Jump to content

Grand Theft Auto V kommer till PC, PS4, XBOX ONE I HÖST!


VickeX
 Share

Recommended Posts

Fantastiskt. Även om jag från början var säker på att det skulle komma till PC också så har jag mellan varven varit rejält skeptisk. Var, som ni kanske vet, så hypad inför GTA V att jag lånade en kompis Xbox och åkte iväg på releasedagen och köpte spelet. Nu ska jag försöka glömma bort storyn så att jag kan få uppleva allting igen, och då med markant kortare laddningstider. Seriöst, jag har inte kunnat leva ut ordentligt eftersom det har stört mig så mycket hur lång tid det tar att respawna...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad fett... jag undrar hur bra det här kommer kunna se ut på en riktigt high-end PC. Bara det faktum att PS3:or och 360:r dras med typ 512 Mb RAM eller vad det nu är är ganska sjukt, det syntes tydligt i sista sekvensen att det lär bli mycket mer trafik på en dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad fett... jag undrar hur bra det här kommer kunna se ut på en riktigt high-end PC. Bara det faktum att PS3:or och 360:r dras med typ 512 Mb RAM eller vad det nu är är ganska sjukt, det syntes tydligt i sista sekvensen att det lär bli mycket mer trafik på en dator.

Får hoppas att året de kommer ha haft på sig att utveckla spelet kommer ha lett till en schysstare optimering för PC än vad GTA IV fick. IV var egentligen alltid under godkänd nivå rent spelbarhetsmässigt på grund av FPS-drops och en grafik som var så mörk att jag var tvungen att installera moddar för att se tydligt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får hoppas att året de kommer ha haft på sig att utveckla spelet kommer ha lett till en schysstare optimering för PC än vad GTA IV fick. IV var egentligen alltid under godkänd nivå rent spelbarhetsmässigt på grund av FPS-drops och en grafik som var så mörk att jag var tvungen att installera moddar för att se tydligt...

Jo men precis, det kanske är av den anledningen som PC-versionen har dröjt denna gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrollade på Fb o såg att rockstar lagt upp nyheten, blev helt lycklig! Haha

Att en Pc release skulle komma trodde jag men faktiskt inte ps4 eller xbone. Blir nog byta in 3an o allt sen köpa 4an

Men dock tråkigt om heist inte kommer förrens då.

Ps4 och One kör med x86 precis som PC, så det är egentligen ganska uppenbart att alla tre kom samtidigt. Det är avsevärt mycket lättare att göra portar mellan dom tre nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ps4 och One kör med x86 precis som PC, så det är egentligen ganska uppenbart att alla tre kom samtidigt. Det är avsevärt mycket lättare att göra portar mellan dom tre nu.

Menar du inte x64? Sist jag kollade så har de flesta slutat utveckla processorer med 32-bit och gått helt och hållet över till 64-bit. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du inte x64? Sist jag kollade så har de flesta slutat utveckla processorer med 32-bit och gått helt och hållet över till 64-bit. :unsure:

Mycket möjligt, men det känns som samma skrot och korn om du frågar mig. Fortfarande lättare att porta mellan än 360s Xenon-processor och Ps3ans Cell-processor. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Är inte x86 = 64 bitars?

Är inte så PC-kunnande men vet att jag var förvånad då 32bitars var "x32" men 64bitars var "x86". Eller är x64 något nytt?

Hur som helst... Förutom nya och fler hajar samt att pumorna attackerar rådjuren pekade CVG ut ännu en nyhet i Los Santos djurliv i next gen och PC-versionen som jag inte själv såg: Katter!

Nice! Hoppas verkligen på björnar också... men det är klart, de kanske inte riktigt passar in i settingen?!

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte x86 = 64 bitars?

Är inte så PC-kunnande men vet att jag var förvånad då 32bitars var "x32" men 64bitars var "x86". Eller är x64 något nytt?

Nej, x64 är 64 bitarsprocessorer och x32 och x86 är 32 bitarsprocessorer. Fast jag vet inte om x32 används generellt sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte x86 = 64 bitars?

Är inte så PC-kunnande men vet att jag var förvånad då 32bitars var "x32" men 64bitars var "x86". Eller är x64 något nytt?

Hur som helst... Förutom nya och fler hajar samt att pumorna attackerar rådjuren pekade CVG ut ännu en nyhet i Los Santos djurliv i next gen och PC-versionen som jag inte själv såg: Katter!

Nice! Hoppas verkligen på björnar också... men det är klart, de kanske inte riktigt passar in i settingen?!

Well, x86-16 är 16-bitars, x86-32 är 32-bitars och x86-64 är 64-bitars. Men i vardagligt tal är x86 32-bitars och x64 64-bitars.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte x86 = 64 bitars?

Är inte så PC-kunnande men vet att jag var förvånad då 32bitars var "x32" men 64bitars var "x86". Eller är x64 något nytt?

Hur som helst... Förutom nya och fler hajar samt att pumorna attackerar rådjuren pekade CVG ut ännu en nyhet i Los Santos djurliv i next gen och PC-versionen som jag inte själv såg: Katter!

Nice! Hoppas verkligen på björnar också... men det är klart, de kanske inte riktigt passar in i settingen?!

Såg denna oxå tidigare idag, lite coola saker såklart, men förstår inte hypen med katter eller knappt djuren.

En av de största besvikelserna i spelet är att när man dödat djuren så finns de inget att göra med de? man kan inte ta skinnet eller annat alá red dead redemption. Det va ju enda anledningen att jag döda massa djur i det spelet, samla grejer o sälja osv, i gta finns de inget syfte utöver att dom är där.

Sen hans jävla tjat om jumbojet planet? Det går ju att flyga dom massiva planen i singelplayern, det finns ju inga indikationer på att denna videon visade Online (där planen inte går att flyga av ngn anledning.. )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...