Jump to content

XBOX ONE


VickeX
 Share

Recommended Posts

Ful kontroll men själva lådan är riktigt clean! Jag tittar på streamen nu, röstkontrollen verkar fungera lite för bra för att vara sann... ?

Eller, ja, jag vet inte alls alltså, jämfört med Playstation... oavsett vilket är jag sjukt trött på det här exklusiva tramset,

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orkar aldrig läsa på så mycket om sådant här, vad är nytt?

Det enda jag har hört om är att den ska ha någon slags röststyrning. Jag trodde folk hade tröttnat på sådant redan. Siri till iPhonen var ballt i ungefär tio minuter sedan förstår man vilket meckigt och löjligt sätt det är att styra sin elektronik på...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

De verkar fokusera mycket mer på entertainment och media-center aspekten på konsollen än spel, vilket är vad jag fruktade. Visst, några av sakerna de nämnde är rätt coola, men det är spel jag vill ha och de snackade inte mycket alls om spel.

Utöver det så dödar de Used Games-marknaden...

http://www.computerandvideogames.com/407912/microsoft-confirms-pre-owned-fee-for-xbox-one/

TL,DR: Varje spel måste installeras. Upptäcks att spelet du försöker installera redan blivit installerat på någon annan användare (eller konsol) så måste du betala en avgift.

Redigerad av VickeX
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3ui6s1_1248068_0.jpg

rs1E4Qe_1248068_1.jpg

ifeIxe6_1248068_2.jpg

Flopp, när ska Microsoft inse att xbox är en spelkonsol och inte ett mediacenter? Dom snackar som att farsan i familjen ska sätta på xboxet och se TV, vilken tonåring har egentligen xboxet i vardagsrummet?

Såg heller ingen startknapp på xboxet, hoppas verkligen inte att man är tvungen att starta den med rösten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som tycker att designen blev 10000x snyggare? Förra designen på Xbox 360 såg förjävlig ut men nu ser det bra ut. Skulle kunna tänka mig att faktiskt kunna köpa en sådan och inte behöva gömma den.

Jag håller med, förstår inte varför alla sågar den. För en gångs skull ser en spelkonsoll inte ut som ett plastigt rymdskepp.

Förövrigt behåller Xbox-kontrollen digitala triggers tillskillnad från Playstations analoga(?). Det verkar i och för sig allmänt vedertaget att Xbox-kontrollen är bättre än DualShock.

3ui6s1_1248068_0.jpg

Det där var faktiskt sjukt lol men har ju ingenting med boxen att göra. Det finns till och med implementerat i GTA SA, lol.

Såg heller ingen startknapp på xboxet, hoppas verkligen inte att man är tvungen att starta den med rösten.

Man startar den antagligen med Xbox-knappen på kontrollen, precis som idag.

... haha, insåg precis att jag försvarar boxen en hel del. Jag har inte bestämt mig för vilken jag tycker "är bäst" och jag tycker det är på tok för tidigt att avgöra något sådant, däremot tror jag på konkurrens och det hela kommer troligtvis att handla om priset. Förra gången var det en väldigt stor prisskillnad mellan konsolerna vid release och det var det som fick mig att köpa en Xbox (som för övrigt aldrig har krånglat).

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Är det bara jag som tycker att designen blev 10000x snyggare? Förra designen på Xbox 360 såg förjävlig ut men nu ser det bra ut. Skulle kunna tänka mig att faktiskt kunna köpa en sådan och inte behöva gömma den.

Absolut! Visst, den är kantig som en gammal VCR, men designen är riktigt snygg, och att delar av den är glansigt svart, andra är matta ventiler, och sen har små chrome-element, det gillar jag starkt!

Jag tycker att den är stilig och det är nice att den är lite mer mogen, rak och kantig till skillnad från alla tidigare runda och böjda jävla konsoller.

Men med tanke på hur TV håller på att dö ut och de flesta som är mer inne på att spela spel och titta på filmer och video på internet så tycket jag att de tagit en stor risk och begått ett stort misstag att så uppenbart göra det en Entertainment Device istället för en Spelkonsoll. Det kan nog gå riktigt bra i Amerika för lite mer casual användare som ofta ser på TV och så, men knappast för oss gamers. Tror nog att de tappar riktigt många gamers till Sony och PS4an.

Frågan är om de bryr sig. De verkar ju fokusera mer på att slå Apple och t.ex Samsung för att äga vardagsrummet.

Att köpa eller att inte köpa? För mig beror allt på om skiten får några bra exklusiva titlar. De har utlovat 15 exklusiva titlar varav 8 är nya IPs bara under det första året. Det låter riktigt bra, men frågan är om de är tillräckligt bra för att övertyga mig om att jag måste ha en Xbox One!

Det är verkligen upp till bevis på E3 nu!

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skippa TV, skippa Sport, skippa Träning och annat skit som man kan göra ute eller på gym och skippa kinect skiten.

SPEL SKA DET HANDLA OM, INGET ANNAT!

Fan mer sugen på Playstation nu.

Du kommer få se samma sak när de presenterar PS4 :P Ärligt talat så är det ju inte så konstigt att de satsar på sådant här i en konsoll. Alla vet redan att alla AAA-titlar kommer komma till båda konsollerna och att spelupplevelsen dem emellan kommer bli likvärdig. Då måste företaget trycka på något annat för få sina produkter att verka extra fräcka. Microsoft (och troligtvis även Sony) vet att TV-streaming via exempelvis Apple TV blir allt större. Det är klart att det blir ett säljande argument att föräldrarna kan göra sådant via grabbens konsoll. Håller med om att kinect och träningsbiten känns ganska lökig och jag tror inte att det kommer slå igenom den här gången heller, men med tanke på att folk (amerikaner) försöker hitta alla möjliga genvägar till att gå ner i vikt så har det i alla fall en målgrupp.

Det känns som att många är besvikna över nya generationens satsning på mediamaskin, men jag förstår inte varför det skulle betyda att spelupplevelsen blir sämre. Den stora massan förstår sig inte på hårdvarusnacket och de som förstår sig på den är inte imponerade ändå. Därför måste utvecklarna sälja in konsollerna på andra sätt, men det betyder ju inte att spelandet blir lidande...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...