Jump to content

Vilken plattform köper du V till?


VaXXoR
 Share

  

62 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

BUMP!

Har du tänkt igenom vilket du vill köpa det till nu när GTA V kommer på en installations-DVD och en spel-DVD, kontra en enda Bluray till PS3?

I och med att GTA Online avslöjats i mer detaljerade ordalag vill jag ju förstås spela med hängivna sajtare, men det vore trist om du och Jazz kör på 360 :(VaXXoR, kör du på PS3? :)

Jodå, förhandsbokade först Collectors Edition till Ps3 dagen det blev annonserat då jag var rädd att det skulle vara många skivor.

Det avbokade jag dock nästan direkt då jag ändrade mig och kom på att även om det är på flera skivor så kommer Rockstar att lösa det på ett bra sätt.

Så jag har haft 360 Collectors Edition förhandsbokad sedan de revealades och gick att förhandsboka, och sen fick jag bekräftat det jag trodde, att spelet skulle vara på flera skivor men att Rockstar löst det skitbra.

Inte sämre på något sätt på Xbox 360 pga disc-limitationen. Tror heller inte att det kommer vara någon grafisk skillnad eller att det flyter bättre på PS3 då de utvecklats samtidigt till båda konsolerna och därför lär det heller inte flyta bättre på en enstaka konsol.

Rockstar vill att alla ska ha samma upplevelse och så lär det bli, precis som med GTA IV.

Men det blir 360 för mig pga att jag tycker att 360-kontrollen är mycket skönare (Egentligen är det väl bara faktum) än Dualshock, och det finns mycket fler vänner och spelare och även ett bättre vänskapssystem (Bättre UI etc. imo) samt party chat!

Det sagt dock så lär jag skaffa det på PS3 också bara för att kunna spela med några av de få vänner jag har där. Troligtvis någon/några månader senare dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är haken?

Haken är väl inte mer än att jag så gärna vill ha någon sajtare att spela med (så att det inte blir som i IV!) att jag försöker pracka på dig att köpa en PS3 :P

Erbjudandet kom när jag för någon dryg månad sen fick YLOD på min egen. En kompis ville av nån anledning byta upp sig till en superslim och göra sig av med sin gamla 40. Jag vet inte om erbjudandet är kvar och jag antar att inget är fel på den, för han har inte spelat mer än lite guitar hero och i övrigt är han ingen flitig gamer. Skulle dessutom vara första gången han försöker dra en fuling, om den nu är trasig på nåt sätt.

Fast, ja. Du måste ju fortfarande köpa spelet för en femhundring också, och då kanske du hellre håller dig till Xbox 360.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först PS3, sen eventuellt next-gen och 360. Har både 360 och PS3, men som nån tidigare skrev; GTA avnjutes bäst med en Playstationkontroll i handen! ;)

Kan inte beskriva hur hypad jag är över detta, för även om jag varit inaktiv här på forumet en längre tid så har jag med spänning följt utvecklingen av vad som med all säkerhet kommer bli årets i särklass bästa spel! Detta kommer t.o.m få mig att börja spela online - för första gången i mitt liv... :P

En månad kvar nu - hoppas den går jävligt snabbt! (w00t)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir PS3 för min del, bitches.

YAY!!!

EDIT: Kul att vi blir ett gäng på PS3 ändå, jag var lite orolig där. Har ni headset, allihopa? :) Av ren nyfikenhet, hur aktiva kommer ni vara? Jag räknar dessvärre (?) med att vara minst lika aktiv som med BF3, där jag körde säkert fyra kvällar i veckan i ett helt år innan jag trappade ner. Det här kommer bli sjukt stort :D

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

YAY!!!

EDIT: Kul att vi blir ett gäng på PS3 ändå, jag var lite orolig där. Har ni headset, allihopa? :) Av ren nyfikenhet, hur aktiva kommer ni vara? Jag räknar dessvärre (?) med att vara minst lika aktiv som med BF3, där jag körde säkert fyra kvällar i veckan i ett helt år innan jag trappade ner. Det här kommer bli sjukt stort :D

Som jag sagt tidigare i tråden så kommer även jag spela på PS3. Det här blir för övrigt andra gången jag får lira ett GTA på releasen. Det som kommer göra det till en ännu mer magisk känsla tror jag, är för att jag köpte GTA san andreas på releasen. Men första gången som jag kommer få vara med redan från start, när det kommer till onlinespelandet.

Tycker i övrigt att det är bra att man inte kommer ha möjlighet att lira online förens den 1 oktober. För då hinner man komma in i spelet mer och lära sig hur allt fungerar. Ska bli intressant att känna på handlingen på de olika fordonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Föh fan, föh fan, jag ska köpa både till PS3 o Xbox 360 :) men lär nog lira på PS3 mest dels.. beroende på vilka som vill spela! :)

Henkibojj, jag ska skicka en friendrequest till dig, har dock inte vart inne på min PS3:a på typ en månad (eller 2)

jag ska köpa headset oxxå o lär spela 24/7 dom 2 första veckorna (beroende på om jag jobbar såklart haha)

Redigerad av ChrissDaManSietses
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...