Jump to content

Hur woke tror ni nya GTA kommer vara på en tiogradig skala?


knurra
 Share

Recommended Posts

2023-12-22 at 16:58, Kebab skrev:

https://www.moviezine.se/nyheter/kronika-moralpanik-men-foraldrarna-spelade-gta-utan-att-bli-mordare
 

När det kommer till GTA har det ofta varit konservativa politiker från högerkanten som varit de som gapat och varit mest fanatiska motståndare. Sedan släppet av trailern till sexan har en rad högertokar redan varit igång och svingat i sociala medier om att spelserien blivit för ”woke” för att man har en kvinnlig protagonist. Samma röster gnäller även för att det någonstans på nätets mörkaste vrår går något rykte om att denna kvinnliga protagonist även är en transperson - vilket får högertomtarna att gå bananas.”

 

Replik, @knurra? 

 

Ja det är förjävligt. Spelet går inte att ta seriöst när man ser en kvinna gå runt med ett maskingevär. Har de senaste dagarna kört en ny spelomgång på GTA 5 då det ligger ute på PS plus just nu. Där är det ordning och reda, manliga protagonister, rå jargong och även om de driver med båda sidorna så är det ändå tydligt att det finns mer att driva om med libtards än med konservativa eftersom libtards ÄR ett skämt. Se bara serien Impotent Rage, där framgår detta väldigt väl, den finns på youtube

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

16 timmar sedan, knurra skrev:

Dock var jag aldrig nåt fan av de första gta-spelen. Trean var det som fångade mitt intresse och Vice City var det första jag hade i min ägo

Du borde spela ettan och tvåan. Ettan är inte ett dugg censurerad och i tvåan finns det rednecks med hagelgevär, forskare med flamethrower på brandbilar istället för vatten, mordiska munkar och även kommunister du kan ha ihjäl. Passar nog dig alldeles utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

10 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Du borde spela ettan och tvåan. Ettan är inte ett dugg censurerad och i tvåan finns det rednecks med hagelgevär, forskare med flamethrower på brandbilar istället för vatten, mordiska munkar och även kommunister du kan ha ihjäl. Passar nog dig alldeles utmärkt.

Som det ska vara. Det låter som nåt från en svunnen tid 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konspirationsteorierna fortsätter flöda och menar nu på att den kvinnliga protagonisten ifråga är en transvestit och att R* har använt en kvinna som står modell men en manlig röstskådespelare.

 

Vet inte vad jag ska tro längre, det är sånt här dock som gör att min kärlek till gta 5 bara växer. Man vet inte vad man har förrän det inte finns längre

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

10 timmar sedan, knurra skrev:

Konspirationsteorierna fortsätter flöda och menar nu på att den kvinnliga protagonisten ifråga är en transvestit och att R* har använt en kvinna som står modell men en manlig röstskådespelare.

 

Vet inte vad jag ska tro längre, det är sånt här dock som gör att min kärlek till gta 5 bara växer. Man vet inte vad man har förrän det inte finns längre

Det där låter som fullständigt nonsens och även om det skulle visa sig vara så låter det som ett jobbigt liv att måla fan på väggen hela tiden. Släpp sånt som gör dig arg på förhand och reagera när något är bekräftat istället. Måste vara otroligt jobbigt att reta upp sig på spöken hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Det där låter som fullständigt nonsens och även om det skulle visa sig vara så låter det som ett jobbigt liv att måla fan på väggen hela tiden. Släpp sånt som gör dig arg på förhand och reagera när något är bekräftat istället. Måste vara otroligt jobbigt att reta upp sig på spöken hela tiden.

Ja men jag kan inte se på medan fienden (feminister, vänsterflummare) förstör den här världen mer och mer. Det finns två kön, varken mer eller mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

17 minuter sedan, knurra skrev:

Ja men jag kan inte se på medan fienden (feminister, vänsterflummare) förstör den här världen mer och mer. Det finns två kön, varken mer eller mindre.

Men vad finns det för belägg för att man kommer spela som transa? Hon ser väldigt kvinnlig ut när hon vrider sig vid poolen. Voiceovern låter inte det minsta manlig eller ex-manlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2024-01-02 at 12:23, Henkibojj skrev:

Men vad finns det för belägg för att man kommer spela som transa? Hon ser väldigt kvinnlig ut när hon vrider sig vid poolen. Voiceovern låter inte det minsta manlig eller ex-manlig.

Nej jag tror att det bara är vad man i modern tid kallar för fake news. Sök på det på youtube bara (gta 6 trans person) men känns som sagt mest som konspirationsteorier 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2024-01-02 at 12:09, knurra skrev:

Ja men jag kan inte se på medan fienden (feminister, vänsterflummare) förstör den här världen mer och mer. Det finns två kön, varken mer eller mindre.

Fast det är ju dock vad du gör; ser på, klagar på internet och gör absolut ingenting. Du gnäller, bitching and moaning, men i praktiken gör du ingenting.

Sen har du dock erkänt att du bara trollar så att folk fortsätter mata trollet är för mig ofattbart. Hell, att jag gör det nu är för mig ofattbart. Jag ska nog bara hålla truten och fortsätta med mitt. Önskar er alla en trevlig helg!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

20 timmar sedan, Xersize skrev:

Fast det är ju dock vad du gör; ser på, klagar på internet och gör absolut ingenting. Du gnäller, bitching and moaning, men i praktiken gör du ingenting.

Sen har du dock erkänt att du bara trollar så att folk fortsätter mata trollet är för mig ofattbart. Hell, att jag gör det nu är för mig ofattbart. Jag ska nog bara hålla truten och fortsätta med mitt. Önskar er alla en trevlig helg!

Okej, men det finns två kön. Varken mer eller mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

20 timmar sedan, Mark skrev:

Knurra är en karikatyr

Ok, men om du nu vet att han trollar, varför går du på det då? Du har heller inte så jättemycket belägg för dessa saker eftersom han inte uttalat sig i de flesta av de ämnen du drar upp. Jag kan nog knappt säga att han pratat om något av det där. Det mesta har varit konservativt gnällande om att det var bättre förr och det kan jag väl hålla med om till en viss gräns. Gällande påståenden om spelets utformning verkar han få konkreta motargument utan personangrepp, särskilt grundlösa sådana, så jag vet inte varför du ska börja med det helt plötsligt.

Ignorera eller argumentera sakligt istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
16 timmar sedan, knurra skrev:

Jag hatar woke rörelsen. Jag hatar feminister. Jag hatar kommunister. Jag hatar folk som röstar rött. Alla är olika mycket värda. Kommer aldrig köpa det här fittspelet.

Jag håller med med undantag för sexiga antifaluder. Dom älskar jag. 🫀🗡️

Blir spännande att se hur det (ur)artar sig med GTA6. Hoping for the best, but expecting the worst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...