Jump to content

Hiphoptråden!


Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

Äsch, hiphop läser man sig inte till, man lyssnar sig till det. Så jag skulle följa Dudes råd, men ett tips på vägen, jag tror att Old School hiphop är mer din stil. Av någon anledning. :naughty:

Jag förstår vad du menar, men kunskap om en grej får man (jag) bäst genom att läsa mig till det, se en film, föreläsning, eller liknande. Som det är nu lyssnar jag mest på mainstream- och old school-hip hop, men det är sant, jag diggar den senare väldigt mycket. Typ Run DMC, Jurassic 5, Tupac, med mera.

Det blev visst att jag såg/lyssnade på fem av de där sampling-filmerna Dude tipsade om. Sjukt underhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår vad du menar, men kunskap om en grej får man (jag) bäst genom att läsa mig till det, se en film, föreläsning, eller liknande. Som det är nu lyssnar jag mest på mainstream- och old school-hip hop, men det är sant, jag diggar den senare väldigt mycket. Typ Run DMC, Jurassic 5, Tupac, med mera.

Det blev visst att jag såg/lyssnade på fem av de där sampling-filmerna Dude tipsade om. Sjukt underhållande.

Jag är uppe i del XXII. Beroendeframkallande! Älskar hans stil :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas vi slipper höra nytt från Lil Wayne under tiden han skakar galler.

jag hatar honom vanligtvis, men detta är enda låten han faktiskt är lyssningsbar, o till och med lite bra ju. men inget jämnfört med Em.

dock tror jag inte denna låten hade spelats av mig, om Em inte ens varit med på den! men men.

diggar låten som fan annars, sån power i reffen alltså! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas vi slipper höra nytt från Lil Wayne under tiden han skakar galler.

Han har sagt att han kommer fortsätta att producera även under fängelsevistelsen. Så du blir nog inte av med honom.

jag hatar honom vanligtvis, men detta är enda låten han faktiskt är lyssningsbar, o till och med lite bra ju. men inget jämnfört med Em.

dock tror jag inte denna låten hade spelats av mig, om Em inte ens varit med på den! men men.

diggar låten som fan annars, sån power i reffen alltså! :P

Snacka inte skit om Tha Carter III, helskönt album ju!

Visst kan man tycka dittan och dattan om att han använder röstförvrängare, men jag gillar hans stil i själva rappandet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag har lyssnat en del på CunninLynguists på senare tid och tycker de är riktigt sköna. I längden tycker jag emellertid att beaten, eller egentligen hela låtarna, känns lite "dystra" och undrar därför om andra grupper/låtar som påminner om dem men som har schönare stajl á la CunningLynguists låt Lynguistics.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har lyssnat en del på CunninLynguists på senare tid och tycker de är riktigt sköna. I längden tycker jag emellertid att beaten, eller egentligen hela låtarna, känns lite "dystra" och undrar därför om andra grupper/låtar som påminner om dem men som har schönare stajl á la CunningLynguists låt Lynguistics.

Army Of The Pharaohs ( Vinnie Paz och Jus Allah från Jedi Mind Tricks med flera) är ganska lika

Kollat in Talib Kweli? Också modern hiphop fast betydligt intressantare sound

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker Lil Wayne & Eminem-låten var rätt så kass faktiskt.

De enda bra Lil Wayne-låtarna jag har hört är 3 Peat och Mr. Carter (feat Jay-Z), otroligt känslosamt rappande. Att kombinera Lil Wayne och Eminem känns fel.

Vill man ha arg hiphop så finns det ju betydligt bättre, t.ex. M.O.P:

eller Onyx:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Jag har lyssnat en del på CunninLynguists på senare tid och tycker de är riktigt sköna. I längden tycker jag emellertid att beaten, eller egentligen hela låtarna, känns lite "dystra" och undrar därför om andra grupper/låtar som påminner om dem men som har schönare stajl á la CunningLynguists låt Lynguistics.

Whoa! CunningLynguists hade jag ju helt glömt bort! Varför slutade jag att lyssna på det gänget?

Ingen aning, men tack för påminnelsen i alla fall! (Igen) :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...