Jump to content

Första Officiella Gameplay videon - Imorgon!


VickeX
 Share

Recommended Posts

Kolla , eller inte kolla. de e frågan >_<

Kommar omöjligt kunna skippa den själv, men det känns rätt konstigt eftersom att de aldrig tidigare släppt gameplay innan ett GTA kommit ut. Tror inte det lär förstöra känslan när man först får spelet allt för mycket dock... Det är ju så stort, och videon lär inte vara mer än 3-4 minuter. Det kanske till och med är att ta i!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en känsla av att det kommer vara MP gameplay. Får se om man kan hålla sig :D

Tror samma sak som dig. De har ju gått ut officielt om att de kommer att komma mer info om GTA V online nu i sommar. Med sommar kan de lika gärna mena imorgon. Var dock helt inställd på att den skulle komma i september, så blir nog svårt att hålla sig borta från den. Vill dessutom gärna se hur bilfysiken fungerar och fordonsfysiken i övrigt. Har grubblat massvis på den punkten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv tror jag att det kommer vara en gameplay-video som visar character switching och gameplay från alla tre huvudpersonerna, samt några av de aktiviteter de kan göra och hur deras "specialkrafter" funkar.

GTA Online lär få en egen trailer / gameplay-video eftersom att det verkar vara en så stor grej.

Hade det varit multiplayer så tror jag säkerligen att de hade nämnt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer ihåg när IV kom, jag var typ 12 eller nå sånt, fick inte IV förns julen 2008, tillsammans med mitt PS3

Kollade på ton av gameplay, men måste säja att de såg bättre ut än de var, de som förstörde GTA IV varb iallafall inte att jag sett gameplay innnan :cry:

GTA IV var tråkigt eftersom det kändes som ett steg bakåt från mästerverket som var San Andreas.

Där fanns inga cyklar eller flygplan, det fanns enbart en stad utan omgivning, spelet hade dålig character costumization, motorcyklarna var skit, man kunde inte simma under vatten, Roman ringde stup i kvarten och ville se "beeg american teeteehz" och det kändes inte riktigt som att där var mycket att göra när man free-roamade...

Därtill var det fruktansvärt grått och med mycket mer seriös känsla än dess föregångare, vilket inte uppskattades av mig.

Visst, man kan skylla på att det var för att de jobbade med en helt ny grafikmotor och allt sånt, men det köper jag inte. Jag spelar hellre ett bra spel med dålig grafik och härlig spelupplevelse, än ett tråkigt sådant med ny flashig grafik.

Men det känns som att V kommer vara ett steg i rätt riktning.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA IV var tråkigt eftersom det kändes som ett steg bakåt från mästerverket som var San Andreas.

Där fanns inga cyklar eller flygplan, det fanns enbart en stad utan omgivning, spelet hade dålig character costumization, motorcyklarna var skit, man kunde inte simma under vatten, Roman ringde stup i kvarten och ville se "beeg american teeteehz" och det kändes inte riktigt som att där var mycket att göra när man free-roamade...

Därtill var det fruktansvärt grått och med mycket mer seriös känsla än dess föregångare, vilket inte uppskattades av mig.

Visst, man kan skylla på att det var för att de jobbade med en helt ny grafikmotor och allt sånt, men det köper jag inte. Jag spelar hellre ett bra spel med dålig grafik och härlig spelupplevelse, än ett tråkigt sådant med ny flashig grafik.

Men det känns som att V kommer vara ett steg i rätt riktning.

Serien måste ju gå framåt grafiskt också. Fanns väl inte speciellt mycket sidouppdrag eller aktiviteter att göra i GTA 3 heller då det var en helt ny spelmotor.

Det var ett STORT hopp i för utvecklarna då de jobbade på den nya motorn och om de hade haft alla sidouppdrag och flygplan och fallskärm och customization och allt sånt så hade de inte kunnat gjort staden lika stor, detaljerad eller snygg rent grafiskt. Visst finns det mindre att göra rent aktivitetsmässigt i IV än i SA, och se små minispel de har är bra tråkiga, men det gäller att vara kreativ.

Det fanns som sagt inte speciellt mycket aktiviteter man kunde göra i GTA 3 heller men folk älskade det ändå. Åk runt och utforska, stunta, iscensätt ett flyktförsök från någon brottsplats, eller spela multiplayer och häng på polarens helikopter när han flyger iväg, kör chicken race, försök att skjuta en RPG på din polare när han kör ut för ett hopp osv osv.

Fanns sjukt mycket kul grejer att göra i GTA IV och bara fysikmotorn gjorde ju spelet så mycket bättre. Även om jag vet att de tidigare GTA-spelen är skitbra så har jag svårt att gå tillbaks till dem och köra single player därför att fysiken i IV gör så mycket för spelet och jag har blivit bortskämd med den.

De första veckorna när IV kommit ut så körde jag hela tiden till Soliders Plaza (rondellen i Broker) och hoppade ut ur bilen i hög fart då jag åkte igenom den där bågen bara för att se hur fysiken fungerade och hur Niko skulle ramla. Än idag gör jag det nu och då.

Men V verkar ju vara allt IV var rent tekniskt, fast bättre, samt grymt mycket roliga gameplayfunktioner och en lite mer galen story igen.

Kan bara inte bli dåligt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Serien måste ju gå framåt grafiskt också. Fanns väl inte speciellt mycket sidouppdrag eller aktiviteter att göra i GTA 3 heller då det var en helt ny spelmotor.

Det var ett STORT hopp i för utvecklarna då de jobbade på den nya motorn och om de hade haft alla sidouppdrag och flygplan och fallskärm och customization och allt sånt så hade de inte kunnat gjort staden lika stor, detaljerad eller snygg rent grafiskt. Visst finns det mindre att göra rent aktivitetsmässigt i IV än i SA, och se små minispel de har är bra tråkiga, men det gäller att vara kreativ.

Det fanns som sagt inte speciellt mycket aktiviteter man kunde göra i GTA 3 heller men folk älskade det ändå. Åk runt och utforska, stunta, iscensätt ett flyktförsök från någon brottsplats, eller spela multiplayer och häng på polarens helikopter när han flyger iväg, kör chicken race, försök att skjuta en RPG på din polare när han kör ut för ett hopp osv osv.

Fanns sjukt mycket kul grejer att göra i GTA IV och bara fysikmotorn gjorde ju spelet så mycket bättre. Även om jag vet att de tidigare GTA-spelen är skitbra så har jag svårt att gå tillbaks till dem och köra single player därför att fysiken i IV gör så mycket för spelet och jag har blivit bortskämd med den.

De första veckorna när IV kommit ut så körde jag hela tiden till Soliders Plaza (rondellen i Broker) och hoppade ut ur bilen i hög fart då jag åkte igenom den där bågen bara för att se hur fysiken fungerade och hur Niko skulle ramla. Än idag gör jag det nu och då.

Men V verkar ju vara allt IV var rent tekniskt, fast bättre, samt grymt mycket roliga gameplayfunktioner och en lite mer galen story igen.

Kan bara inte bli dåligt! :)

Att jämföra steget mellan GTA II och III med det mellan SA och IV går inte riktigt. Det var så mycket med GTA III som var helt och hållet nytt och revolutionerande, vilket inte är fallet med IV. Där fanns inget som kändes unikt och speciellt med IV på samma sätt.

Personligen avskyr jag fysikmotorn i IV (förutom ragdollen), fast det beror väl mest på att jag är van vid SA. Bilarna känns sega och allt för verkliga. Nej, San Andreas var skiten.

Fast ibland klagar jag bara för klagans skull och letar efter fel. Kanske är det som är problemet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gta iv hade ju skön känsla i bilarna. Om gta hade samma känsla i bilarna som t.ex SR3 så hade jag skjutit mig själv. Har människor så svårt med att hålla kontroll på bilarna?

Sen var gta iv ett underbart spel och köper helt klart att det var ny motor. plus att flygplan hade varit tråkigt i iv. För litet luftrum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gta iv hade ju skön känsla i bilarna. Om gta hade samma känsla i bilarna som t.ex SR3 så hade jag skjutit mig själv. Har människor så svårt med att hålla kontroll på bilarna?

Sen var gta iv ett underbart spel och köper helt klart att det var ny motor. plus att flygplan hade varit tråkigt i iv. För litet luftrum.

Nej usch, jag hatade bilarna i IV. Motorljuden är låga och det är som att bilen aldrig riktigt går upp i varv, och dom är så hemskt tungstyrda och allt känns fruktansvärt långsamt. Att svänga med en bil i IV var som att svänga en lastbil i SA! Jag ser fram emot något nytt på den fronten!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen avskyr jag fysikmotorn i IV (förutom ragdollen), fast det beror väl mest på att jag är van vid SA. Bilarna känns sega och allt för verkliga. Nej, San Andreas var skiten.

Pratade främst om ragdollfysiken, men älskade även fysiken på bilarna.

Det kändes verkligen som att de var tunga, och det var riktigt nice och tydlig stötdämpning.

Styrningen kunde varit bättre. Tycker det är verkligt och nice att man behöver sakta in innan man svänger 90 grader, men man behövde sakta in lite väl mycket, och bilarna slirade ibland ut lite för lätt. Men fysiken älskade jag, och jag tycker det är nice att bilstyrningen har lite skillmoment i sig och inte bara är überlätt arcadestyrning som i San Andreas och Saint's Row.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...