Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Funderar på att göra en alt. Kan bara inte bestämma mig vad jag skall göra för ras & class. Warrior, Mage eller Priest..En utav dom vill jag vara.. ^_^ Vad hade ni valt?

Vilken ras (Alliance) är snyggast?  ^_^

Mihi.

Class är ju ett självklart val Warrior( :) ) Ras skulle jag säga Night elf ( :) igen ) eller Human om du vill ha övertaget mot Rouges.

@Stell: Bra timing hade precis klarat ZF. : )

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett tips till er som sparar guld till mount men inte tror att ni kommer klara det.

Skapa en till char på samma värld och ställ han i ett hörn någonstans, nära en brevlåda.

Varje dag skickar du över alla dina pengar till den charen och du får absolut INTE röra pengarna innan lvl 40.

Vi tar Xem som exempel.

Lvl 35 med 53 guld.

Först måste man kolla om man är Honored (man borde vara det om man har gjort nogolunda många quests).

Är man rank 3 på PvP.

Varje sak tar bort 10% av kostnaden.

Så om du vid lvl 40 är:

Friendly med rank under 3 så kostar det 20g Riding Skill, 80g Mount

Honored med rank under 3 så kostar det 18g Riding Skill, 72g Mount

Honored med rank 3 eller över så kostar det 16g Riding Skill, 64g Mount

För att vara på den säkra sidan (och ha råd med sina spells på lvl 40) ska man satsa på 100g för att vara säker.

I Xems fall då, så skickar han över sina 53 guld till sin bank char.

Sen för varje Ding han gör så måste(bör) han skicka minst 9,4g för att ha 100g @ lvl 40.

Dock ska man inte börja snåla som en gris och inte köpa spells för flera lvls och sånt. Spells hjälper dig att grinda bättre och med det får du lättare pengar. Så skippa aldrig att köpa dina spells varannan lvl.

Finns vissa undantag:

Druid: Är du caster kan du skippa feral skills och vice versa.

Hunter: vet ej

Mage: Dampen/amplify magic, polymorph kan man skippa men glöm inte att köpadom @ lvl 40

Pally: GRATIS ;)

Priest: Res, levitate, onödigt heals/dmg's du inte använder (köp dom efter 40)

Rogue: håll dig till 1 finish move till 40 (om du inte pvpar). sparar mycket pengar på det.

Shammy: Totems (köp bara dom du känner att du kommer behöva mest)

Warlock: GRATIS :wub:

Warrior: Är du mestadels 2H så skippa 1H/shield spells och vice versa.

Och btw, om ni ska ha bank char så är det inte lönt att skaffa den förens sent lvl 2x, tidigt lvl 30. Runt 30 är det lagom att verkligen börja samla, och det är då det börjar bli lönsamt också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...