Jump to content

E3 2012


Jacker
 Share

Recommended Posts

Hm jag tyckte det lät som en annan röst men det är väl bara kolla IMDB eller vad sidan heter sen om spelet vilka som medverkar. Undrar om detta splinter cell är nåt att hänga i granen med tanke på att nu är det bara göra som han gjorde en så kallad takedown få skyttepoäng markera springa skjuta.

Splinter Cell börjar tappa den charmen med att man var verkligen tvungen att smyga o utforska varje krök o bli vän med mörkret. Menar o Conviction när du skapade mörker så hade oftast dem ficklampor vilket gjorde det lite lättare var ingen utmaning i det hela. Vill ha tillbaka dessa smygarbanor o mörka banorna eller helt enkelt vill ha tillbaka spelidén som den en gång i tiden fanns där smygandet var A och O.

Syftar på i dem tidigare i serien innan Conviction så var du ju typ alltid tvungen öppna dörren försiktigt eller kolla under den o söka genom området sen bedömma utifrån vad du ser. I conviction var det bara markera två fiender eller tre direkt sen öppna o låta han avfyra allt på direkten.

Eftersom jag inte har möjligthet att följa E3 mässan nu kan man efterkolla på det som har visat från de företag som har visat upp spelen?

Jag håller med lite där. Saknar också smygandet som var i tiidigare spel, hålla sig i skuggorna (att kunna SE var skuggorna var), gömma kroppar osv. Och det nya spelet verkar gå ännu mer år action-hållet, tyvärr. Fast jag gillade markera grejen.

FarCry 3 trailer var ingen större hit med publiken och jag tyckte inte heller den var imponerande. Tvärtom så fick den mig att tveka till vad som innan var ett klart köp. :/ Och seriöst, trodde de att en sexscen med en halvnaken infödingsmålad tjej i början av trailern skulle sälja?

Watch Dogs såg klart intresant ut. :)

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beyond - Two Souls. heter nästa PS3 spel från utvecklarna bakom Heavy Rain och Farenheit. Spelket handlar om Jodi(?) Holmes, spelad av Ellen Page, som har en form av kontakt med varelser från den andra sidan och otroliga krafter. Spelet kommer utspela sig under 15 år av hennes liv där man kommer få möjligheten att utveckla vem hon kommer att bli. Men efter vad man har sett i trailern så är det klart ett thriller spel med en hel del action också.

Assassins Creed III på Sony konferansen var verkligen ett WTF moment. Jag fick kolla så det verkligen var rätt trailer jag kollade på. Man kommer alltså vid ett tillfälle vara en sjökapten där man styr ett stridsfartyg för att sänka fiendeskepp. Dessutom verkar Sony få exlusiva DLC pga ett nytt sammarbete med Ubisoft.

Sony Wonderbook är en fysisk bok som man kan uppleva berättelser på sitt PS3 med. De snackade om att kunna utforska Attlas eller Rymden med faktaböcker samt berättelse-böcker. Bl a. en ny Harry Potter relaterad bok kallas "Book of Spells" skriven av författarinnan själv där man kan lära sig magi med hjälv av Move. Man ser alltså sig själv på TVn hålla boken som på skärmen kommer till liv.

Ser lite barnsligt ut till en början men det kan bli rätt häftigt om de gör det rätt och använder böcker som är intresanta även för de som är över 12. :P Lite svårt att veta då de inte hade väldigt lite att visa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Största nyheten från Sony var nya Playstation Plus. Från och mede nu får vi 10 nya PS3 spel att ladda ner och spela så länge vi är medlemmar och sedan kommer 3 spel bytas ut varje månad. Alltså inget bäst före datum så länge vi laddar ner dem. Vi kan tillochmed avinstallera dem och ladda ner dem igen efter att de försvunnit från PS+, om vi vill.

Det här gäller gammla medlemmar som nya!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ny röstskådis till Splinter Cell trots allt.

Mm, dock har de en bra orsak till det verkar det som. Förstår att Michael Ironside är för gammal och har fel fysik för att göra all action och stunt då de spelar in rösten samtidigt. Fortfarande synd men Michael Ironside är iallafall inblandad i karaktären fortfarande för att det ska förbli rätt personlighet.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Amazing Spider-Man ser faktiskt lovande ut. Jag gillar att de sa till Sony att de inte ville göra ett typiskt filmspel som halvt följer filmen som ingen orkar spela klart utan de ville göra sin egen sak med en egen story fast i samma universum så spelet kommer bli en uppföljare till filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ZombiU ser verkligen bra ut. Frågan är om man skulle våga spela det. :P 1 bett sedan är det kört. Inga checkpoints eller sparfunktion utan dör man så blir man en zombie och får börja som en annan överlevare som kan leta upp den man spelade innan för att få tillbaka grejorna. Man förlorar alla skills man har byggt upp när man dör men allt man har gjort innan förblir gjort så man behöver inte döda de zombies man redan innan har dödat. Spelet ska vara riktgt svårt (han som visade spelet dog 3 gånger under de 10 min. de visade och han var ändå en av utvecklarna). Ca 20 min. räknar de att en karaktär överlever. Handling är där inte så mycket utan handlar om att föråden i safehouse börjar sina och man måste hitta mer samtidigt som en mystisk röst guidar en. Storyn, om jag har förstått rätt, får man gernom collectables man hittar. Utspelar sig i England under End of Days i December 2012.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...