Jump to content

Bilder, både penna och paint.


Conny_S
 Share

Recommended Posts

Hey hur får man fram sånt?? Det är en grej jag alltid undrat..

Kanske skulle hört hemma i TROMS men wtf :)

Får fram? Du ser det med ögat.

Det dåliga med paint är att man inte har samma frihet och verktyg. Man kan lägga på AA själv, men mänsklig AA blir således begränsad till 3-4 färger, medans PS(el. liknande) gör egen AA direkt, som kan skilja i fler färger.

post-282-1206277750_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får fram? Du ser det med ögat.

Det dåliga med paint är att man inte har samma frihet och verktyg. Man kan lägga på AA själv, men mänsklig AA blir således begränsad till 3-4 färger, medans PS(el. liknande) gör egen AA direkt, som kan skilja i fler färger.

Där AA betyder??

Iaf.. Om det handlar om att det är suddigt i kanterna så är det inga problem att få paint att göra det utan att du vill det. Så fort man sparar i jpg så blir det så..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AA'n ljuger inte. Det där är inte paint.

Det är iaf paint. Tror du inte på det så är det skit samma för mig. Jag vet att jag använt paint, det gör dom som såg när jag gjorde den också.

Och hade jag använt PS så hade jag gjort det mycket snyggare. Ska se om jag hittar bilden i full skala så ska du få se. Bilden är förminskad jätte mycket, och jag fattar inte riktigt vad du menar med AA:n. Att den blir suddig? Den blir sådär om man sparar den i paint i jpg format(Vilket den är sparad i, även den som är i originalstorlekt) Sparar man den i jpg format i PS så blir den bra. Och eftersom den bilden som ligger här är förminskad jättemycket så har allt flytit ihop mycket mer. Och man ser inte alla pixlar. Synd att jorden är full av puckon :)

Kan tyvärr inte lägga upp bilden i originalstorlek, eftersom det va 2 år sen jag gjorde den och datorn har formaterats om en hel del gånger. Tog bilden från en av mina polare här i stan som hade lagt upp den på sin bilddagbok.

Redigerad av GTAsa-tattoos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar osmart att göra något i Pain och sedan spara som .jpg om man är medveten om att kvalitén kommer bli sämre.

Det känns rätt dumt att göra något i paint som ändå är sådär snyggt och sen inte spara det så att man kan plocka fram det när som helst.. Men men.. It's a crazy world we live in...

Edit: Btw.. Tack Saleen för förtydligandet :)

Redigerad av Friberg
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det känns rätt dumt att göra något i paint som ändå är sådär snyggt och sen inte spara det så att man kan plocka fram det när som helst.. Men men.. It's a crazy world we live in...

Han kanske inte hade tillgång till något annat än Paint just då när han började, och han kanske inte hade tänkt att det skulle bli så bra från början? Sen hade han sparat den, men råkade ta bort den under en omformatering om jag läst rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade aldrig använt Photoshop när jag gjorde den.. hade aldrig PS då heller. Började nydligen med PS. Visste att det fanns men hade det inte, visste inte hur det fungerade. Visste inte heller att om man sparade bilden i 24-bit så blir det inte sådär suddigt i paint, hade vetat det så hade jag gjort det då eller använt PS. Så jag hade datorn igång dom dagarna för att slippa spara och få bilden suddig :)

Men nu har jag lärt mig PS och vet att jag borde gjort den i PS och fått den i bra kvalité.

EDIT:

Han kanske inte hade tillgång till något annat än Paint just då när han började, och han kanske inte hade tänkt att det skulle bli så bra från början? Sen hade han sparat den, men råkade ta bort den under en omformatering om jag läst rätt.

Ja, jag har nydligen fått tillbaka min dator från en datatekniker. Blåste ut allt ur burken så jag förlorade all data. Har förmig att jag hade bilden innan. Tyvärr så glömde jag säga till om vad jag ville spara. Men men, får väl göra om den någon gång.

You got it.

Redigerad av GTAsa-tattoos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade aldrig använt Photoshop när jag gjorde den.. hade aldrig PS då heller. Började nydligen med PS. Visste att det fanns men hade det inte, visste inte hur det fungerade. Visste inte heller att om man sparade bilden i 24-bit så blir det inte sådär suddigt i paint, hade vetat det så hade jag gjort det då eller använt PS. Så jag hade datorn igång dom dagarna för att slippa spara och få bilden suddig ;)

Men nu har jag lärt mig PS och vet att jag borde gjort den i PS och fått den i bra kvalité.

EDIT:

You got it.

Du kunde sparat i något annat format :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kunde sparat i något annat format :)

Jag kunde ha gjort det, men det visste jag inte då. Jag trodde den blev suddig i vilket fall som helst. Men NU vet jag att man kan spara i 24-bit eller vad det är och den blir OK. ;)

Synd bara att folk bara inte ska kunna tro på vad en person säger. Lite svårt att kunna bevisa att den är gjord i paint om jag inte har bilden i normal storlek. :P

Redigerad av GTAsa-tattoos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...