Jump to content

Vad håller dom på med?


Logiken
 Share

Recommended Posts

http://www.rockstargames.com/V/preorder

Vad i helvete? Vad i helvete gör ni Rockstar?!?!?!?!?

Köper man Special Edition eller collectors, så är det för man vill ha en snygg box samt lite roliga småprylar med spelet. Inte för att man vill ha extra saker i spelet. Ni har alltså medvetet valt att ta bort vissa funktioner från spelet enbart för att folk ska betala extra för dessa saker. Ne fyfan!

Om det enbart gällde lite nya kläder eller onlinegubbar så hade jag gått med på det. Det är ju bara saker som ändrar utseendet på sina karaktärer. Men nu är det ju saker som påverkar själva spelet! 25% boost på specialmätaren? Det gör ju att folk som betalar mer får det lättare än en vanlig spelare. Åååå blir så förbannad. Den där Atomic Blimp såg ju störtskön ut också. Hoppas för guds skull att det finns vanliga om man inte förbeställer.

Det som går att bli glad över är väl kepsen som jag smålog lite åt. Sen så har bi nu fått lite bitar ur Los Santos kartan.

Redigerad av Logiken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...

Du menar att Atomic-biten bara är ett skin? Mycket möjligt, sjuuuukt najs fordon oavsett. Så länge 25%-boost och liknande attributer inte gäller multiplayer-delen är det väl lugnt? Jag kommer förhandsboka collectors så snart det går, verkar riktigt najs. Hype!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker också det låter konstigt. Som att man inte ska få dom grejerna som nämms i orginalversionen. Jag kommer i vilket fall köpa collector edition, men kan tänka mig att det sticker i ögonen på vissa. Undra vad det kommer att kosta?

Kul att få en liten inblick i hur kartan ser ut. Sen funderar jag på om hotroden är en hotknife från san andreas.

Man tycker ju att man borde kunna använda dom fordonen i orginalversionen. Man kommer kanske kunna ladda ner det där extra paketet i efterhand och betala en slant för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är nog inga större problem. Kommer säkert finnas att hitta ändå i valfritt buskage.

Sluta snacka om att ta hem GTA olagligt, stötta spel industrin istället och framförallt Rockstar.

---

Jag har inga problem med detta. Själva blimpen kommer säkert säljas senare för en billig peng via XBL eller PSN. Kommer lätt köpa packet redan från början.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sluta snacka om att ta hem GTA olagligt, stötta spel industrin istället och framförallt Rockstar.

Jag börjar stötta spelindustrin när de slutar försöka ruinera mig eller börjar göra spel som är värda de hutlösa priserna.

För att återgå till trådens ämne så tycker jag att det är riktigt fult av R* ifall dessa privilegier underlättar för spelaren. Är det däremot bara visuella förändringar spelar det ingen vidare roll.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förhandsbokat Collector's till 360 nu. (w00t)

Håller med om att det är bullshit med exklusiva in-game grejer i special editions och för pre-orders. Hoppas utvecklare fattar hur douchigt det är ASAP.

Tycker inte kepsen och påsen är allt för mycket att ha och 1800kr är riktigt dyrt då det inte är någonting coolare, men med tanke på alla exklusiva in-gamegrejerna och hur mycket underhållning jag kommer få av det här spelet så känns det lätt som om det kommer att vara värt det för mig åtminstone.

När GTA IV först kom ut köpte jag standard edition för 600kr och jag har spelat minst 600h bara i orginal-IVs single player och multiplayer sammanlagt. Underhållning för 1kr per timme är ett rejält bra pris om man jämför med t.ex att gå och se på bio, hyra film eller liknande. Tänker man så så känns 1800kr fortfarande värt det, även om det såklart ändå är mycket pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Länk?

Priset på specialutgåvorna står längst ner i artikeln på R* Newswire.

Grand Theft Auto V Collector’s Edition will retail for $149.99, while the Grand Theft Auto V Special Edition will retail for $79.99. All versions are now available for pre-order until September 17, 2013 while supplies last.

De svenska butikerna har satt priserna baserat på tidigare erfarenhet. Både specialutgåvor för Call Of Duty och Halo på senare tid har kostat $79.99 respektive $149.99 och i Sverige har det motsvarat ungefär 800-900kr samt 1700-1800kr.

Det är ju ingen direkt översättning av priset men så har det väl i princip aldrig varit. Även vanliga retailutgåvor av spel är rejält mycket dyrare här än i USA. I USA kostar spel i princip alltid $60 vid release, medans de här kostar 600kr ($90).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle den där ramen innebära ändarna på banan? Jag betvivlar det i så fall. ;)

Ramen har ju någon snubbe lagt till, men de ser inte helt otroliga ut. Det lilla vi ser av kartan är det mesta av centrala LS och lite countryside till norr om staden.

Det vi inte ser är hamnområdet söder om LS samt mer countryside, "Alamo Sea" och området därikring, norr om Los Santos. Tror inte heller att Mt. Chilliad syns på kartan, då det berget nog är mer norrut, men overall så är det där nog en rätt bra storleksgissning. Staden där är ungefär lika stor som hela GTA IV-kartan (om man trycker ihop öarna lite)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer nog att leta efter Collector's Edition i ett buskage.

Att spelindustrin gör sådant här går inte enbart att skylla på industrin i sig. Rockstar Games, precis som alla andra företag, är ute efter att tjäna pengar.

Dom ger spelarna vad spelarna vill ha - och vad spelarna vill ha avgör man genom att notera vad dom är villiga att köpa. Om ingen köpte dessa Collector's Edition, eller alla dyra, fattiga DLCs till CoD, så hade företagen aldrig sålt dem. Som tur är håller Rockstar redan en mycket hög standard i jämförelse med andra spelföretag men detta är ingen ursäkt. Två fel ger inte ett rätt. Många spelare accepterar således en låg standard. Det finns till och med folk som försvarar WarZ-incidenten. Det är alla gamers som på lång sikt sätter standarden på spel, inte spelföretagen. Det naturliga urvalet. Det är urbota efterblivet hur en del människor (det är inte riktat mot någon här eller någon specifik person) klagar på att saker och ting inte är som de vill och sedan går de och köper skiten.

Jag kommer inte att förhandsboka detta. Och jag kommer inte att köpa värdelösa DLCs som bla. ARMA's fritidsmoddare kan göra större, bättre, intressantare - och gratis.

Det är synd och en skam att Rockstar gör så här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...