Jump to content

Vilken utav de tre protagonisterna intresserar dig mest?


VickeX
 Share

  

47 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Skulle rösta på Trevor men råkade rösta Franklin. Aja så här ser det ut för mig.

1. Trevor

Varför är det mitt första val? För att han är redneck. Alltid gillat rockstars redneck karaktärer i deras spel, ska bli intressant och se vad som händer i hans story. Tror den kommer bli händelserik och oförutsägbar. När jag först såg honom så tyckte jag han såg ut som en psykopat eller en person med instabil personlighet.

Vilket visade sig vara rätt och det var exakt det jag ville med den karaktären!

2. Franklin

Varför? För att jag gillar när det blir lite ghetto. Älskade hur det var med SA och gängkrigen så ser fram emot att spela som honom och glida runt med Radio los santos i högtalarna!

3. Michael

Svårt att säga vad jag känner om den här karaktären. Kommer säkert bli intressant, men just nu är han inte den jag föredrar mest!

Men jag måste säga att jag är glad att det är olika åldrar på karaktärerna och att man får spela lite mer medelålders nu. Ska verkligen bli intressant att se hur det här blir!

Orkar inte läsa och skriva så mycket idag, uppdaterar säkert imorgon eftersom det känns som att jag har missat lite gällande karaktärerna. Hade oturen att åka på en förkylning och huvudvärk den här dagen så har bara skummat igenom lite av informationen!

Redigerad av VaXXoR
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Michael!

Det passar min spelstil bättre för det första. Kanske får jag den känslan bara för att vi fått se hand trailer redan, vad vet jag. Men det känns absolut som den "nyaste" av karaktärerna. Man har ju aldrig börjat på "topp" förut och sedan på det, en karaktär som förhoppningsvis inte bara skickas ut på "åk dit, döda honom" så många gånger att man glömmer varför. Kanske rent av är med och skapar sina egna uppdrag snarare än hunsas runt? Ska bli spännande.

Trevor kommer sen, mest för att ibland vill man faktiskt bara köra på med action!

Sist Franklin, han känns inte så unik eller speciell.. Än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alltid gillat GTA-spelen som bäst då man har kommit en bit och har skaffat sig ett schysst mansion och ett gäng flådiga kostymer. Därför verkar Michael mest intressant just nu, men att härja runt ute i badlands som Trevor eller i stan som Franklin lär bli riktigt kul också!

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina personliga åsikter:

*1: Michael

Jag Älskade faktumet att John Marston hade ett barn i Red Dead Redemption och jag tyckte att det gjorde mycket för storyn. Inte bara för att han var en far som ville ha tillbaka sin familj utan även att han fick göra uppdrag med sin son. Att Michael har två barn är en stor del till varför han är mest intressant för mig. Hoppas på att få göra uppdrag med eller rent utav För barnen. Ytterligare en anledning till att han är högst upp på min lista är att äldre män enligt mig helt enkelt är mer intressanta som spelkaraktärer. De har mer erfarenhet och säkerligen en djupare bakgrund. Vill veta mer om hans historia som bankrånare!

*2: Trevor

En stenhård psykopat som inte verkar bry sig om vad som är rätt eller fel. Det är en sån här karaktär man kan tänka sig är ute och faktiskt håller på med sånt vi alla älskar att göra i GTA-spelens free-roam. Som GameInformer berättar från demon de fick se, att han tog en bensindunk, dränkte en bil och sedan tände på - det är sånt man kan tänka sig en sån här karaktär gör och det är någonting som tilltalar mig. Han verkar dessutom vara jokern i leken. Den roliga och galna killen. Normalt brukar det vara en sidokaraktär i storyn, så som The Truth, Yusuf, Brucie etc. Nu får vi spela som en sådan karaktär själv!

*3: Franklin

Franklin ligger längst ner på min lista mest på grund utav att det känns som om jag spelat som honom förut. En ung svart man med en vit tanktop i Los Santos får väl de flesta att tänka på CJ, och det kanske är en kul liten nod, men han låter helt enkelt inte lika intressant. Artikeln beskrev honom som den unga och kapabla i gänget... om han springer snabbare och har fler liknande fördelar, som att t.ex kanske kunna hoppa högre, klättra snabbare etc. så är det möjligt att det är roligare att springa runt i staden som honom, men han är fortfarande utan tvekan den karaktär jag är minst intresserad av för tillfället.

Ser gärna att Rockstar bevisar hur fel jag har!

Edit: Jag röstade på Michael och Trevor!

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Michael känns på många vis som en fortsättning på Tommy Vercetti. Hoppas dock att han inte har det allt för flådigt. GTA brukar vara som roligast lite efter spelets början, när man har pengar så att man klarar sig men ändå inte tillräckligt för att köpa loss allt. Får hoppas att hans fru verkligen är så duktig på att slösa pengar som det står i artikeln. :P

Franklin blir nog mitt andra val. Det enda som egentligen får mig intresserad utav Trevor är hans tillgång till flyg i närheten.

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag Älskade faktumet att John Marston hade ett barn i Red Dead Redemption och jag tyckte att det gjorde mycket för storyn. Inte bara för att han var en far som ville ha tillbaka sin familj utan även att han fick göra uppdrag med sin son.

TACK FÖR DEN, JAG HAR INTE HUNNIT SÅ LÅNGT :ph34r::P

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TACK FÖR DEN, JAG HAR INTE HUNNIT SÅ LÅNGT :ph34r::P

Ah, jag ber om ursäkt. Tyckte och tycker fortfarande inte att det är någon vidare stor spoiler, och då spelet är två år gammalt nu så kände jag att det inte var lika viktigt med en spoilervarning.

Har du lyckats undgå att fått slutet spoilat? Det är en ganska stor grej och jag tycker att man ser det skrivet överallt, hehe.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha lugnt, skojade bara :P Hade för lite tid att spela så jag lånade ut det till en kompis, hann över halva spelet tror jag. Ja, jag har inte varit så insatt i att läsa om det trots att det är det bästa jag spelat bortsett från GTA ;) När jag köper en ny TV lagom till V så ska jag klara ut det...efter V :)

OT: Michael!

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att springa runt som Gta protagonist och oroa sig över naglarna, nej tack!

Hade inte fungerat med hor-systemet heller, om inte hon är bi eller gay. Och tror ingen vill glida runt och plocka upp manshoror heller.

Nej men seriöst, tror faktiskt en kvinnlig karaktär hade tagit mer jobb. Att bara ha manliga protagonister är lättare eftersom mycket små saker hade behövs ändrats. Lättare för spel som Saints row att klara kvinnliga protagonister eftersom man gör sin gubbe helt och kan ha alla plagg även om man är kille.

Så tror Rockstar skippar kvinnliga protagonister för att det är smidigare och enklare att bara ha män.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att springa runt som Gta protagonist och oroa sig över naglarna, nej tack!

Hade inte fungerat med hor-systemet heller, om inte hon är bi eller gay. Och tror ingen vill glida runt och plocka upp manshoror heller.

Nej men seriöst, tror faktiskt en kvinnlig karaktär hade tagit mer jobb. Att bara ha manliga protagonister är lättare eftersom mycket små saker hade behövs ändrats. Lättare för spel som Saints row att klara kvinnliga protagonister eftersom man gör sin gubbe helt och kan ha alla plagg även om man är kille.

Så tror Rockstar skippar kvinnliga protagonister för att det är smidigare och enklare att bara ha män.

Bara jag som aldrig plockar upp horor i spelet? Såvida man inte vill få 100 % på SA. Och vad är det jobbiga med att plocka upp manshoror? Självklart gör det dig automatiskt homosexuell och du kommer brinna i helvetet, men det är en smäll du får ta.

Sen tror jag inte skulle ta så mycket extrajobb för R*.

Redigerad av Frusciante
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...