Jump to content

Dump, skrivbord


KalleR
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Nu har jag haft Macbooken i snart ett år och jävlar vad nöjd jag är! Jag hade länge varit skeptisk till Mac men när jag tog en vild chansning, valde en Macbook istället för en Windows-dator med bättre prestanda och väl provade blev jag helt fast!

Framför allt ser allt bra ut. Det kanske låter lite löjligt, ytligt och framför allt väldigt klyschigt, men det är sant! Det är inte bara att temat är snyggt, för så kan man ju få i Windows, utan det viktigaste är strukturen. Allt har sin plats, man är konsekvent med var saker sitter, hur dom ser ut och vad dom gör. Programutvecklare lägger ner tid på att göra programmen så strukturerade och logiska som möjligt.

Alla program är verkligen bra! Itunes är inte alls segt som på Windows, Adium går att ställa in precis som man vill ha det, Smultron är kanon när man programmerar, Plex är bäst som mediacenter, Safari är snabbt och stilrent, Transmission är logiskt och terminalen har en mycket mer framträdande roll än i Windows.

Hårdvaran är också kanon - man får verkligen den kvalitet man betalar för. Musplattan är så otroligt bra att jag inte kan beskriva det med ord.

Och allt fungerar!

Nu när jag är fast skulle jag aldrig kunna gå tillbaka till Windows.

Jag antar att det jag försöker säga är: om du är tveksam - prova! Åk till en affär och testa lite eller installera OSX på Windows-datorn. Om du inte spelar spel kan jag nästan lova att du kommer gilla det när du har vant dig!

För att inte vara helt off-topic, här är mitt skrivbord:

Och med lite program öppna:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag haft Macbooken i snart ett år och jävlar vad nöjd jag är! Jag hade länge varit skeptisk till Mac men när jag tog en vild chansning, valde en Macbook istället för en Windows-dator med bättre prestanda och väl provade blev jag helt fast!

Framför allt ser allt bra ut. Det kanske låter lite löjligt, ytligt och framför allt väldigt klyschigt, men det är sant! Det är inte bara att temat är snyggt, för så kan man ju få i Windows, utan det viktigaste är strukturen. Allt har sin plats, man är konsekvent med var saker sitter, hur dom ser ut och vad dom gör. Programutvecklare lägger ner tid på att göra programmen så strukturerade och logiska som möjligt.

Alla program är verkligen bra! Itunes är inte alls segt som på Windows, Adium går att ställa in precis som man vill ha det, Smultron är kanon när man programmerar, Plex är bäst som mediacenter, Safari är snabbt och stilrent, Transmission är logiskt och terminalen har en mycket mer framträdande roll än i Windows.

Hårdvaran är också kanon - man får verkligen den kvalitet man betalar för. Musplattan är så otroligt bra att jag inte kan beskriva det med ord.

Och allt fungerar!

Nu när jag är fast skulle jag aldrig kunna gå tillbaka till Windows.

Jag antar att det jag försöker säga är: om du är tveksam - prova! Åk till en affär och testa lite eller installera OSX på Windows-datorn. Om du inte spelar spel kan jag nästan lova att du kommer gilla det när du har vant dig!

För att inte vara helt off-topic, här är mitt skrivbord:

http://img43.imageshack.us/img43/5383/picture1koh.th.png

Och med lite program öppna:

http://img684.imageshack.us/img684/694/picture5k.th.png

Har haft min Macbook Pro i lite mer än 2 månader, och jag kan bara hålla med i allt du skrivit! Den är snygg, logisk, funktionell.. Och som du skrev, allt bara fungerar!

Lite retsamt att man är så "hemma" i Windows så när man letar en inställning eller så, så hittar man den först inte. Sen när man väl hittar den blir man sur på sig själv att man inte kollade på det stället innan, eftersom det är så logiskt placerat. :P Låter bakvänt, I know, men så har det varit för mig några gånger.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dito that! En uppgradering till Win 7 stundar dock.

Jag köpte Windows 7 för några månader sedan kort efter att det släpptes i Sverige, och jag upplever faktiskt ingen större skillnad. Visst, det är otroligt stabilt för att vara så pass nytt och jag har märkt så gott som inga buggar alls, men det gör jag heller inte med Vista nu för tiden (som jag användar på en annan dator). Att jag bytte till Windows 7 var egentligen bara en kul grej, och inte för att jag ogillade Vista. Jag antar att Zcruwen haft Vista ett tag, och då finns det faktiskt ingen större anledning att byta till Windows 7 om man inte har pengar eller intresse.

Edit: Detta var ett svar till Siana också.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Hultenius changed the title to Dump, skrivbord

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...