Jump to content

E3 2012


Jacker
 Share

Recommended Posts

iCrECDdPd77ir_1235962_0.gif

0axo1_1235962_1.jpg

2sanrdhjpgv6ear_1235962_2.gif

(tack till GAF för bilderna)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

E3 2012

Årets E3-mässa går av stapeln 5-7 juni, med vissa presskonferanser redan den 4. Schema över dem har börjat rulla in:

All times are in Pacific Standard.

Monday, June 4

Microsoft - 9:30 AM

Electronic Arts - 1:00 PM

Ubisoft - 3:00 PM

Sony - 6:00 PM

Tuesday, June 5

Nintendo - 9:00 AM

E3 må vara en enda stor popularitets-orgie där Sony, Microsoft och Nintendo varje år slår nya rekord i att göra bort sig på scen. Men samtidigt är det just det som gör att man inte vill missa det.

Jag taggar inför:

Bioshock: Infinte

Dishonored

Hitman: Absolution

Metal Gear Rising: Revengance

Planetside 2

The Last Guardian

... och eventuellt andra titlar som jag tillfälligt glömt bort.

Kommer uppdatera denna tråd efter behov.

1IYM_1235962_3.gif

Redigerad av Jacker
  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Red Dead Redemption II pray_1161286_0.gif

Finns redan. Det kallas Undead Nightmare. ;)

Jag hoppas på:

HALO 4

The Last Of Us (Gameplay, tack!)

Quanticdream's nästa mästerverk

Dead Rising 3

Tex Murphy - Project Fedora (Too soon men man vet aldrig)

Resident Evil 6

Marvel: Ultimate Alliance 3

Fallout 4 (Hey, man kan drömma)

Sega Ultimate Collection 2 (med Wonder Boy-spelen)

WET 2 (Fast det är extremt tveksamt att det någonsin kommer hända)

Baldur's Gate 1-2 HD

Baldur's Gate: Dark Alliance 3 (de påstår iallafall fortfarande att spelet ska bli av men jag börjar tvivla)

GUN 2 (Har varit tyst i 6 år nu men kanske får RDR's succé fart på det?)

Final Fantasy VII HD (Kan lika väl slänmga in Final Fantasy VII-2 för det låter lika sannoligt)

Listan är oändlig men jag tvivlar på att mer än 3-4 av dem slår in. :P

Och givetvis:

Red Dead 3

GTAV

Men chansen är minimal då Rockstar släpper trailers i sin egen tackt och aldrig är på E3.

Hoppas iallafall på någon risktigt glad överaskning! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tusan, var det ett helt år sedan man började hypa BF3? :o

Yep, det var ett helt år sedan vi satt och såg på BF3-trailern där man fick se massvis med tanks rulla fram över öknen. :D

Jag ska självklart följa årets E3, förra året var första gången och jag fick minst sagt blodad tand. Det här året passar det bättre också, i och med att jag är färdig med skolan, och har förmodligen inte börjat jobba än när E3 håller hus.

Jag vet inte riktigt vad jag ser fram emot att få se, mer än att det ska bli kul att se vem som vinner mellan Sony, Microsoft och Nintendo i år. Förra året var rätt lamt, och enligt vad jag förstod en riktig flopp jämfört med tidigare år.

Black Ops 2 ska bli intressant att se, jag har följt utvecklingen av det spelet rätt dåligt. Så jag har inte så stor koll på vad som egentligen har presenterats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns redan. Det kallas Undead Nightmare. ;)

Undead Nightmare var en expansion till RDR. En riktig uppföljare dröjer nog tills efter GTA V.

Det är ytterst osannolikt att vi kommer få se Fallout 4 så kort tid efter Skyrim, speciellt med tanke på att Beth har Dawnguard på gång. Todd Howard har också sagt att Skyrim från början var tänkt som ett projekt för nästa generations konsoler, vilket gissningsvis betyder att de kommer satsa på det med FO4 istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har det sagt nåt om Fallout 4? Har inte sett nå nyhet om det.

Hittills har det varit knäpptyst på den fronten tyvärr. De har inte ens tillkännagivit det. Men det håller på att utecklas! Sanna mina ord! ;)

Det är ytterst osannolikt att vi kommer få se Fallout 4 så kort tid efter Skyrim, speciellt med tanke på att Beth har Dawnguard på gång. Todd Howard har också sagt att Skyrim från början var tänkt som ett projekt för nästa generations konsoler, vilket gissningsvis betyder att de kommer satsa på det med FO4 istället.

Hoppet är det sista man tappar! Även om det du säger stämmer. Beth har fullt upp just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas på första infot om Bungies nya Sci-Fi serie Destiny! (w00t)

Med tanke på att de redan planerar 4 uppföljare och 2 expantioner så verkar de rätt säkra på att det ska bli bra. :)

Bungie har aldrig riktigt gjort mig besviken, så jag håller med dig! Om Activision ville skriva ett så saftigt kontrakt så lär det finnas förhoppningar i alla fall. Jag är pepp på att se vad det är för något! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Såg FZs 10 hetaste spelen på E3 där bland fanns GTA V o HL 3 så hoppas verkligen att dem tar upp nåt av spelen så här lät det om texterna från dessa två:

Grand Theft Auto V

Vi har alla sett trailern från i vintras och sen... sen blev det tyst. Vad vi tror att vi vet om GTA V är att det utspelar sig främst i Los Santos-regionen, och att vi därmed lämnar den amerikanska östkusten för mer San Andreas-soliga miljöer. Och hur många huvudpersoner har vi egentligen att göra med? Trailern ger också ledtrådar om att Rockstars senaste kretsar kring de senaste årens recession, eftersom vi får se hemlösa på gatorna och människor som tvingas bjuda ut sina hus till försäljning. Har vi rätt skulle det kunna resultera i bitande vass samhällskritik, vilket ju är lite av Rockstars signum.

Men det är rätt så tyst om HL3 o man kan alltid hoppas!

Half-Life 3

Det finns spel och så finns det spel. Väntan på Valves efterlängtade uppföljare (som aldrig ens bekräftats officiellt) har blivit löjligt lång. Och även om det sagts att Gordon Freemans återkomst inte ska visas upp under E3 så kan vi inte sluta hoppas. Valve är självklart medvetna om förväntningarna, och vilken jättebomb vore det inte om deras glasögonprydde hjälte trots allt skulle dyka upp med kofoten och brillorna i högsta hugg? Mirakel har hänt förut, och med tanke på fansens olika kampanjer så är det inte omöjligt att utvecklarna lyssnat. Vi kan åtminstone hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Red Dead Redemption II pray_1161286_0.gif

Sen vill jag se mer GTA V och Sleeping Dogs!

RDR 2 hade vart nice, men det dröjer nog länge innan Rockstar ger sig på ett nytt stort projekt som det.

Annars när det gäller Rockstar så hoppas jag verkligen på ett open world piratspel. Tror Rockstar är studion för att klara en sån sak. Många fans som pratar om pirat spel så vi får se vad Rockstar bestämmer sig för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...