Jump to content

Vilken plattform köper du V till?


VaXXoR
 Share

  

62 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Jag kommer köpa det till mitt ps3.

Vill även tillägga, att hade jag haft ett xbox360 hade jag köpt det till xbox360, ps3 kontra xbox360 är fan samma sak (bara för att detta inte ska bli en diskussion mellan xbox vs. ps3-fanboys).

Jag har spelat GTA 1 till och med GTA San Andreas på PC, och det är enligt min högst subjektiva åsikt det klart bästa sättet man kan uppleva GTA på.

GTA IV var första gången jag spelade på konsoll, och det kändes inte riktigt lika bra. Vet inte om det är pga att jag inte är van att spela GTA på konsoll, eller om GTA IV blev för stor kontrast gentemot San Andreas.

Ska bli riktigt kul att spela GTA V på konsoll, och om det inte känns riktigt, 100% procentigt bra denna gång heller, ja då får jag nog ta och köpa mig en superdator införskaffa mig en PC-version!

Håll i hatten

/ Soomersault

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer köpa det till mitt ps3.

Vill även tillägga, att hade jag haft ett xbox360 hade jag köpt det till xbox360, ps3 kontra xbox360 är fan samma sak (bara för att detta inte ska bli en diskussion mellan xbox vs. ps3-fanboys).

Jag har spelat GTA 1 till och med GTA San Andreas på PC, och det är enligt min högst subjektiva åsikt det klart bästa sättet man kan uppleva GTA på.

GTA IV var första gången jag spelade på konsoll, och det kändes inte riktigt lika bra. Vet inte om det är pga att jag inte är van att spela GTA på konsoll, eller om GTA IV blev för stor kontrast gentemot San Andreas.

Ska bli riktigt kul att spela GTA V på konsoll, och om det inte känns riktigt, 100% procentigt bra denna gång heller, ja då får jag nog ta och köpa mig en superdator införskaffa mig en PC-version!

Håll i hatten

/ Soomersault

Visst, de första spelen lirades på PC, då jag inte haft någon konsol innan jg fick mitt ps2 bak i dagarna. Men sedan jag spenderat timtal och blod, svett o tårar med en dualshock i näven framför gta... Det kan inte slås av att spela på datorn.

Så om jag äger en ps3, vilket jag lär göra (late bloomer?) så kommer jag att skaffa det dit!

Gta ska spelas på playstation! ...om man inte ska stunta, då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade egentligen tänkt att köpa det till xbox 360 som jag skrev i ett tidigare inlägg.

MEN!!

Förra fredagen köpte jag GTA Episodes of liberty city och tänkte att man skulle kunna underhålla sig med de fram till releasen av GTA V. Hinner inte mer än att köra igång spelet och precis när första filmsekvensen rullar igång så hänger sig skiten.... Maximal otur.

Sen när jag startade om den så blir det bara harddrive error, provade även med att sätta i en ny hårddisk men det hjälpte naturligtvis inte...

Men var iaf iväg och köpte ett ps3 idag istället. Ska bli kul att spela GTA V på det, så slipper man ju även xbox live Och det förbannade ljudet som xbox bjuder på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Planen har alltid varit att köpa det till Xbox 360 först trots att det antagligen lär ligga på flera skivor, då jag föredrar kontrollen och online-interaktivitet med vänner är så mycket bättre än Ps3, men efter att ha sett/hört hur stort spelet är så börjar jag bli tveksam.

Rockstar hade svårt nog att få Max Payne 3 ner till 3st skivor på Xbox 360, och det verkar ju bara som om GTA V är Mycket större, på alla sätt.

Vågar redan nu gissa på att 360-versionen kommer att innefatta minst 4 skivor, möjligtvis 5. Tror att Ps3-versionen lär komma rätt nära på att maxa ut en dual layered blu-ray skiva.

Med tanke på att allting officiellt vi sett och hört än så länge kommer från en Ps3 så blir jag skeptisk till 360 och känner att det finns en stor chans att jag kommer att köpa det till PS3 direkt.

Men visst, det återstår att se, och vi lär väl inte höra någonting officiellt om hur många skivor det blir på Xbox, eller om det blir något high-res texturepack man måste installera etc för ens alldeles innan spelets release. Hypad hur som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppas det blir installations diskar istället då. Att det följer med en skiva med data som installeras på HDD.

Tror Microsoft har några regler mot det där. Alla ska kunna spela spel som köps i skiva. Isf blir det väl så som jag nämnde installationsskivor med högre texturer, men vi får väl se. Kanske FÅR de köra skivor som rent ut installeras så att man bara behöver använda en, men även om de får det så är ju det en stor risk, då det innebär att folk MÅSTE ha en relativt stor hårddisk för att kunna spela spelet, vilket alla inte har.

Det är som sagt en bra bit kvar tills vi lär höra någonting officiellt om det här, men det blir nog tufft.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir till PS3 (som vanligt) jag har iofs ett 360 jag aldrig kopplat in, men har ändå inga planer på att köpa det till 360, har svårt för xbox av någon anledning :confused:

OM jag hade haft en dator som skulle palla med V så hade jag nog skaffat det till PC också, det är något speciellt med att spela GTA på dator (minnen från Vice City och San Andreas :wub: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...

BUMP!

Planen har alltid varit att köpa det till Xbox 360 först trots att det antagligen lär ligga på flera skivor, då jag föredrar kontrollen och online-interaktivitet med vänner är så mycket bättre än Ps3, men efter att ha sett/hört hur stort spelet är så börjar jag bli tveksam.

Rockstar hade svårt nog att få Max Payne 3 ner till 3st skivor på Xbox 360, och det verkar ju bara som om GTA V är Mycket större, på alla sätt.

Vågar redan nu gissa på att 360-versionen kommer att innefatta minst 4 skivor, möjligtvis 5. Tror att Ps3-versionen lär komma rätt nära på att maxa ut en dual layered blu-ray skiva.

Med tanke på att allting officiellt vi sett och hört än så länge kommer från en Ps3 så blir jag skeptisk till 360 och känner att det finns en stor chans att jag kommer att köpa det till PS3 direkt.

Men visst, det återstår att se, och vi lär väl inte höra någonting officiellt om hur många skivor det blir på Xbox, eller om det blir något high-res texturepack man måste installera etc för ens alldeles innan spelets release. Hypad hur som helst.

Har du tänkt igenom vilket du vill köpa det till nu när GTA V kommer på en installations-DVD och en spel-DVD, kontra en enda Bluray till PS3?

I och med att GTA Online avslöjats i mer detaljerade ordalag vill jag ju förstås spela med hängivna sajtare, men det vore trist om du och Jazz kör på 360 :(VaXXoR, kör du på PS3? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...