Jump to content

Första Officiella Gameplay videon - Imorgon!


VickeX
 Share

Recommended Posts

Det var betydligt mindre gameplay än jag trodde. Några småsnuttar bara så det rekommenderas, Complex ;)

Jag kunde inte motstå frestelsen. Det såg riktigt jävla bra ut. Bättre än vad jag trodde faktiskt. Nu ska jag finslipa den på detaljer. Den var ju dessutom oväntat lång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser riktigt jävla bra ut! Det som framför allt gjorde intryck på mig var väl följande:

(Spoilermarkerar av hänsyn till de som väljer att inte titta på trailern)

Flygplanen. Härligt, verkar vara som i San Andreas vilket är något jag saknat väldigt mycket!

Gränssnittet för att välja vapen. Om jag uppfattar allt rätt så väljer man vapen i något slags hjul (ungefär som man väljer dräktens egenskap i Crysis) istället för att rulla igenom en lista med vapen. Det ser jag som positivt eftersom jag ofta tänkt på att det varit svårt i de tidigare GTA-spelen att komma ihåg var i listan man hittar de olika vapnen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser riktigt jävla bra ut! Det som framför allt gjorde intryck på mig var väl följande:

(Spoilermarkerar av hänsyn till de som väljer att inte titta på trailern)

Flygplanen. Härligt, verkar vara som i San Andreas vilket är något jag saknat väldigt mycket!

Gränssnittet för att välja vapen. Om jag uppfattar allt rätt så väljer man vapen i något slags hjul (ungefär som man väljer dräktens egenskap i Crysis) istället för att rulla igenom en lista med vapen. Det ser jag som positivt eftersom jag ofta tänkt på att det varit svårt i de tidigare GTA-spelen att komma ihåg var i listan man hittar de olika vapnen.

Vapenhjulet, ja. Det finns i både Red Dead Redemption och Max Payne 3, och många andra spel också. Det är riktigt behändligt och en bra typ av meny för kontroller.

Fun fact, GTA IV hade också funktionen av ett vapenhjul på ett sätt, men det lärdes aldrig ut i någon tutorial och det fanns inget visuellt hjul. Om du håller in vänstra bumpern (R1 på Playstation) och tryckar på d-paden så kan du snabbt växla mellan dina olika typer av vapen, alltså shotgun, pistol, assault rifle och smg (eller kanske var det sniper).

Anyways... ser sjukt snyggt och underbart kul ut. Gillar att man ser tydliga influenser de tagit från Red Dead Redemption och Max Payne 3. Gunplay ser riktigt nice ut och... Allt ser riktigt nice ut! Det ser så sjukt bra ut!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fun fact, GTA IV hade också funktionen av ett vapenhjul på ett sätt, men det lärdes aldrig ut i någon tutorial och det fanns inget visuellt hjul. Om du håller in vänstra bumpern (R1 på Playstation) och tryckar på d-paden så kan du snabbt växla mellan dina olika typer av vapen, alltså shotgun, pistol, assault rifle och smg (eller kanske var det sniper).

Fast det kommer upp en tutorialruta som nämner det i något uppdrag om jag inte missminner mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart lite besviken på grafiken i spelet men allt annat såg helt klart Awesome ut! Gillade det dem visade med karaktärerna. Det jag var besviken på var att såg ut som grafikmotorn från IV med tanke på screenshotsen har varit samt dem där små snuttarna så såg man ju hur bra grafiken var men nu såg man hur verkligen det var. Jaja kommer inte haka upp mig på det får se om man köper en PS3a till vintern o GTA V eller vänta helt enkelt på en PC release :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart lite besviken på grafiken i spelet men allt annat såg helt klart Awesome ut! Gillade det dem visade med karaktärerna. Det jag var besviken på var att såg ut som grafikmotorn från IV med tanke på screenshotsen har varit samt dem där små snuttarna så såg man ju hur bra grafiken var men nu såg man hur verkligen det var. Jaja kommer inte haka upp mig på det får se om man köper en PS3a till vintern o GTA V eller vänta helt enkelt på en PC release :)

Besviken på grafiken? :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Besviken på grafiken? :/

Eller hur... du har ju sett spelet tidigare, varför blev du besviken nu?

Det är samma spelmotor som GTA IV, och det är en sjukt mycket större värld med mycket mer saker att göra.

Även om det inte ser Grymt ut i jämförelse med andra nya spel på konsolerna (t.ex The Last Of Us eller Tomb Raider) så är det fortfarande bra mycket snyggare än GTA IV.

Tänk på att det till skillnad från många av de snyggaste spelen på konsolerna nu är ett open world spel, och som sagt så finns det sjukt mycket att göra i det. Sen är ju mycket interaktivt och dynamiskt hela tiden medans man åker runt också, medans andra spel laddar in vissa saker precis innan de händer.

Vet inte hur men jag tycker alltid att folk lyckas ha så sjukt överdrivna förhoppningar på alla spel nu för tiden.

Inse hur gamla och limiterande konsolerna är och att utvecklarna länge har fyllt up skivor och utnyttjat det mesta av konsolernas krafter och varit tvungna att kompromisera!

Spelet ser fortfarande BRA ut och designen på världen och omgivningarna är underbart... speciellt alla detaljer. Det räcker gott och väl, med tanke på att det är spelet som räknas och det verkar vara sjukt kul!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tittade väldigt mycket på HUDen och upptäckte lite saker.

- Vapenhjulet funkar på exakt samma sätt som RDR, där man förmodligen håller in en knapp och drar med styrspaken för att välja vapen. Man byter mellan vapen i samma grupp genom att trycka vänster/högerpil.

- Kartan är inte cirkulär utan i 16/9-format. Den är dessutom top-down när man går, men väldigt "horisontell" när man flyger. När man åker bil i hög hastighet verkar den vara något mellanting, där man ser vägen framför sig: ju snabbare, desto längre bort.

- Personhjulet i nedre högra hörnet hade plats för en fjärde person i åtminstone ett av tillfällena man såg den. Betyder detta att man i somliga uppdrag kan styra en fjärde, eller skulle det vara onlinedelen?

- Gameplayet var PS3, eftersom de knappar som visas i instruktionerna var PS-layout

- Typsnittet/designen på vapen och vapenräknare är samma som i GTA IV, men typsnittet för all text i dialog och instruktioner är ny

- Adresser skrivs med vit skrivstil längst ned i högra hörnet. Blir det färgade texter för vilka fordon man sätter sig i? Vilken radio man har på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lika bra att lägga in spoiler tags.

Spoiler
Jag gillade sättet hur man samarbetar i uppdrag, hur man skiftade mellan gubbarna, Men när dom var off mission så fick jag lite Driver: San Francisco vibbar hur man skiftade karaktär. Även hur man planerar sina uppdrag (som rånscenen) om man vill gå in "hårt" eller göra det smart.

Sättet att välja vapen verkade dom tagit med sig från Red Dead Redemption och Max Payne 3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Besviken på grafiken? :/

Inte direkt besviken men när man såg dessa små trailers till spelet så såg man ju att grafiken var lite mer annorlunda samt på screenshotsen vi fick se men denna gameplay videon så fick man se lite annat. Men det är inget direkt jag bryr mig om hur grafiken ser ut vart bara lite chockad med det man fick se från screenshots o små trailers.

Har inte direkt brytt om de som sagt. VickeX jag vet att det kommer finnas sjukt mycket att göra och det gillar jag och säkert mer än vad du har kunnat göra i San Andreas/IV om jag nu skaffar en konsol eller väntar till PC versionen så kommer jag göra exakt som jag gjorde i GTA IV o San andreas knappt röra main storyin ta och åka runt o utforska allt.

Jag ser fram väldigt mycket fram att få testa GTA V.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte direkt besviken men när man såg dessa små trailers till spelet så såg man ju att grafiken var lite mer annorlunda samt på screenshotsen vi fick se men denna gameplay videon så fick man se lite annat. Men det är inget direkt jag bryr mig om hur grafiken ser ut vart bara lite chockad med det man fick se från screenshots o små trailers.

Har inte direkt brytt om de som sagt. VickeX jag vet att det kommer finnas sjukt mycket att göra och det gillar jag och säkert mer än vad du har kunnat göra i San Andreas/IV om jag nu skaffar en konsol eller väntar till PC versionen så kommer jag göra exakt som jag gjorde i GTA IV o San andreas knappt röra main storyin ta och åka runt o utforska allt.

Jag ser fram väldigt mycket fram att få testa GTA V.

Med dagens generation av konsoller är nog det där det bästa du kan få ut i ett open-world.

Ser förövrigt riktigt bra ut!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tittade väldigt mycket på HUDen och upptäckte lite saker.

- Vapenhjulet funkar på exakt samma sätt som RDR, där man förmodligen håller in en knapp och drar med styrspaken för att välja vapen. Man byter mellan vapen i samma grupp genom att trycka vänster/högerpil.

- Kartan är inte cirkulär utan i 16/9-format. Den är dessutom top-down när man går, men väldigt "horisontell" när man flyger. När man åker bil i hög hastighet verkar den vara något mellanting, där man ser vägen framför sig: ju snabbare, desto längre bort.

- Personhjulet i nedre högra hörnet hade plats för en fjärde person i åtminstone ett av tillfällena man såg den. Betyder detta att man i somliga uppdrag kan styra en fjärde, eller skulle det vara onlinedelen?

- Gameplayet var PS3, eftersom de knappar som visas i instruktionerna var PS-layout

- Typsnittet/designen på vapen och vapenräknare är samma som i GTA IV, men typsnittet för all text i dialog och instruktioner är ny

- Adresser skrivs med vit skrivstil längst ned i högra hörnet. Blir det färgade texter för vilka fordon man sätter sig i? Vilken radio man har på?

Vore väl rätt svårt och dumt att ändra vapenhjulet på något sätt då det funkar så fantastiskt bra och alla gillar det (i RDR och MP3 alltså).

Den fjärde personen längst ner i personacirkeln är din multiplayerkaraktär. Vad "83 days" betyder vet ingen ännu, men det är antagligen hur länge du spenderat in-game i multiplayer, eller någonting sånt.

Jag gillar att det är samma font och färger för cash och ammo uppe i högra hörnet som det är i GTA IV. Gillar verkligen den fonten, men visserligen är sånt saker de har tid att ändra den här sista månaden de har på sig att felsöka och polera spelet.

Allt vi har sett från spelet enda sedan den allra första trailern har varit från Playstation 3. Alla screenshots, alla trailers och även de demos de visat för pressen har körts på Ps3. Tror dock det mest är en bekvämlighets-sak, eftersom att 360n kör två skivor och kanske är klumpigare att flytta/överföra nya versioner av spelet till (även om de såklart kör med devkits).

Med tanke på att 360-versionen av spelet körs på två skivor och de två versionerna utvecklas parallellt så tror jag inte att det kommer vara en speciellt stor skillnad alls på de olika konsolerna. Ps3n är lite kraftigare, men som jag förstått det så har den lite mindre eller iaf sämre minne än 360n.

Det lär nog bli hur bra som helst på båda konsolerna. Själv har jag förhandsbokat det på 360 och visar det sig att det flyter på dåligt eller ser sämre ut så köper jag bara en kopia till Ps3 också. :)

Kan knappt vänta på att få se/höra mer om GTA Online. Antar att vi får vänta tills i början av Augusti för det... men nu är det ju sommar så tiden går rätt fort. Är bara 2 månader kvar gubbar! Fyeees!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...