Jump to content

Vad håller dom på med?


Logiken
 Share

Recommended Posts

Photoshop, nej förlåt.. Paint. Ser du inte bristerna i bilden?

Nej.

Jag är inte så bra på att se sånt.

Vaddå, så det är fejk?

Det här är den verklighet vi lever i nu. Spelföretagen pumpar ut DLC, bonusmaterial och "exklusivt innehåll" - innehåll som tidigare var en naturlig del av spelen - för att mjölka så mycket kosing som möjligt ur sina verk. Personligen gillar jag inte alls utvecklingen. Det känns som att man betalar för en hel produkt men får en 85-procentig version. Men vad gör man? Folk köper ju grejerna och spelföretagen tjänar feta stålar på kalaset. Det är bara att svälja och se glad ut.

Det var samma sak med t.ex. Mass Effect. En helvetes massa DLC och annat trams... Jag köpte inte en enda av dem och jag kommer knappast att köpa något GTA-extrainnehåll heller.

Jag tycker det är ett steg i helt rätt riktning.

Tjäna pengar på fansen, sänk priserna i övrigt.

I framtiden, släpp musik och spel gratis, och tjäna pengarna på merförsäljning eller vad det heter. Som gta specialversioner med DLC, kläder mm

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trollar inte. I en version av Cod fick man mörkerseende glasögon. Varför skulle detta vara fejk?

Sluta anklaga mig och svara på frågan istället är du snäll. =)

Det är omöjligt att veta när du är seriös eller när du bara trollar i och med... ja, well, posts och grejer i Humortråden och liknande (när du vägrade inse att den där bilden med gubben och benet inte var fejk, optical illusion), the boy who cried wolf liksom.

Den är uppenbarligen fejk eftersom gasmasken är tydligt inklippt i och med gränsen mot skivan med musik, alla objekt är av varierande kvalité (jämför väska och gasmask), typsnittet på alla saker är från GTA IV där boken dessutom är en exakt kopia förutom att man ersatt texten samt att alla objekt rent allmänt har slarvigt uppställda proportioner gentemot varandra.

... hade du bara tagit dig tiden att googla "gta v editions" så hade du sett vilka de riktiga är på officiella hemsidor, typ Rockstars.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är omöjligt att veta när du är seriös eller när du bara trollar i och med... ja, well, posts och grejer i Humortråden och liknande (när du vägrade inse att den där bilden med gubben och benet inte var fejk, optical illusion), the boy who cried wolf liksom.

Den är uppenbarligen fejk eftersom gasmasken är tydligt inklippt i och med gränsen mot skivan med musik, alla objekt är av varierande kvalité (jämför väska och gasmask), typsnittet på alla saker är från GTA IV där boken dessutom är en exakt kopia förutom att man ersatt texten samt att alla objekt rent allmänt har slarvigt uppställda proportioner gentemot varandra.

... hade du bara tagit dig tiden att googla "gta v editions" så hade du sett vilka de riktiga är på officiella hemsidor, typ Rockstars.

Bildenmed bilden är uppenbart fejkad. Skulle det slumpas sig så att nån bara råkar sätta sig exakt rätt och nån bara råkar ta en bild just då?

Men det det hör inte hit, så det är struntsamma vem som har rätt.

Googlade bara lite snabbt och fann den bilden. Inget större problem, bara säga att nej den ingår inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill förhandsboka CE någonstans men allt jag hittar är på CDON.com. Någon som vet vart det är bäst att boka? Och om det nu går? Webhallen var fullbokat tyvärr :(

Har du kollat med Gamestop? Om inte, så är det bara att ringa runt till de olika butikerna. http://gamestop.se/stores.asp

För även om det inte finns i din lokala butik så kanske det finns i en annan. Vet dock inte om de skickar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du kollat med Gamestop? Om inte, så är det bara att ringa runt till de olika butikerna. http://gamestop.se/stores.asp

För även om det inte finns i din lokala butik så kanske det finns i en annan. Vet dock inte om de skickar.

Om man bokar hos Gamestop, kan man betala när man hämtar ut det då eller måste man betala direkt man bokar? Har lite ont om pengar nu så skulle vara nice om man kunde betala vid releasen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man bokar hos Gamestop, kan man betala när man hämtar ut det då eller måste man betala direkt man bokar? Har lite ont om pengar nu så skulle vara nice om man kunde betala vid releasen.

Man blir tvungen att lägga minst 50kr för den vanliga utgåvan och 100kr för CE i förskott. Man får legitimera sig och ge dom telefon nummer så ringer de någon dag innan det släpps. Man betalar resten på plats när man hämtar ut det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...