Jump to content

Vad håller dom på med?


Logiken
 Share

Recommended Posts

Ni som klagar. Hur snåla är ni egentligen?

När spel släpper DLC vid release så brukar det alltid släppas senare för en billig peng så dom som inte förhandsbokade kan köpa det dom med. Klart som fan dom vill tjäna pengar? Är det så svårt att förstå?

Vill ni inte köpa något av dom här paketen kan ni köpa vanliga spelet och vänta till sakerna kommer ut på PSN/XBL. Det gjorde jag t.ex med Just Cause 2 sakerna som kom med vid releasen. Kostade inte mig mycket pengar direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill ni inte köpa något av dom här paketen kan ni köpa vanliga spelet och vänta till sakerna kommer ut på PSN/XBL. Det gjorde jag t.ex med Just Cause 2 sakerna som kom med vid releasen. Kostade inte mig mycket pengar direkt.

Det är ju asgött för dig att du har pengar till att pröjsa 500+ riksdaler för ett spel, och sen punga ut fler hundralappar för att du inte fick de 'exklusivt coola' grejerna vid releasen. Var glad för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag uppgraderat från den vanliga utgåvan till collectors edition. Ringde till GameStop och sa att jag ville ha collector edition istället för det vanliga och då frågade han hur mycket jag lagt i pant och då sa jag 50kr. Man lära tydligen lägga minnst 100kr för att få förhandsboka collector edition. Så jag har nu varit ner till GameStop och lagt in en extra slant, så kommer garanterat att få ett collector edition. 1395kr kommer det kosta. Visst det är pengar, men eftersom att jag inte röker längre så kan jag lika gärna ge dom pengarna istället för att röka upp dom. Dessutom så vill jag ha orginalgrejer och inget trams.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag uppgraderat från den vanliga utgåvan till collectors edition. Ringde till GameStop och sa att jag ville ha collector edition istället för det vanliga och då frågade han hur mycket jag lagt i pant och då sa jag 50kr. Man lära tydligen lägga minnst 100kr för att få förhandsboka collector edition. Så jag har nu varit ner till GameStop och lagt in en extra slant, så kommer garanterat att få ett collector edition. 1395kr kommer det kosta. Visst det är pengar, men eftersom att jag inte röker längre så kan jag lika gärna ge dom pengarna istället för att röka upp dom. Dessutom så vill jag ha orginalgrejer och inget trams.

1400kr låter "billigt" för Collector's Edition. Kostar runt 1800kr på alla ställen jag sett det.

Samtidigt låter 1400kr dyrt för Special Edition.

Collector's Edition är sjukt begränsat. Speciellt i Sverige. Tydligen har enstaka butiker i Stockholm endast fått 9 kopior av Collector's Edition utlovade till sig.

Är du säker på att du fick uppgraderat till rätt utgåva av spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1400kr låter "billigt" för Collector's Edition. Kostar runt 1800kr på alla ställen jag sett det.

Samtidigt låter 1400kr dyrt för Special Edition.

Collector's Edition är sjukt begränsat. Speciellt i Sverige. Tydligen har enstaka butiker i Stockholm endast fått 9 kopior av Collector's Edition utlovade till sig.

Är du säker på att du fick uppgraderat till rätt utgåva av spelet?

Jo jag vet. Jag hade tidigare hört att det skulle kosta 1800, men det måste ha varit på något annat ställe. Jag blev själv lite förvånad när jag fick reda på priset. När jag först ringde så sa han att det var först till kvarn som gällde så det var bara att dra dit så fort som möjligt. Är det verkligen så få exemplar som kommer till Sverige? Vart har du fått dom uppgifterna ifrån?

Jepp, jag surrade dessutom med snubben i kassan, han hade något utskrivet papper med bilder på collector edition med tillbehören som följer med. Jag fick dessutom ett uppdaterat kvitto som bevis.

Känns jävligt skönt nu att veta att jag kommer bli en av dom lyckligt lottade som får lägga vantarna på det där. Det är faktiskt mitt första collector edition jag köper till något spel i huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag personligen har inget större intresse för de materiella sakerna även om t.ex kepsen är sjukt fet ! De jag nest vill åt är ju sakerna i spelet ! Hmm jag får väl hoppas att dom bilarna kommer gå att ladda hem extra från psn vid senare tillfälle för jag betalar inte så mkt cash. Blir special edition för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag vet. Jag hade tidigare hört att det skulle kosta 1800, men det måste ha varit på något annat ställe. Jag blev själv lite förvånad när jag fick reda på priset. När jag först ringde så sa han att det var först till kvarn som gällde så det var bara att dra dit så fort som möjligt. Är det verkligen så få exemplar som kommer till Sverige? Vart har du fått dom uppgifterna ifrån?

Jepp, jag surrade dessutom med snubben i kassan, han hade något utskrivet papper med bilder på collector edition med tillbehören som följer med. Jag fick dessutom ett uppdaterat kvitto som bevis.

Känns jävligt skönt nu att veta att jag kommer bli en av dom lyckligt lottade som får lägga vantarna på det där. Det är faktiskt mitt första collector edition jag köper till något spel i huvud taget.

Tror du har fått Gamestops egna paket. Var förbi där idag och då sa han att deras egna paket kostar 1300 något och det andra kostar 1799 eller något liknande. Så Gamestop har en egen version dom får in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror du har fått Gamestops egna paket. Var förbi där idag och då sa han att deras egna paket kostar 1300 något och det andra kostar 1799 eller något liknande. Så Gamestop har en egen version dom får in.

På kvittot ståt det "CE edition", vilket borde betyda collector edition. Desutom så sa jag att jag skulle ha den versionen och så pratade jag med herren i kassan. Han rabblade upp att det var en stor låda med alla grejer såsom kepsen, den där security bagen och the blimp bl.a vilket verkar stämma in med den på R* hemsida..

Varför skulle dom ha en egen version och vad är det som skilljer dom åt i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

med eget paket tror jag han menade att dom fått en egen deal på CE att få sälja den snäppet billigare än konkurenterna, det är ju en stor internationell kedja så det är väl troligt.

själv kommer jag nog bara köpa SE, e sugen på CE men tänker inte lägga så mkt cash fan.. mest för jag inte har mkt cash just nu haha

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är alltid lute småstressad nu mer, så jag hinner inte sitta och följa trådar.

hade någon velat vara en pärla och sammanfatta lite kort.

Vad kostar de olika versionerna, och vad är det ni snackar om att man inte får om man inte köper nått speciellt?

Man verkar få en gasmask med i den ena. En sån vill jag ha!

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

med eget paket tror jag han menade att dom fått en egen deal på CE att få sälja den snäppet billigare än konkurenterna, det är ju en stor internationell kedja så det är väl troligt.

själv kommer jag nog bara köpa SE, e sugen på CE men tänker inte lägga så mkt cash fan.. mest för jag inte har mkt cash just nu haha

Det är med största sannolikhet så, vore konstigt annars.

Är alltid lute småstressad nu mer, så jag hinner inte sitta och följa trådar.

hade någon velat vara en pärla och sammanfatta lite kort.

Vad kostar de olika versionerna, och vad är det ni snackar om att man inte får om man inte köper nått speciellt?

Man verkar få en gasmask med i den ena. En sån vill jag ha!

Det står på R* hemsida att SE kostar 79.99$ Och CE 149.99$. Vet dock inte vad orginalet kommer att kosta, men blir väll 599kr Så SE blir ca 530kr och CE blir 990kr. Men här i Sverige lägger de på några hundralappar för versionerna.

På Gamestop kostar CE 1395kr, jag glömde frågade vad SE och orginalet kommer gå lös på. Men man får visst räkna med att dom kan vara dyrare på andra ställen, så man får ha det i åtanke.

Angående det där med gasmask så undrar jag vart du har hört det ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är med största sannolikhet så, vore konstigt annars.

Det står på R* hemsida att SE kostar 79.99$ Och CE 149.99$. Vet dock inte vad orginalet kommer att kosta, men blir väll 599kr Så SE blir ca 530kr och CE blir 990kr. Men här i Sverige lägger de på några hundralappar för versionerna.

På Gamestop kostar CE 1395kr, jag glömde frågade vad SE och orginalet kommer gå lös på. Men man får visst räkna med att dom kan vara dyrare på andra ställen, så man får ha det i åtanke.

Angående det där med gasmask så undrar jag vart du har hört det ifrån?

Så det är inga uppdrag eller så man missar om man köper nån av versionerna eller "vanliga" spelet.

Här:

SE:

GTA_V_Bundle_1248347_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är den verklighet vi lever i nu. Spelföretagen pumpar ut DLC, bonusmaterial och "exklusivt innehåll" - innehåll som tidigare var en naturlig del av spelen - för att mjölka så mycket kosing som möjligt ur sina verk. Personligen gillar jag inte alls utvecklingen. Det känns som att man betalar för en hel produkt men får en 85-procentig version. Men vad gör man? Folk köper ju grejerna och spelföretagen tjänar feta stålar på kalaset. Det är bara att svälja och se glad ut.

Det var samma sak med t.ex. Mass Effect. En helvetes massa DLC och annat trams... Jag köpte inte en enda av dem och jag kommer knappast att köpa något GTA-extrainnehåll heller.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är den verklighet vi lever i nu. Spelföretagen pumpar ut DLC, bonusmaterial och "exklusivt innehåll" - innehåll som tidigare var en naturlig del av spelen - för att mjölka så mycket kosing som möjligt ur sina verk. Personligen gillar jag inte alls utvecklingen. Det känns som att man betalar för en hel produkt men får en 85-procentig version. Men vad gör man? Folk köper ju grejerna och spelföretagen tjänar feta stålar på kalaset. Det är bara att svälja och se glad ut.

Det var samma sak med t.ex. Mass Effect. En helvetes massa DLC och annat trams... Jag köpte inte en enda av dem och jag kommer knappast att köpa något GTA-extrainnehåll heller.

Jag hade inte kunnat sagt det bättre själv. Det hade varit en annan sak om det i CE endast var kepsen och den där security boxen tex. Saker som gör gameplayet bättre ska ju inte finnas med i en specialutgåva tycker man. Köper man ett spel så vill man ju att allt ska finnas i det. Jag hade inte köpt CE versionen om det inte vore för att jag är den renodlade GTA nörden som jag är. Hade det inte varit för att man endast fick den där vehicle property med fordon i CE så hade jag tagit SE. Men man tycker ju som sagt att allt sånt där som tillför gameplayet borde finnas med i orginal versionen. Det är tack vare sånna som jag som dom kan sälja dessa versioner, då jag bara måste ha dom där "extra" sakerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...