Jump to content

Bilder, både penna och paint.


Conny_S
 Share

Recommended Posts

WHY SO SERIOUS?

(WIP)

Bra, dåligt?

Bilden i sig är fin - Bra färger, dock något... vanliga. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka budskapet bara (koldioxid = gott/bra?). Sedan pågår just nu en inre strid mellan Språkpolis-Axel vs. Design-Axel, en strid som handlar om huruvida det ska vara ett streck mellan "Delici" och "ous" eller inte. Å andra sidan är det grammatiskt korrekt, och utan det ser det ut som att det är två olika ord, men ur en designmässig synvinkel är det svårt att göra ett snyggt streck. Och borde inte 'beep' komma från motorhuven? Eller är det förarens mobil? Jag vet inte, bara några tankar som slog mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bilden i sig är fin - Bra färger, dock något... vanliga. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka budskapet bara (koldioxid = gott/bra?). Sedan pågår just nu en inre strid mellan Språkpolis-Axel vs. Design-Axel, en strid som handlar om huruvida det ska vara ett streck mellan "Delici" och "ous" eller inte. Å andra sidan är det grammatiskt korrekt, och utan det ser det ut som att det är två olika ord, men ur en designmässig synvinkel är det svårt att göra ett snyggt streck. Och borde inte 'beep' komma från motorhuven? Eller är det förarens mobil? Jag vet inte, bara några tankar som slog mig.

:doh: Tack! Jag har tänk mig bilden som ett ironiskt exempel på de som förnekar klimatförändringarna. "Beep!" Borde precis som du säger komma ifrån motorn, det är trots allt bilen som tutar. Har också tänk på ett streck mellan delicious men det kändes inge bra, tror ändå att man förstör att det står delicious.

Uppdatering kommer!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Season's greetings from Gargoyle Hill", heter den här:

th_hill3_974893_0.png

Don't ask.

edit: Så.

Tokbra! Bugar, bockar och lyfter på den så omtalade hatten.

Nej, usch nej. Såhär i efterhand tycker jag att den serien var alltför barnslig och hafsigt gjord.

Men DU får gärna göra en fortsättning om du vill! B):)

Får man efterfråga nån forumrelaterad liten seriesnutt då? Något helt nytt kanske? Det spelar ingen roll om det blir barnsligt, när det blir rätt och det stämmer klockrent med forumiten är det oslagbart bra ändå! Sådeså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...