Jump to content

Första Officiella Gameplay videon - Imorgon!


VickeX
 Share

Recommended Posts

Lite ny information som inte hörts om tidigare.

- Leave your car behind during a mission? Well after the mission is over, you can collect you car from the City Vehicle Impound for a small fee

- Vehicles now leak Petrol (Gasoline) when damaged and this can be used to your advantage

- Melee system has been overhauled, using a free flowing system when fighting groups of people

- Strength Stat affects how much damage and efficient the protagonists are when fighting hand to hand

- Plenty of Destructive Scenes, some happening early on in the game

- Use character switching to your advantage, you can place each protagonist at certain key points before you make your attack and the AI will control the other protagonists from where you placed them with what weapon you chose (example given, placing Michael at a vantage point with a Sniper Rifle and switching back and playing as Trevor as AI Michael will provide support from a distance)

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar ju som möjligheten för att de verkligen blir att bensin får en stor roll i detta spelet, hoppas de innebär att man får tanka då & då och inte bara blir en effekt som enbart spelar roll om man gör hål i bensindunken.

Fan vad jag längtar alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst går Trevor(Franklin? Blandar alltid ihop namnen ) ut ur typ en medicinsk marijuanabutik?

För övrigt så är ju scenen när han stampar ner foten i toaletten för Jävla skön haha.

Tycker även att sättet dom förbättrat skjutningen verkar riktigt nice, ser smooth ut,som fan !

Och sen kartan, omg alltså, det är verkligen helt Jävla enormt!

Och den switchen mellan dem, undrar om kameran alltid hoppar bak så 3 steg när man skiftar, eller om de va en cool grej för trailern? Vet faktiskt inte om de spelar så stor roll kanske men ja, känns som de hade kunnat bli ett småjobbigt moment tillslut, men kan ha fel.

Fan alltså, rockstar körde över hela industrin nu, konsolerna måste pumpas till max dessutom. Vågar inte ens tänka på va dom har planerat för nästa generation, omg....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst går Trevor(Franklin? Blandar alltid ihop namnen ) ut ur typ en medicinsk marijuanabutik?

För övrigt så är ju scenen när han stampar ner foten i toaletten för Jävla skön haha.

Tycker även att sättet dom förbättrat skjutningen verkar riktigt nice, ser smooth ut,som fan !

Och sen kartan, omg alltså, det är verkligen helt Jävla enormt!

Och den switchen mellan dem, undrar om kameran alltid hoppar bak så 3 steg när man skiftar, eller om de va en cool grej för trailern? Vet faktiskt inte om de spelar så stor roll kanske men ja, känns som de hade kunnat bli ett småjobbigt moment tillslut, men kan ha fel.

Fan alltså, rockstar körde över hela industrin nu, konsolerna måste pumpas till max dessutom. Vågar inte ens tänka på va dom har planerat för nästa generation, omg....

Franklin är den färgade karaktären. Och ja, skulle vara kul om man kunde köpa weed :D

När man byter karaktär så zoomar kameran ut 3 steg när man inte är på uppdrag. I uppdragen går det snabbare. Det visas i trailern när uppdraget i fib byggnaden utförs. Längden på switchen beror på avståndet mellan karaktärerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Franklin är den färgade karaktären. Och ja, skulle vara kul om man kunde köpa weed :D

När man byter karaktär så zoomar kameran ut 3 steg när man inte är på uppdrag. I uppdragen går det snabbare. Det visas i trailern när uppdraget i fib byggnaden utförs. Längden på switchen beror på avståndet mellan karaktärerna.

Källa? Jag tycker nog också att det är lite jobbigt. Vore trevligare med en enda uuut... och iiiiinzoomning. Snabbt ut, stanna lite på toppen och sen snabbt in igen.

Hoppas för övrigt att framtida trailers inte visar detta moment alls; denna vy visade nästan redan för mycket av kartan :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Källa? Jag tycker nog också att det är lite jobbigt. Vore trevligare med en enda uuut... och iiiiinzoomning. Snabbt ut, stanna lite på toppen och sen snabbt in igen.

Hoppas för övrigt att framtida trailers inte visar detta moment alls; denna vy visade nästan redan för mycket av kartan :(

Har lyssnat en del på cvgs GTA V show. Själva switchen är som en loadingscreen och kan ta några sekunder om karaktärerna är långt ifrån varandra. I missions ändras det snabbt för att hålla spelet flytande. Det visas i trailern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag älskade GTA SA så det här kommer bli så fett!

Tyckte RDR var bra när man kunde ha så stor värld, så tror det här blir maffigare. GTA5 lär bli årets bästa spel!

Förresten så bryr jag mig inte om grafiken, det är ju knappast det viktigaste i ett spel, tycker det är väldigt snyggt ändå, spelet kan ju inte bli för verkligt heller. Det enda som stör mig är om jag ens får tid att spela spelet i höst då jag ska plugga skiten av mig... och hoppas spelet funkar på min rätt gamla PS3 som jag köpte omkring -09.

Det kommer bli intressant att kunna styla bilar med Franklin och jävlas med snuten med Trevor, hoppas man kan "skaffa" sig små gäng som i GTA SA så jag tror Franklin snabbt blir min favorit.

På cdon.com så kan man förhandsboka spelet och få flyga luftballong o.O känns lite overkill men kanske roligt, vet inte om jag bokade före kampanjen bara. Jag gissar också på att rockstar kommer att följa trenden att göra spelen mer online än offline, i alla fall är det så för pc-spelen. Så man kanske kan spela uppdragen med kompisar under "singelplayer" delarna också?

Redigerad av Ferno
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Graffitimålningen måste ju bara tyda på en sak?

ku-xlarge_1249291_0.jpg

Grove Street!

Jo jag tänkte också på det! Har fått för mig att ballads ska vara tillbaka.

Kanske finns ett "under the brigde downtown" också där droger säljs. ;)

Luftballongen är inte exklusiv för förhandsbokade exemplar bara.

Det är "Atomic"-versionen du får om du förhandsbokar.

Alla kan flyga den vanliga.

Trodde det var luftballongen, har inte koll på vad det är xD ups.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej men... nää

Nu kommer jag säkert bli superhatad men skitsamma.

Jag var hypead på GTA V, riktigt hypead, men efter jag såg den här trailern så dog allt.

Jag vet inte, det känns bara inte som GTA längre, och att man spelar alla 3 karaktärerna parallellt =/

Nä, jag tror inte jag införskaffar det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej men... nää

Nu kommer jag säkert bli superhatad men skitsamma.

Jag var hypead på GTA V, riktigt hypead, men efter jag såg den här trailern så dog allt.

Jag vet inte, det känns bara inte som GTA längre, och att man spelar alla 3 karaktärerna parallellt =/

Nä, jag tror inte jag införskaffar det här.

Va? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ellerhur,hur kan man möjligen hata på exakt allt som kommer ta gta till en helt ny nivå? Dessutom så måste man inte skifta mellan karaktärerna hela tiden, de ska va hyffsat fritt enligt rockstar. Sen förstår jag inte varför de är dåligt, är väl bara asnice med typ 3spel i ett. Det är ju som gta iv och expansionerna fast i ett och miljoner gånger bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker tvärtemot ZcruweN att det (om något) känns mer som GTA än fyran gjorde, bortsett från att det är första spelet i serien som kommer att erbjuda flera spelbara karaktärer. Det verkar bli mer likt ett San Andreas i next gen än jag trodde från början, med mer av den karaktäristiska GTA-humorn och en tillbakagång till lite mer lättsam stämning. Dessutom verkar det vara fullproppat med allt jag älskade med San Andreas: husköp, kläder, fallskärmar, flygplan och vildmark. Det kommer nog att bli riktigt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hey, whatever floats your boat.

Jag bara yttrar min åsikt.

Ja självklart att det är mer GTA än vad fyran var (dock älskade jag verkligen Niko, underbar huvudkaraktär)

Och en del missions var fruktansvärt roande.

Men nånting med trailern fick mig att bli ".... meh"

Får jag chansen att testa det av en kompis eller så, visst. Men jag kommer förmodligen inte införskaffa det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hey, whatever floats your boat.

Jag bara yttrar min åsikt.

Ja självklart att det är mer GTA än vad fyran var (dock älskade jag verkligen Niko, underbar huvudkaraktär)

Och en del missions var fruktansvärt roande.

Men nånting med trailern fick mig att bli ".... meh"

Får jag chansen att testa det av en kompis eller så, visst. Men jag kommer förmodligen inte införskaffa det själv.

shake-head_1249359_0.gif

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...