Jump to content

The Hands Resist Him - den "hemsökta" målningen


Jacker
 Share

Recommended Posts

Hands_900844_0.jpg

Tavlan ska alltså vara "hemsökt" då pojken och dockan vi vissa tillfällen ska ha rört sig på natten. Bland annat har de setts slagits med varandra, gått in i rummet bakom dem och t.o.m. gått ut från tavlan. Föremålet som dockan håller i ska också ha förvandlats till en pistol och på så vis tvingat pojken att under hot lämna målningen.

Om tavlan på Surfing The Apocalypse

Wikipedia

Även om jag personligen inte tror på spöken (möjligtvis att jag gjorde :) ) så tycker jag ändå att den var riktigt creepy, inget jag skulle hänga upp i mitt hus precis. Den är dock snygg rent målerimässigt.

Alltså, bara en historia som fötts ur tavlans skrämmande utstrålning eller är den verkligen hemsökt? Skulle du kunna tänka dig att ha den hänga i hemmet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den är creepy :nuke:

Speciellt ögonen på flickan.

Jag personligen skulle dött av skräck om jag fick se dom röra på sig, trots att jag inte tror på det.

Den skulle nog sitta fint över min säng :) ....... NOT.

Slutsats: Den är skrämmande och obehaglig, inget jag skulle vilja ha hängandes hemma.

Edit: Kan faktiskt tro på att den är hemsökt och att dom där sakerna verkligen hänt, för den där målningen ser inte normal ut. :/

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy fan vilken äcklig tavla! Skulle aldrig ha den hängandes här hemma, jag vågar inte ens gå upp till toppen av sidan nu och slänga ett öga på bilden igen, de kan ju ha rört på sig! Mamma!!!!! Seriöst den där jävla tavlan har skrämt upp mig totalt! Tack gode gud att jag har datorn full med Def Leppard!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Onekligen skrämmande tavla.

(konstkännare) personen som målade tavlan ifråga måste känd sig nedstämt under målningen av detta konstverk och på så sätt fått den skrämmande blicken på pojken och det döda utseendet på dockan (/konstkännare)

(spökexpert) möjligtvis har personen i frågas onda tankar och känslor samlats till ond energi som i sin tur kopplats till dockan, och pojken skulle ju föerställa han själv. Så troligen hatade målaren sig själv vid den åldern, så därför hotar han sig själv. (/spökexpert)

(mus) OOOOOSSSSST!!!!(/mus)

skulle lätt kunna ha tavlan hemma om jag hade ett gäng polare och vi alla kollade vad som hände och alla höll koll på mig så inte jag försvann.

EDIT: 7 emails reported strange or irregular events taking place, when viewing this image. And I will relay two suggestions made by the senders. First not to use this image as the background on the screen, and second not to display this image around juveniles or children. Last not least, thanks for apreciating the art as well.

FOOK!!

Redigerad av guardian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nu bilden som bakgrund, och vad har hänt:

1. Vänsterklick har nu blivit högerklick ett antal gånger.

2. Datorn beter sig allmänt underligt, helt plötsligt försvann bakgrundsbilden och istället kom windows XP bakgrunden.

3. Vi märkte att pojken har ett sår ovanför höger öga.

4. Dörrhantaget kom fram.<br>

Det var allt som hänt.....en så länge :D

Edit:

5. Posten går inte att posta

6. Jag sparade en bild i "Mina bilder", när jag gick in i mappen så fanns inte bilden, hur noga jag än kollade. Sen sökte jag i mappen å den fanns.

7. När jag skule söka, så va själva sökfältet, alltså det till höger svart istället för blått.

:lol:

Edit2:Posten blev sär, va tvungen att spara den eftersom den inte gick att posta.

Ska fixa den senare :lol:

Edit3: Fixat.

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...