Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Obs, jag har absolut noll koll på warrior WotLK-trädet, flama mig inte om jag har fel och det framtida furyträdet helt bygger på TG...
TG är en 51-pointer.
Man bör inte behöva så mycket hit-rating ändå. Såvida du inte vill nerfa dig.
Det är så mycket som behövs för att man inte längre ska missa med specials i wotlk.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.no u

btw, denna människa, det finns inga ord alls att säga. jag har suttit och skrattat åt honom i dagar nu

KOM IGEN, DET ÄR WORLF OF WARCRAFT FÖR FAN, VEM SITTER OCH LJUGER OM ATT DOM GÅR PÅ HÖGSKOLA?

Well, this guy.

Han kan inte sluta att ljuga, han vill ha pengar och är ett patetiskt vrak. Och han vill desperat att jag ska ge honom 100g eftersom att jag "lovat han det".

Han var på lvl 8 vid det tillfället, jag frågade vad han skulle använda så mycket pengar till på hans level, svaret var:

"SPARA, KÖPA SKILLS, VAPEN OCH LÄGGA IN HÄFTEN PÅ BANKEN"

Jag blåvägrade och han vart helt emotionell förkrossad och öppnade sig helt och sa bl.a detta;

"alla hatar mig, de enda som pratar med mig e min bror och min mamma och pappa"

"dom är dom enda som e snälla emot mig, dom gör mig glad, köper grejer till mig o så :P "

"men jag suger, för alla hatar mig"

"i skolan så när jag säger hej så går alla förbi mig utan att säga hej tillbaka"

"alla e taskiga emot mig, dom tkr jag suger på att spela" (han hade köpt spelet en dag innan och var tydligen ledsen över att någon hade sagt "noob" åt honom in-game)

"allt skulle bli så mkt bättre om jag fick 100g......"

"fan va jävla najs, en liten dvärg gav mig 10 silver, idiotjävel de räcker inte till 100g"

"jag borde fan köpa upp allt på sprit fan alla hatar mig" (han menar in-game här med)

"jag borde supa mig full och dränka mig sj fan" (står i elwyn forest och dödar murlocs vid en sjö)

/.../

sedan säger att hans brorsa har spelat world of warcraft jättelänge.

sedan frågar jag honom om hans bror har någon karaktär på denna servern, fast det har han inte för han kör på en helt annan.

sedan säger han att hans brorsa visst har en karaktär på servern, en lvl 30 hunter tydligen som han spelat på i 2 år och skulle ge honom 50g efter han kom hem efter skolan.

sedan sedan vilket visade sig vara en lvl 14 hunter som inte alls var hans brorsas utan han själv efter han låtsas vara en annan människa i cirkus en timma..

/.../

Jag får ett mail. "heeej kemoi bääästa kompiseen tja vad gör du då? ah du du skulle ju skicka 100g till mig fan du glömde det igår hehe tja hare bra"

/.../

Jag talar om för honom att jag verkligen inte tänker ge honom guld. (direct qoute)

[Party][Nightshell]: du sa igår att du skulle maila pengarna! så nu har jag varit IVRIG HELA NATTEN HELA DAGEN!!!!!! men det blir bara en dröm!

[Party][Nightshell]: I ONÖDAN!!!!!!!!

[Party][Nightshell]: JAG HAR JU FÖRFAN ONT I MAGEN SÅ JÄVLA IVROG JAG VAR!!!!!"

[Party][Nightshell]: VET DU HUR JÄVLIGT JAG KMR FÅ NU eller???

[Party][Nightshell]: VET DU HUR MKT JAG HADE KUNNAT GÖRA OM JAG FÅTT PENGARNA eller???

[Party][Nightshell]: DU E SÅ JÄVLA TASKIIGT

Han är 100% seriös.

Detta är bara en kort del av vad jag har fått uppleva men shit vad jag har skrattat åt denna.

Han fortsätter också..

Vi är ju "vänner" igen nu..

:(

^_^

vilken knäpp jävel :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag inte. Plus, 3% talents, räkna bort. PLUS, mycket hit på nytt shit. Så, det är nog betydligt mindre än 600. Tror inte de drar upp från 91 hit (med talents dvs.) till 600 hit på 10 levlar.
24-3=21% chans att missa med alla attacker.

Så jo, det krävs över 600 hitrating.

Vart får du förresten 91 ifrån? I nuläget krävs det ungefär 200 hit rating för att specials inte längre ska missa mot bossar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

24-3=21% chans att missa med alla attacker.

Så jo, det krävs över 600 hitrating.

Vart får du förresten 91 ifrån? I nuläget krävs det ungefär 200 hit rating för att specials inte längre ska missa mot bossar.

95 (hade fel där) hitrating är den generella siffran för fury i nuläget, om du har Precision 3/3 - vilket du bör ha. 142 för att inte missa med special attacker om du saknar precision, eller är en annan specc. Och, dessutom om du har en Draenei hunter/warrior/paladin i ditt party så behöver du bara 80 hitrating.

Jag ser inte vart du får dina 200 hitrating från, jag har aldrig hört talas om de siffrorna förut. Jag vet att man behöver 395 hitrating för att inte missa auto-attack, men de är oftast inte så viktiga.

EDIT: Inkludera även in expertise, för även lägre siffror.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

95 (hade fel där) hitrating är den generella siffran för fury i nuläget, om du har Precision 3/3 - vilket du bör ha. 142 för att inte missa med special attacker om du saknar precision, eller är en annan specc. Och, dessutom om du har en Draenei hunter/warrior/paladin i ditt party så behöver du bara 80 hitrating.

Jag ser inte vart du får dina 200 hitrating från, jag har aldrig hört talas om de siffrorna förut. Jag vet att man behöver 395 hitrating för att inte missa auto-attack, men de är oftast inte så viktiga.

Jag pratar om den hit rating som behövs för att eliminera chansen att missa specials mot bossar dvs lvl 73 mobs. Det är runt 200.
EDIT: Inkludera även in expertise, för även lägre siffror.
Nej. Expertise minskar chansen för dodge eller parry. Hit minskar chansen för att man missar. De har ingenting med varandra att göra. Redigerad av Stoffe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1.Jag pratar om den hit rating som behövs för att eliminera chansen att missa specials mot bossar dvs lvl 73 mobs. Det är runt 200.

2.Nej. Expertise minskar chansen för dodge eller parry. Hit minskar chansen för att man missar. De har ingenting med varandra att göra.

1. Fel. Grundsiffran att man ska missa en raidboss, är 9%. En warrior behöver 142 hitrating.

15.77 hitrating = 1% hit.

15.77 * 9 = 141,93

Avrundat till 142.

Med precision så drar vi ned 3% av 9%. Dvs. 6%.

15.77 hitrating = 1% hit.

15.77 * 6 = 94,62

Avrundat till 95.

200 är ett helt fel nummer, då du förmodligen räknar in auto-attacks också. En rekommenderad siffra är kring 200-ish, om vi pratar riktigt high-end raiding. Men CAPen ligger på 95/142.

2. Expertise bör alltid räknas in, då det kan absolut kompensera upp för t.ex. låg hit%. Dodge och parry är minst lika ogillat som fury, ungefär lika mycket som den abstrakta mängden missar du får. Expertise är minst lika viktigt som hit%.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet vad man ska har för hit på en Enchancement shammy? Drog upp min shaman till 70 i helgen. Har gjort ett antal heroics, gruul osv. Så jag har lite olika epics och T4 shoulders. Ligger på 101 hit atm. Räcker det? :innocent:

Capen för enhancement shammys om du har Nature's Guidance för special attacks är egentligen noll. Fast nu är det ju som så att dina vanliga melee attacker är det ju som proccar windfury, så se 14% som ett 'minimum'. 220 hitrating. 300 hitrating och du missar inte med auto-attacks, fast då nerfar du dig rätt mycket också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Capen för enhancement shammys om du har Nature's Guidance för special attacks är egentligen noll. Fast nu är det ju som så att dina vanliga melee attacker är det ju som proccar windfury, så se 14% som ett 'minimum'. 220 hitrating. 300 hitrating och du missar inte med auto-attacks, fast då nerfar du dig rätt mycket också.

Hmm, då har jag en hel del kvar. :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Fel. Grundsiffran att man ska missa en raidboss, är 9%. En warrior behöver 142 hitrating.

15.77 hitrating = 1% hit.

15.77 * 9 = 141,93

Avrundat till 142.

Med precision så drar vi ned 3% av 9%. Dvs. 6%.

15.77 hitrating = 1% hit.

15.77 * 6 = 94,62

Avrundat till 95.

200 är ett helt fel nummer, då du förmodligen räknar in auto-attacks också. En rekommenderad siffra är kring 200-ish, om vi pratar riktigt high-end raiding. Men CAPen ligger på 95/142.

2. Expertise bör alltid räknas in, då det kan absolut kompensera upp för t.ex. låg hit%. Dodge och parry är minst lika ogillat som fury, ungefär lika mycket som den abstrakta mängden missar du får. Expertise är minst lika viktigt som hit%.

Okej, erkänner mig besegrad. Trodde verkligen att det var 190-200 som gällde.

Håller dock fast vid min åsikt att -15% hit på specials är en idiotisk "counterbalance" på TG.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, erkänner mig besegrad. Trodde verkligen att det var 190-200 som gällde.

Håller dock fast vid min åsikt att -15% hit på specials är en idiotisk "counterbalance" på TG.

Många tror att det är 190-200 som gällde, för att det är som sagt den rekommenderade hitratingen för high-end raiding. Så rent teoretiskt sett har du inte fel. Rent matematiskt hade du dock fel. Så ser det inte som en förlust, bara mer kunskap!

Och -15% hit är indeed en idiotisk counterbalance. Fast iofs, man får väl nöja sig med gigantiska crits.

Elemental steker ololololol.

Skadan som ni ser i combatloggen skedde på ungefär 5 sekunder

Du är ju en galning. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, erkänner mig besegrad. Trodde verkligen att det var 190-200 som gällde.

Håller dock fast vid min åsikt att -15% hit på specials är en idiotisk "counterbalance" på TG.

DW HIGH endgame bör ligga runt 200ish för att maximera sin dps. Detta är dock nu, alltså pre-TG. Om man lirar highend så är det inte så fruktansvärt svårt att ha bra stats, i vilket 200 hit inte är omöjligt längre, vilket ger en större spelyta på dom andra statsen. Armor pen är verkligen kiss i brallan om man har en casterboss(low arm), medans du sitter bättre med en hög stack med haste, vilket kommer ge dig en mycket större summa rage på samma tid, vilket ger dig mer specials. Det är då hit är ett måste.

9%/6% räcker fram tills det att haste börjar dyka upp, vilket är i MH/BT om jag minns rätt. När detta händer ska du komma upp i 13%~ hit och fixa så mycket haste som möjligt för att minimera dina missar samtidigt som du gör mer skada på kortare tid och dessutom får väldigt mycket mer rage.

Landolph visar prov på haste + dw. Inte många missar där och massvis med rage som han får dumpa. Nu finns inte dolph kvar i Nihilum längre men Zooki finns där och har 200ish hit med massa haste.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VAFAN, nån jävel verkar visst ha hackat mitt acc. fan! sitter på wow, några minuter senare blir man dc och så står det wrong username och password. försöker komma in på manage account, går inte heller. och när jag ska retrieva mitt pw, så har nån ändrat e-mail adressen också...

Får väl kontakta blizz och försöka reda ut det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...