Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Hej Ett bra tips till er som ska köpa mount och inte har pengar åk till badlands och grinda elementals och även kan ni farma SM fick i hop 25g på en dag i badlands (5 timmar)

Stone Elementals i Badlands är sjukt bra pengagrinding ställe.

Dock så är dom lvl 38 > 44 så det är ingen idé att åka dit innan lvl 36+.

Horde staden heter Kargath och man kommer dit med flyg från SoS eller Arathi.

Alliance kommer till Badlands från Loch Modan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Text!

När det gäller huntern. Vi utgår från att vi sparar vi lvl 30 och har ca 50g.

Flare är ett måste, skit bra i pvp. Sen finns det en massa skills som man lär sig på 30 också men multishot och scatter shot (talent) är dem viktigaste.

Sen på lvl 32: Raptor strike viktigtaste. Track Demons är inget att ha ändå. Scorpid Sting kan man köpa om man har råd men 1g gör inte så mycket.

Lvl 34: Serpet Sting, köp är ett måste. Mycket bra när man slås mot mobs och pvp.

Disengage kan man strunta i totalt. Explosive trap om man vill kan man köpa den men inget viktigt.

Lvl 36: Aimed shot (talent) är ett måste här. Mycket mer dmg. Arcane är också ett måste. Mend pet och Immolation trap kan vara bra och ha men har man inte mycket pengar kan man strunta i det. Viper sting bra i pvp. Köp om ni behöver.

Lvl 38: Aspect of the Hawk och Wing clip. Mycket viktiga. Köp dem.

Lvl 40: Har man som stell sa: Lagt undan mer pengar för att köpa skills så kan man köpa: Aspect of the pack, bra att ha när man ska färdas i grupper utan mount. Freezing trap ett måste. Hunters mark, Raptor strike, trueshot aura (talent) och volley är ett bra köp och är ett måste men har man inte råd så kan man vänta med volley.

Och alla talents är grattis, så inget man behöver köpa. Ett annat bra ställe att farma är sköldpaddor i tanaris. Droppar massa saker man kan sälja till vendor. Och även Golden Pearl som man kan sälja i AH för 30-40g.

Redigerad av Knarkuzz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När du menar sköldpadorna i tanaris menar du då dom som finns nästan överallt i tanaris ?

Steamweedle Port bland annat, vet ej om de finns på andra ställen.

Mm, som sagt. Om hunters ska spra pengar till mount genom att strunta i vissa skills så skit i alla trackingskills utom kanske beast/humanoid(hidden kan vara bra me). Skippa även disengage, distracting shot och alla traps utom Freezing, då de inte är speciellt nödvändiga för stunden, köp dem senare.

Argah, Vael retar gallfeber på mig. Vi försökte säkert 10 ggr igår. De 4-5 första wipesen försökte vi hitta en bra taktik och då fick vi ner honom till 17-19% varje gång. Sen försökte vi lite mer på allvar och då gick han ner till först 7 sen 6 och till slut 2%. Så nära men ändå inte. Klockan var så pass mycke då att raidledarna avbröt, så vi hoppas dra ner honom ikväll :]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helvete, har inte lirat WoW på 2 veckor. Internet skiten har pajat så jag kan inte spela. Har lyckligtvis fått igång min nya dator, men kan inte lira WoW. Sitter och lirar WC3 och väntar på bättre tider :D

Har inte heller varit inne på gtasajten, så jag vet inte ett piss om vad ni har snackat om i tråden *horror*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Böhööö you lucky bastard :D Jag e typ 65% te lv 37 och undrar, vart kan jag grinda bra exp + pengar för en lv 36? jag är desperat o vill snabbt ha min mount ;) har föresten 70g

Låna 20g? Eller farmar du i badlands, som alla andra har sagt. Går snabbt, bara att ta upp allt som droppar och sälja till vendor. -_-

Redigerad av Knarkuzz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...