Jump to content

Bilder, både penna och paint.


Conny_S
 Share

Recommended Posts

På bilden skulle vi "kopiera" kända konstnärers verk.

Jag valde Rene Magritte. Detta är min version av hans verk "The Treachery Of Images".

"Leci n'est pas une pipe." betyder "Detta är ingen pipa." och det är det ju inte heller. Det är bara en bild av en pipa. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pillade lite idag. Kritik? :cry:

Snyggt! - Något kändes dock "fel" med bilden, men jag kunde inte sätta fingret på vad det var. Det kan vara så att den känns... tecknad ut. Om jag var du, skulle jag försöka 'grunga till den', och lägga till lite textur i bilden (såsom skrynkligt papper, mer realistiskt blod eller så), ljusa upp döskallen så att kontrasten blir mindre, kanske visa hela papperet? Kanske ge sprutan lite med plats. Texten "The perfect drug" var fin - Handmålad?

På bilden skulle vi "kopiera" kända konstnärers verk.

Jag valde Rene Magritte. Detta är min version av hans verk "The Treachery Of Images".

"Leci n'est pas une pipe." betyder "Detta är ingen pipa." och det är det ju inte heller. Det är bara en bild av en pipa. :>

Fin kopia :)! Skulle kunna klaga på ljus färg (bakgrund) som överlappar mörk (pipan), men nej. "Glanset" i pipans munstycke ser inte jättetrovärdigt ut, heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt! - Något kändes dock "fel" med bilden, men jag kunde inte sätta fingret på vad det var. Det kan vara så att den känns... tecknad ut. Om jag var du, skulle jag försöka 'grunga till den', och lägga till lite textur i bilden (såsom skrynkligt papper, mer realistiskt blod eller så), ljusa upp döskallen så att kontrasten blir mindre, kanske visa hela papperet? Kanske ge sprutan lite med plats. Texten "The perfect drug" var fin - Handmålad?

Tack för kritiken! Ska testa det du säger. Texten "The Perfect Drug" är handmålad, ja :(

Pillade ihop något nytt för några dagar sen. Får gärna ge kritik igen :wacko:

post-4439-1187735194_thumb.jpg

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...