Jump to content

Hiphoptråden!


Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

Jag brukar älska Damians låtar, och Nas är ju en artist som väldigt få inte tycker om. Men låten 'As we enter' som verkar vara deras "få upp intresse för albumet"-låt får mig inte alls intresserad. Ungefär som Eminem som släppte 'Crack a bottle' och 'We made you' inför 'Relapse'. Dessa två låtar är i mina ögon två dalar på ett annars rätt okej album.

Men jag får ta mig i kragen och lyssna igenom 'Distant Relatives' så får vi se vad jag tycker om hela albumet.

Gör så! Strong Will Continue, till exempel, är grymt mycket bättre.

Ungefär ett år efter det uttalandet så har jag gått och blivit förälskad i albumet. Tweak hade helt rätt, Strong Will Continue var låten som fick mig intresserad och öppnade upp en nyfikenhet att höra mer, att utforska mer av skivan.

Jag tycker fortfarande att As We Enter inte är en jättebra låt, och tycker väl att de kunde valt många andra låtar att locka lyssnare till skivan med, även fast jag tycker den är aningen bättre än vad jag tyckte då.

Det finns några riktiga guldkorn från albumet som jag går och nynnar på mest hela tiden:

Damians vers och refräng i Strong Will Continue. Nas underbara verser i Count Your Blessings som han drar av tillsammans med gitarrslingan, det passar så sjukt bra ihop och det känns som versen tar slut alldeles för fort. Den repetitiva bakgrundsslingan i Nah Mean som ändå får mig att vissla med varje gång den kommer startar. Damians verser i Patience. Den sjukt härliga refrängen i Africa Must Wake up.

Helt klart en riktigt bra skiva rakt igenom, de flesta låtar är riktigt bra och sätter sig verkligen i hjärnan på mig. Jag är positivt överraskad och känner att jag vill ha mer, hoppas de gör fler samarbeten i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

20 april släpper Dre ny platta! Är förväntansfull och taggad, hoppas verkligen att den blir bra! Tio år sedan senaste släppet men han tar det.

Oj, jag har inga förväntningar över huvud taget. Allt som Dre och hans vänner (typ Snoop Dogg och Eminem) släpper nu för tiden är ointressant mainstreamskräp imo. Killen fyller för fan 50 om fyra år, vågar man kalla det gubb-hiphop?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, jag har inga förväntningar över huvud taget. Allt som Dre och hans vänner (typ Snoop Dogg och Eminem) släpper nu för tiden är ointressant mainstreamskräp imo. Killen fyller för fan 50 om fyra år, vågar man kalla det gubb-hiphop?

Inte för att jag håller med dig men jag förstår vad du menar. Du borde förresten lyssna på "I need a doctor" med Dre och Eminem. Intressant och rätt sorglig text egentligen.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att jag håller med dig men jag förstår vad du menar. Du borde förresten lyssna på "I need a doctor" med Dre och Eminem. Intressant och rätt sorglig text egentligen.

Jo kanske, men det är en typlåt på vad jag inte gillar med hur de utvecklat rappen.

---

Hurra! Pharoahe Monchs nya skiva W.A.R (We Are Renegades) går att få tag på, och den är bra som fan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var ett tag sen man besökte det här forumet nu!

Jaha ja, Heavy Metal Kings med Vinnie och Ill Bill nästa månad är något man måste köpa så fort den släpps. Keeper of the seven keys från albumet är helt underbar, och jag hoppas verkligen att resten av skivan kommer vara riktigt aggresiv.

Angående Dr.Dre's nya skiva så tror jag inte att den kommer bli nå vidare. Dels för att Dre och Eminem har vuxit upp och håller inte samma tema på sina låtar längre och dels för att Dre inte är någon bra rappare. Jävligt grym producent dock.

Någon som har hört talas om/lyssnar på Hopsin? påminner väldigt mycket om den "gamla" Eminem omkring när han släppte Slim Shady LP. Föreslår att du kollar upp albumet Raw på Spotify tex. Riktigt bra album.

Redigerad av Solid_X
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att jag håller med dig men jag förstår vad du menar. Du borde förresten lyssna på "I need a doctor" med Dre och Eminem. Intressant och rätt sorglig text egentligen.

HA! Sorglig text?! Fånigt exempel på överdriven narcissism. Eminem är kass som vanligt (vad har han gjort med sin röst?!), och texten är rent idiotisk. Speciellt i ljuset av videon. Jag kan inte ta det på allvar.

Seriöst, för att utveckla min Eminem-kritik. Sen, jag vet inte när det hände, efter 8 Mile typ?, är han mest bara en gnällig jävel. Textmässigt har han aldrig kunnat skriva känslosamma texter utan att vara plågsamt pinsam.

Refrängen är bra dock.

Och kush-låten med Snoop är fin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror ni missuppfattade mig en aning. Låten i sig anser jag inte vara speciellt bra så det behöver ni inte haka upp er på. Vad jag ville framföra var att texten talar sanning och det är rätt tragiskt i det här sammanhanget. Att han inte släppt någon skiva sen 2001 (som f.ö var skön) får mig att sukta och hoppas på att Detox blir en bra avslutning på hans karriär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var ett tag sen man besökte det här forumet nu!

Jaha ja, Heavy Metal Kings med Vinnie och Ill Bill nästa månad är något man måste köpa så fort den släpps. Keeper of the seven keys från albumet är helt underbar, och jag hoppas verkligen att resten av skivan kommer vara riktigt aggresiv.

Angående Dr.Dre's nya skiva så tror jag inte att den kommer bli nå vidare. Dels för att Dre och Eminem har vuxit upp och håller inte samma tema på sina låtar längre och dels för att Dre inte är någon bra rappare. Jävligt grym producent dock.

Någon som har hört talas om/lyssnar på Hopsin? påminner väldigt mycket om den "gamla" Eminem omkring när han släppte Slim Shady LP. Föreslår att du kollar upp albumet Raw på Spotify tex. Riktigt bra album.

Välkommen tillbaka!

Hopsin låter som någon som kan bli något men från videon du postade kändes han lite amatörmässig.

Ang. Dre så kan han ju faktiskt rappa, tycker han visar det live speciellt. Kolla:

Fatta känslan att vara där när California Love går på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fatta känslan att vara där när California Love går på.

Mycket trevlig! Tycker dock att den bästa låten Dre och Snoop kör ihop är Still D.R.E från "Up in smoke tour", får fortfarande rysningar när de kör igång.

--------------------

Tips på bra låtar/artister som liknar bl.a Notorious B.I.G, Nas, Proof, Dre, Snoop etc.? Känns nästan som att jag har kört fast och kör samma artister inom hiphopen just nu. Svensk hiphop är dock utesluten då den verkligen inte faller mig i smaken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket trevlig! Tycker dock att den bästa låten Dre och Snoop kör ihop är Still D.R.E från "Up in smoke tour", får fortfarande rysningar när de kör igång.

--------------------

Tips på bra låtar/artister som liknar bl.a Notorious B.I.G, Nas, Proof, Dre, Snoop etc.? Känns nästan som att jag har kört fast och kör samma artister inom hiphopen just nu. Svensk hiphop är dock utesluten då den verkligen inte faller mig i smaken.

Big L

Fler tips från min sida är bara att scrolla lite i tråden!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag letade tillbaka till början av den här tråden och hittade ett kille som hade koll på grejerna. Vilka tips alltså, nästan allt föll mig i smaken!

Lite tips på bra låtar...

Arsonists - Language Arts

Blackalicious - Blazing Arrow

Kashal Tee - I'm All This

Willmatic - Surround Surveillance

B-One - Empire Staters

Defari - Say It Twice

Dilated Peoples - No Retreat (Kutmasta Kurt Remix)

Dwellas feat. D.V alias Christ - Ready To Rock

Method Man And Redman - Cereal Killer

No I.D feat. Infinite - When You Hot You Hot

Pitch Black feat. Foxy Brown - Got It Locked

Royce Da 5'9" - Hiphop

D.I.T.C - The Enemy

Little Brother - The Way You Do It

Gravediggaz - Whats The Meaning

J Live - The Best Part

Murs - 3:16

Quasimoto - Low Class Conspiracy

KRS One - You Gon Go

Jaylib - The Red

O.C feat. Ras Kass - Action Guaranteed

Fat Joe - The Crack Attack

Sweatshop Union - I Got News

Theodore Unit - The Drummer

Capone N Noreaga - Invinsible

Common - The 6th Sense

Diamond D - When It Pours It Rains

Blahzay Blahzay - Danger

Showbiz And AG - Next Level

Heltah Skeltah - Letha Brainz Blo

Smooth Da Hustla Feat. Trigga Tha Gambler - Broken Language

Group Home - Supa Star

Real Live - Real Live Shit

IAM feat Fonky Family - L'amour Du Risque

Ugly Duckling - Everybody C'mon

Black Moon - War Zone

Moka Only - What I Do

Laster Feat. Ed O.G - Off Balance

Choclair - 21 Years

Die Sekte - Sehr Geil

Lost Boyz - Music Makes Me High

Mos Def - Mathematics

Ed O.G - Love Comes And Goes

Heltah Skeltah - Leflaur Leflah Eshkoshka

Murs - Bad Man

Little Brother - State Of The Art

Dead Prez - W4

Sage Francis Feat. Vocab - Drop Bass

Organism 12 - 1000 Alper

O.C - Jewelz

Freddie Foxxx - P.A.I.N.E

Cali Agents - Cali Nights

LL Cool J - Hey Lover

Arsonists - Stay Lo

Audio Two - Top Billin'

Ahmad - Back In The Day

To $hort Feat. Eazy-E - Players Club

Nas - Dance

RA The Rugged Man - Till My Heart Stops

Dj Tomekk Feat. GZA - Ich Lebe Für Hiphop

M.O.P - Legendary Street Team

Slick Rick - Sittin' In My Car

Jedi Mind Tricks - Kublai Khan

Ultramagnetic MC's - Ego Trippin'

Geto Boys - Bring It On

Charli Baltimore - Everybody Wanna Know

Jedi Mind Tricks - Blood In Blood Out

Rakim - Guess Who's Back

Afu-Ra - Mic Stance

Big Noyd - Usual Suspect (Stretch Armstrong Remix)

The Roots - Guns Are Drawn

Gang Starr - Code Of The Streets

Krumb Snatcha - Closer To God

Necro Feat. Ill Bill - White Slavery

Redigerad av The Dude
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...