Jump to content

Kuba?


L_Voll
 Share

Recommended Posts

Vore det inte episkt om kartan också innefattar någon Karibiskt ö? Hade varit perfekt för uppdrag om narkotikasmuggling. 

Tänker främst på Kuba som bara ligger ett "stenkast" från Florida Keys. Hur häftigt hade det inte varit att se Rockstars version av Havanna med alla gamla bilar och vackra byggnader!

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, knurra skrev:

Ja det vore ju bra för Rockstars rykte iallafall. Kuba är ju kommunisternas paradis och spelet måste ju vara woke som all annan populärkultur nuförtiden.

Aaaah, jag minns de 17-åriga Marxisterna i gymnasiet som trodde att de visste något om världen för att de köpte en t-shirt me Che Guevara i någon lokal klädbutik... Jag minns också stollarna som var minst lika fåniga men på andra sidan spektrumet. Dina kommentarer här på forumet tar mig tillbaka till den tiden, så tack för nostalgitrippen!

Och ett snabbt litet PS: "i alla fall" är tre ord, inte ett. Bara ett litet hjälpmedel till framtiden. Ha en fin dag! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var ju rykten/läckor väldigt tidigt som pratade om Project Americas och i den stora läckan hette väl en del filer just Americas.
I en intervju med nån från Rockstar för ett antal år sedan nämndes att GTA VI / Online lär vara än mer som en pågående tjänst och att världen kan förändras/utvidgas med större uppdateringar.

Känns rimligt att någon liten ö från Bahamas eller så är med på något sätt. Om inte som en fast del av kartan man kan flyga till kanske iaf för ett specifikt segment i storyn. Sen lär ju fokuset på Online vara enormt och iom det där om en levande och evolverande värld kan jag lätt tänka mig att Kuba eller fler mindre öar läggst till genom åren efter spelet släppts. Blir spännande att se vad de har planerat!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

5 timmar sedan, Kebab skrev:

Vore härligt! Känns lite som en lågoddsare faktiskt, tänker att Rockstar - i vart fall i storyn - gillar att skicka iväg spelaren på en exkursion. På rak arm kommer jag på att det skett i SA, GTA V och RDR 2. 

Minns den lilla ön i RD2, men inte i tidigare GTA-spel.. var åkte man då?

Tycker de kan bjuda på det mer än i storyn i detta fall!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, L_Voll skrev:

Minns den lilla ön i RD2, men inte i tidigare GTA-spel.. var åkte man då?

Tycker de kan bjuda på det mer än i storyn i detta fall!

GTA: V minns jag ingen exkursion (förutom introt på snöig ort), men i San Andreas tar man flyget till Liberty City (St. Mark's Bistro) i ett av Leone's uppdrag.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, knurra skrev:

Man måste ju fråga. Blir ju orolig när alla blir så defensiva, för isåfall är det ju mina skattepengar ni stjäl. Och jag är ingen grabb, är en trött och överviktig gubbe nu

Du vet ju mycket väl att frågan som ställdes inte hade ett dugg med kommunism att göra utan endast om det kan tänkas finnas andra länder eller större öar att åka till.

2114165945_Screenshot_20231211-1110312.thumb.png.4173772b590276948f0db402af1245ce.png

Bahamas är inte så långt bort men det är heller inte särskilt annorlunda mot Washington Beach så visst, det vore det allra enklaste alternativet, men också en aning meningslöst. Med tanke på att vi haft haitier i VC förr vore det inte omöjligt att Haiti kanske är med, åtminstone som låst exkursion. Nästintill samtliga spel har refererat Jamaica, så det är tänkbart men rätt långt bort. Det går dock ingalunda att komma runt elefanten Kuba, så det är inte konstigt att tråden och idén kretsar kring den ön. Det har inte ett skit med kommunismen att göra och definitivt inte dina skattepengar, så om du tänker fortsätta tjafsa om en massa skit som du vet bara är nonsens kommer du inte kunna posta förrän 2024. Nu vet du. Håll dig till frågan om externa öar i GTA VI så klarar du dig ett tag till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...