Jump to content

Bildredigeringstråden


Speeder
 Share

Recommended Posts

Jag har grova problem med att extrakta ett objekt från en bakrund. I fototråden skrev jag att jag tyckte att det var något fel med en bild och visst fan var det cut-outen.

Så om någon har bra tips eller en guide på hur en man lättast och på mest realistiskt sätt extraktar ett objekt från sin bakrund. Att köra med markeringsverktyget och extrakttool kan jag redan men det blir helt enkelt inte bra på den här bilden. :(

http://img.photobucket.com/albums/v231/Akaast/DSC_0275.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har grova problem med att extrakta ett objekt från en bakrund. I fototråden skrev jag att jag tyckte att det var något fel med en bild och visst fan var det cut-outen.

Så om någon har bra tips eller en guide på hur en man lättast och på mest realistiskt sätt extraktar ett objekt från sin bakrund. Att köra med markeringsverktyget och extrakttool kan jag redan men det blir helt enkelt inte bra på den här bilden. :(

http://img.photobucket.com/albums/v231/Akaast/DSC_0275.jpg

Replace color eller select color range? Och sedan så väljer du all grön färg. Lek lite med distance-slidern. Vet inte vad den heter exakt, men den har att göra med hur skarpt / långt ifrån utgångspunkten av en pixel (färg) du valt är du vill välja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Replace color eller select color range? Och sedan så väljer du all grön färg. Lek lite med distance-slidern. Vet inte vad den heter exakt, men den har att göra med hur skarpt / långt ifrån utgångspunkten av en pixel (färg) du valt är du vill välja.

Har gjort det också men det blir bara kornigt. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har grova problem med att extrakta ett objekt från en bakrund. I fototråden skrev jag att jag tyckte att det var något fel med en bild och visst fan var det cut-outen.

Så om någon har bra tips eller en guide på hur en man lättast och på mest realistiskt sätt extraktar ett objekt från sin bakrund. Att köra med markeringsverktyget och extrakttool kan jag redan men det blir helt enkelt inte bra på den här bilden. :(

http://img.photobucket.com/albums/v231/Akaast/DSC_0275.jpg

En snabb friläggning, blev okej!

  • Duplicera lagret
  • Gör ditt yttersta för att skilja bakgrunden från motivet (öka kontrast, förslagsvis)
  • Quick Selection Tool (W), och markera bakgrunden
  • Tryck på "Add layer mask" och invertera den för att maskera bort den.
  • Använd "Refine edge" för att finjustera masken (öka gärna feather och smooth en del, då det är mycket hår)
  • Fortsätt pilla manuellt i masken med pensel-verktyget - luddigt, mjukt, och lågt "Flow" (runt ~10%)

post-8685-1246436600_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter och testar lite hur min logotyp ska se ut för en tidning (skolarbete). Här är ett förslag.

http://fc07.deviantart.com/fs46/f/2009/190...tmodernlove.png

EDIT: ÖHH FEEDBACK GRABBAR - ANGRYAXEL, VINNIE OSV - CMON!

Nu heter jag inte Angryaxel eller Vinnie och jag antar att jag inte är inräknad i osv. MEN! Jag tycker att den känns lite tom. Jag vet inte om det kanske är så att det är ett mellanrum mellan varje bokstav som framkallar denna "tomhet". Sen verkar du ha ett litet mellanrum mellan p:et och trädet kvisten.

Annars så är den fin. :(

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter och testar lite hur min logotyp ska se ut för en tidning (skolarbete). Här är ett förslag.

http://fc07.deviantart.com/fs46/f/2009/190...tmodernlove.png

EDIT: ÖHH FEEDBACK GRABBAR - ANGRYAXEL, VINNIE OSV - CMON!

Det är en fin och välgjord logga, en känsla för färg och design präglar den! Några saker jag tänkte på, bara: Varför är p:et större? Varför är det just det som har trädet? Du nämnde också att det var en tidningslogga, och för det syftet sklle ag säga att den är alltför 'flashig' (trots att den i alla andra sammanhang är rätt minimalistisk och o-flashig). Men tidningsloggor brukar vara stencilerade (om det nu är ett ord), med en, max två färger. Jag kan helt klart se denna göras om på samma sätt, och jag tror faktiskt att det skulle kunna gynna den!

Edit: Förslag på hur jag skulle tänka om jag gjorde om logon. Det viktigaste är att den smälter ihop bra med resten av tidningen, och att de har några gemensamma nämnare (färg, framförallt). Skulle nu, när jag tänker efter (och läser Vinnies inlägg) också överväga att ändra teckensnitt, till något med serifer, á la Book Antiqua, Georgia, eller Minion Pro.

post-8685-1247652980_thumb.png

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter och testar lite hur min logotyp ska se ut för en tidning (skolarbete). Här är ett förslag.

http://fc07.deviantart.com/fs46/f/2009/190...tmodernlove.png

EDIT: ÖHH FEEDBACK GRABBAR - ANGRYAXEL, VINNIE OSV - CMON!

Tycker "blänket" känns så gammalt och tråkigt. Jag skulle istället gjort som axel säger eftersom att den ska tryckas som en tidning. Tror du har en en bra grund men mycket kan förbättras, kanske en annan font?

post-12011-1247652159_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Feedback.

Feedback.

Feedback.

Tack, grabbar, jag har fortsatt kolla på hur den logan ska på något sätt fungera bättre till tidningstryck eftersom det inte riktigt kändes rätt (som ni sa). Jag gjorde faktiskt om det helt och hållet. Jag tänkte först använda ett typsnitt med seriffer men kände att Myriad Pro kan fungera med dess höga bokstäver.

Det är även så att jag ändrat lite inriktning på mitt arbete kring denna tidning. Först tänkte jag att man skulle ha en klassisk tidning med en massa text på framsidan som skriker om vad innehållet är och att det är tävlingar med och grejjer. Jag tror att jag istället vill ha det väldigt stilrent, lite halvt begränsat med färg, helsidorsbilder (som ni kan se på framsidan). Vad tror ni om det?

Edit: Är inte 100% på med texten som säger "A Graphic Design Magazine". Får se om jag ändrar den något.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, grabbar, jag har fortsatt kolla på hur den logan ska på något sätt fungera bättre till tidningstryck eftersom det inte riktigt kändes rätt (som ni sa). Jag gjorde faktiskt om det helt och hållet. Jag tänkte först använda ett typsnitt med seriffer men kände att Myriad Pro kan fungera med dess höga bokstäver.

Det är även så att jag ändrat lite inriktning på mitt arbete kring denna tidning. Först tänkte jag att man skulle ha en klassisk tidning med en massa text på framsidan som skriker om vad innehållet är och att det är tävlingar med och grejjer. Jag tror att jag istället vill ha det väldigt stilrent, lite halvt begränsat med färg, helsidorsbilder (som ni kan se på framsidan). Vad tror ni om det?

Edit: Är inte 100% på med texten som säger "A Graphic Design Magazine". Får se om jag ändrar den något.

OM du ska göra som på bilden nu, helsides. Så tycker jag nästan att den första funkar bättre än denna. För när det är helsides, så kan man plojja runt lite mer, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, grabbar, jag har fortsatt kolla på hur den logan ska på något sätt fungera bättre till tidningstryck eftersom det inte riktigt kändes rätt (som ni sa). Jag gjorde faktiskt om det helt och hållet. Jag tänkte först använda ett typsnitt med seriffer men kände att Myriad Pro kan fungera med dess höga bokstäver.

Det är även så att jag ändrat lite inriktning på mitt arbete kring denna tidning. Först tänkte jag att man skulle ha en klassisk tidning med en massa text på framsidan som skriker om vad innehållet är och att det är tävlingar med och grejjer. Jag tror att jag istället vill ha det väldigt stilrent, lite halvt begränsat med färg, helsidorsbilder (som ni kan se på framsidan). Vad tror ni om det?

Edit: Är inte 100% på med texten som säger "A Graphic Design Magazine". Får se om jag ändrar den något.

Jag tycker att namnet borde vara större och ha lite mer kontrast mot bakgrunden. Kanske köra på en antikva i namnet och behålla sloganen som den är?

-----

Har startat en blogg (som senare också kommer inehålla en portfolio). Lär skriva en del tutorials, posta mina egna verk samt andras. En del nytt och en del gammalt kommer komma upp. Skulle bli riktigt glad om ni kunde ge lite kritik: http://www.thewestman.com/ :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att namnet borde vara större och ha lite mer kontrast mot bakgrunden. Kanske köra på en antikva i namnet och behålla sloganen som den är?

-----

Har startat en blogg (som senare också kommer inehålla en portfolio). Lär skriva en del tutorials, posta mina egna verk samt andras. En del nytt och en del gammalt kommer komma upp. Skulle bli riktigt glad om ni kunde ge lite kritik: http://www.thewestman.com/ :confused:

Okej, ska testa lite. Har du/ni några bra tips på snygga och möjligen passade typsnitt? Jag fastnade för Didot Bold men har inte kunnat fåtag på den. :P

----------

Lägger bloggen i bokmärken. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...