Jump to content

Hiphoptråden!


Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

Har ni någe tips på.. låt oss säga.. "kass" hiphop?

Jag tänker autotunade refränger, överdrivet feta beats, många "EYYY!" och hiphop som tar lite mer plats än den genomsnittliga Ganstarr-låten.

Eh, svårt att beskriva vad jag menar men någon kanske förstår.

Ska den vara kass, eller vill du ha lyssningsbar hiphop med "kass"-känsla?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni någe tips på.. låt oss säga.. "kass" hiphop?

Jag tänker autotunade refränger, överdrivet feta beats, många "EYYY!" och hiphop som tar lite mer plats än den genomsnittliga Ganstarr-låten.

Eh, svårt att beskriva vad jag menar men någon kanske förstår.

Det är nog inte exakt vad du söker efter - det här är bara katastrofalt dåligt (men lyssningsvärdet är högt ändå!)

http://www.youtube.com/watch?v=HmJbJs-9ST0

2003, I pray for God they people make the right decision

I don't wanna war. I just wanna peace. Stop the war. Check this.

I hope my black brothers feel the same like me

Dre, Snoop, Puff, L, Tupac Shakur, rest in peace. He was the best. My respect (yeee, c'mon)

I hate terrorists, and I understand you.

September 11, I'll never forget you. Rest in peace

Catch the bad man, stop your plan, bin Laden, thank Allah.

Yee c'mon. Stop the war. That's right.

Chorus:

Sometimes people make a war, don't know what is for (business)

Say you stop the war (yee c'mon, once again)

Sometimes people fight a war, don't know what is for (business)

Say you stop the war (yee that's right, c'mon)

I don't wanna war, I just want to live and love each other

My family, my friends. Nobody wants war. Life is short

Yee, c'mon, that's right. Check.

They just simple people, want simple life. Simple land, simple thing.

We have so many places. World is big. A place enough.

That's right. C'mon. Yee.

Don't make war any more. Show the right way. I pray. Don't kill each other

I don't wanna war. Stop your business. I pray for God, stop the war.

Yee, c'mon, that's right.

Chorus:

Sometimes people make a war, don't know what is for (business)

Say you stop the war (Yee c'mon, once again)

Sometimes people fight a war, don't know what is for (business) Say you stop the war (Yee that's right, c'mon, together)

We don't wanna war. Takacs Tamas, Varga Miklos, Bebe, Naszi,

My respect, Speak. I'll be back. Peace.

Edit: Vilket sammanträffande, trending topic på Twitter just nu är "Worst rappers of the decade". Ta t ex "#worstrappersofthedecade number 10: lil flip. Becuz of this verse "I'll treat u like milk baby I'll spoil u"", eller ""@ReiFernandez: just heard a rapper spit this: "i put salt on my dick and let you suck it all, lick it all."... #worstrappersofthedecade"". Soulja boy kommer, inte oväntat, högt upp, också.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Urna av Stacs of Stamina är helt fantastisk att lyssna på! Jag kan inte tänka mig hur Inavel låter. (Fast jo, det kan jag, det är bara ett år mellan.) Jag har inga titlar, men andra låten är bra. Eller, Piece of Mind (om jag ska lita på en fil som jag fick av okka) vet jag vad den heter. Det är inte andra spåret, men andra spåret har verkligen tagit mig och älskat med mig. Gillar man inte eurocrunk ska man lätt försöka få tag på Urna.

Let's see what happens!!

Edit. Robert Valsinger (a.k.a Bashie) - medlemmen som hoppade av Stacs of Stamina för att flytta till Stockholm har en hemsida och under diskografi står Stacs of Stamina som "Framtida projekt/samarbeten". Hm, vet inte om man ska tro på det men vore kul. Bashie har jag bara I Pull Pride av från ett samlingsalbum. Den är bra. Har inte lyssnat på hans MySpace än.

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Jag hörde för första gången idag och undrar om någon sitter på lite mer av Aamrt? Diggar Sand, så vore kul att höra lite mer. Är inte så vanligt att jag gillar svensk hiphop, liksom.

Edit. Jag kan passa på att tipsa alla om en lyss på Goose Bumps 4.0. 66 låtar, så något kanske ni hittar där i blandningen.

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Jag hörde för första gången idag och undrar om någon sitter på lite mer av Aamrt? Diggar Sand, så vore kul att höra lite mer. Är inte så vanligt att jag gillar svensk hiphop, liksom.

Edit. Jag kan passa på att tipsa alla om en lyss på Goose Bumps 4.0. 66 låtar, så något kanske ni hittar där i blandningen.

Tycker du det där är tight??! Tycker du det där är hiphop? Är det oskar som har manipulerat dig med cLOUDDEAD och motsvarande skithiphop?

@mr_tobbe: men visst är M.O.Ps överlägset bästa låt fortfarande How About Some Hardcore? Så jävla rugged and raw att det är svårt att hitta motstycke

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker du det där är tight??! Tycker du det där är hiphop? Är det oskar som har manipulerat dig med cLOUDDEAD och motsvarande skithiphop
Jag vill inte påstå att det är världens bästa låt, men jo. Den tilltalar mig lite granna, ja.

Gillar du Vast Aire? Han har ju en del bra låtar

http://www.youtube.com/watch?v=cyujWc40rFg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har gjort en av mina större hiphoptabbar i livet. Back to the crib spelades på dansgolvet och jag sade: "Den här är fan skööön!!"

Nu när jag sitter hemma och youtube:ar fram låten så är det bara en jävla massa bling-bling, pattlisor och ett stolpskott (Juelz Santana) i en rutig mössa som står och nickar varje gång Brown säger "Yeah, yeah!"

Jag gillar inte ens sådan här kommersiell skit-låtsas-hiphop, jag fattar inte vad jag tänkte på.

Skjut mig, snälla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker du det där är tight??! Tycker du det där är hiphop? Är det oskar som har manipulerat dig med cLOUDDEAD och motsvarande skithiphop

Hahah, wtf! Snacka inte skit om cLOUDDEAD, sötnos...

Grymma grejer:

TWISTA - SUICIDE: trodde aldrig att jag skulle klara av Twista, men allvarligt... Den här är så jäkla tung.

THEMSELVES - POISON PIT: klassiker.

THE GOATS - DO THE DIGS DUG?: ytterligare en klassiker.

BEASTIE BOYS - SO WHAT'CHA WANT: Beastie Boys absolut bästa låt. Jäms med Time for Livin'.

edit.

STACS OF STAMINA - ROLL (ft. Ears): Sveriges bästa hiphoplåt någonsin. Kräver dock bra ljudanläggning.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Jag förstår det konstnärliga värdet (att de uppnår verkshöjd och så), men äkta hiphop är det ju inte, SÖTNOS!

Haha, cLOUDDEAD måste ju nästan vara de största trollen inom hiphopen någonsin. De gör grymt bra musik men jag skulle inte heller endast säga att de gör hiphop om någon frågar.

Anyway, jag som älskar Boondocks och dess introlåt som är gjord av Asheru har i princip känt ett stort hål i mig ända sen jag märkt att han inte gjort någon mer liknande musik. Tills nu, The Roots senaste platta har en grymt skön känsla som liknar Asherus 35 sekunders introlåt. :) Finns att tanka och lyssna lite överallt. Rekommenderar! :)

Pitchfork har även utsett Kanye West's My Beautiful Dark Twisted Fantasy till årets album. Håller ni med? Fick 10/10 när det släpptes för ett tag sen.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anyway, jag som älskar Boondocks och dess introlåt som är gjord av Asheru har i princip känt ett stort hål i mig ända sen jag märkt att han inte gjort någon mer liknande musik. Tills nu, The Roots senaste platta har en grymt skön känsla som liknar Asherus 35 sekunders introlåt. :) Finns att tanka och lyssna lite överallt. Rekommenderar! :)

Pitchfork har även utsett Kanye West's My Beautiful Dark Twisted Fantasy till årets album. Håller ni med? Fick 10/10 när det släpptes för ett tag sen.

Ah, måste ta och kolla in The Roots senaste platta då. Introt till Boondocks är tungt.

Om jag ska vara ärlig så blev jag lite smått besviken över Kanyes nya platta. Kan nog bero på att jag hade väldigt höga förväntningar och hade förväntat mig något lite tyngre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, måste ta och kolla in The Roots senaste platta då. Introt till Boondocks är tungt.

Jag kanske ska rätta mig lite och säga att man får generellt en fet Boondocks-känsla av deras musik. Outtrot i serien är också väldigt likt deras sätt att använda väldigt många olika instrument.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...