lär det nog bli en del world PvP-raider igen skulle jag tro (achievment på att döda alla ledare i motsatta faction). :)

Förresten, om du uppdaterar Titan Panel så slipper du att GM Ticket-grejset buggar sådär. :D

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken klass är, enligt er, absolut lättast att levla som alliance? Försökte mig på en mage, men orkade inte ens upp till 30-strecket, är 'extremt' dålig på att levla på WoW, vet inte varför, jag menar FLYFF där man får kanske 0,08% exp per mob orkar jag utan problem levla på, men WoW går helt enkelt inte.

Ge gärna tips osv också, jag SKALL lyckas att bli 70 :)

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hunter är väl den absolut lättaste klassen att levla med beastmastery specc, men ett allmänt tips för att levla fort är basicly veta vart questerna finns och göra dom så fort som möjligt och i den bästa ordningen så du inte springer fram och tillbaka så fort du har gjort en quest.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, det var en raid i IF på Kazzak idag med. :confused:

I och med 3.0 så lär det nog bli en del world PvP-raider igen skulle jag tro (achievment på att döda alla ledare i motsatta faction). :naughty:

Förresten, om du uppdaterar Titan Panel så slipper du att GM Ticket-grejset buggar sådär. ;)

Jag har snackat med vår guildleader, och han ska fixa så att under helgen efter patchen har släppts ska vi raida utav bara helvete. Guilden jag är med i är en av de tre ledande PvP-guilderna på servern, så vi ska samarbeta med dom andra så vi får ihop en raid på över 100 man.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hunter är väl den absolut lättaste klassen att levla med beastmastery specc, men ett allmänt tips för att levla fort är basicly veta vart questerna finns och göra dom så fort som möjligt och i den bästa ordningen så du inte springer fram och tillbaka så fort du har gjort en quest.

Av det jag har försökt lvla så var hunter absolut lättast. Men sen har jag bara två 70:s också. Och att jämföra priest och hunter, så är ju hunter ganska mycket lättare :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har snackat med vår guildleader, och han ska fixa så att under helgen efter patchen har släppts ska vi raida utav bara helvete. Guilden jag är med i är en av de tre ledande PvP-guilderna på servern, så vi ska samarbeta med dom andra så vi får ihop en raid på över 100 man.

Vi firrade ihop 100man~ till IF en gång. Servern crasha på 10%. Inget ni har upplevt? :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, det var en raid i IF på Kazzak idag med. :confused:

I och med 3.0 så lär det nog bli en del world PvP-raider igen skulle jag tro (achievment på att döda alla ledare i motsatta faction). :naughty:

Förresten, om du uppdaterar Titan Panel så slipper du att GM Ticket-grejset buggar sådär. ;)

Wut?! Kazzak! Hur kunde jag missa det? Spelar för lite ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken klass är, enligt er, absolut lättast att levla som alliance? Försökte mig på en mage, men orkade inte ens upp till 30-strecket, är 'extremt' dålig på att levla på WoW, vet inte varför, jag menar FLYFF där man får kanske 0,08% exp per mob orkar jag utan problem levla på, men WoW går helt enkelt inte.

Ge gärna tips osv också, jag SKALL lyckas att bli 70 :naughty:

Hunter, Warlock eller Druid är rätt enkelt att levla. Håll dig borta från warrior. Klasser som är beroende av weapon skill är allmänt drygt, så fort man byter vapen så blir det helt plötsligt skitsvårt. :confused:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håll dig borta från warrior. Klasser som är beroende av weapon skill är allmänt drygt, så fort man byter vapen så blir det helt plötsligt skitsvårt. :confused:

Jag levlade en human warrior till level 56 på en vecka, utan någon hjälp. Man väljer t.ex. human, då har man även expertise som hjälper emot låg weaponskill. Orc som har axe expertise. etc, etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...