Jump to content

XBOX ONE


VickeX
 Share

Recommended Posts

I min åsikt förstår jag inte direkt varför man skaffar en konsoll från första början om man är ute efter spelande. Visst, kan vara lite simpelt att trycka på en knapp så startar spelet och allt du behöver är en kontroll. Men det finns så många negativa delar med en konsoll också att jag inte direkt kan sätta fingret på varför gamers hellre spelar på konsoller än PC. Jag ska förklara lite på hur JAG tänker ur mitt egna perspektiv och ni kan gärna få fylla ut lite information på hur eller om jag har fel. Nu pratar jag även om lite mer high-end datorer. Även en dator för 4000kr klarar av de krav som sätts på spel i dagens läge. Här är vad jag tycker om konsoller.

+ Simpelt att spela på.

+ Kräver ingen kunskap för att spela ett spel.

+ Behöver aldrig oroa sig för att uppgradera förräns nya konsoller kommer ut. (Kan även ses som negativt)

+ Tar mindre plats.

+ Man kan spela upp till 4 personer på en skärm.

- Klarar inte av de senare spelen på högre grafik om man jämnför med en dator.

- Man kan inte modifiera spelen.

- Jag HATAR kontroller och skulle vilja att man fick välja mellan en kontroll eller mus och tangentbord (när man köper konsollen)

- Har man pressat konsollen till max kommer man inte få ut mer av ett spel. (datorer kan man köpa en enstaka pryl för att öka prestandan rejält)

- Finns färre möjligheter till spelen med tanke på kontrollerna.

- Blir otroligt dyrt om en enstaka komponent går sönder i konsollen.

För mig så förstår jag inte att en del gamers väljer hellre en konsoll utöver en dator. De negativa delarna slår ut de positiva utan tvekan för mig. Ni som spelar på Xbox kan ju försöka och förklara för mig varför NI hellre väljer konsollen utöver en dator.

Detta är inte menat att vara som en hat-post utan mer som att jag behöver någon som får min syn över konsoller att kanske ändra på sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I min åsikt förstår jag inte direkt varför man skaffar en konsoll från första början om man är ute efter spelande. Visst, kan vara lite simpelt att trycka på en knapp så startar spelet och allt du behöver är en kontroll. Men det finns så många negativa delar med en konsoll också att jag inte direkt kan sätta fingret på varför gamers hellre spelar på konsoller än PC. Jag ska förklara lite på hur JAG tänker ur mitt egna perspektiv och ni kan gärna få fylla ut lite information på hur eller om jag har fel. Nu pratar jag även om lite mer high-end datorer. Även en dator för 4000kr klarar av de krav som sätts på spel i dagens läge. Här är vad jag tycker om konsoller.

+ Simpelt att spela på.

+ Kräver ingen kunskap för att spela ett spel.

+ Behöver aldrig oroa sig för att uppgradera förräns nya konsoller kommer ut. (Kan även ses som negativt)

+ Tar mindre plats.

+ Man kan spela upp till 4 personer på en skärm.

- Klarar inte av de senare spelen på högre grafik om man jämnför med en dator.

- Man kan inte modifiera spelen.

- Jag HATAR kontroller och skulle vilja att man fick välja mellan en kontroll eller mus och tangentbord (när man köper konsollen)

- Har man pressat konsollen till max kommer man inte få ut mer av ett spel. (datorer kan man köpa en enstaka pryl för att öka prestandan rejält)

- Finns färre möjligheter till spelen med tanke på kontrollerna.

- Blir otroligt dyrt om en enstaka komponent går sönder i konsollen.

För mig så förstår jag inte att en del gamers väljer hellre en konsoll utöver en dator. De negativa delarna slår ut de positiva utan tvekan för mig. Ni som spelar på Xbox kan ju försöka och förklara för mig varför NI hellre väljer konsollen utöver en dator.

Detta är inte menat att vara som en hat-post utan mer som att jag behöver någon som får min syn över konsoller att kanske ändra på sig.

För min del handlade det till störst del om spelen, varken Guitar Hero, L.A Noir eller GTA IV (... och GTA V) gjorde någon tidig entré till PCn och jag pallade helt enkelt inte vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förövrigt behåller Xbox-kontrollen digitala triggers tillskillnad från Playstations analoga(?). Det verkar i och för sig allmänt vedertaget att Xbox-kontrollen är bättre än DualShock.

Jag tror du menar tvärt om, att XBOX har analoga triggers och Playstation digitala.

Men det kom fram att det bara var faceknapparna som skulle gå över till digitalt, handkontrollens triggers skulle vara analoga.

Du kommer få se samma sak när de presenterar PS4 :P

PS4:an har ju redan presenterats, tror det har varit två presskonferenser om den nu.

Det känns som det är mindre mediafokus och mer spelfokus från Sonys sida. Det är självklart en del mediafokus så som Facebook, Twitter och att kunna se på sport och sådant, men jag vill minnas att det inte var så otroligt mycket mer än så. Resten av konferensen handlade om vilka speltitlar som skulle släppas och vilka som var PS-exklusiva.

Nu har jag inte kollat på Microsofts presskonferens, men utefter vad alla säger så verkar boxen köra mer på mediagrejerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror du menar tvärt om, att XBOX har analoga triggers och Playstation digitala.

Men det kom fram att det bara var faceknapparna som skulle gå över till digitalt, handkontrollens triggers skulle vara analoga.

Ah, precis, tack.

PS4:an har ju redan presenterats,

Alltså... PS4ans specs och funktioner har presenterats... inte själva PS4an... xP

Nu har jag inte kollat på Microsofts presskonferens, men utefter vad alla säger så verkar boxen köra mer på mediagrejerna.

Och det är ju just det som är det fula egentligen, de sas innan konferensen att man skulle fokusera på boxens funktioner och människorna bakom den: Inte spelen, trots att de ju faktiskt gjordes det ändå (ganska tråkiga titlar, de borde väntat med allt till E3).

Det är inte lönt att dra några förhastade slutsatser, efter E3 och när prislappen avslöjats för respektive konsol, då och först då kan man börja planera eventuellt inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag störde mig inte så mycket på att de inte diskuterade spel, faktiskt. Jag har aldrig klarat av att spela på konsol. Jag gjorde tappra försök med min PS3:a men jag köpte kanske totalt 3 spel och tankade sisådär 20 demos varav jag spelade igenom kanske 10 av dem.

För mig ska spel köras på datorn och PS3:an använde jag som multimediamaskin. Enda undantaget för spel där en konsol lämpar sig bättre är partyspel eller lokal multiplayer.

På det viset kan en Xbox One faktiskt vara intressant för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

förstår inte ens varför man skulle välja xbone framför ps4, speciellt nu när ps4an kommer släppas den 29 nov i Sverige..

hade inte ens köpt xbone om den så kom ett år före ps4an ändå för den delen, så jävla sneaky dom varit med massa skumma krav och ideer så vill jag inte stödja ett företag som verkar tro dom är NSA eller något åt det hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

förstår inte ens varför man skulle välja xbone framför ps4, speciellt nu när ps4an kommer släppas den 29 nov i Sverige..

hade inte ens köpt xbone om den så kom ett år före ps4an ändå för den delen, så jävla sneaky dom varit med massa skumma krav och ideer så vill jag inte stödja ett företag som verkar tro dom är NSA eller något åt det hållet.

Du behöver inte ha Xbone online, eller använda kameran. Så inte så lyckat NSA spioneri där..

Allt slutar med vilka titlar man gillar mest. Alltså kommer det bli en smaksak.

Jag hade aldrig köpt ett ps4, för dom har inga intressanta titlar för mig.

Dom bra spel som finns, finns till PC. Med undantag av Forza Motorsport, vilket jag tyvärr inte kommer spela något 2014 då jag inte kommer köpa Xbone, om det inte eventuellt kommer någon framtida rea.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...