Jump to content

E3 2012


Jacker
 Share

Recommended Posts

Vad jag försökte påpeka innan men ingen verkade fatta, inte "Red Dead Redemption 2". "Red Dead 3". "Red Dead Redemption" är "Red Dead 2" och andra delen i en serie. Det är som att kalla "GTAV" för "GTAIV 2".

Såg inte att du skrev det, har inte vart så inne i Red dead serien, bara spelat RDR. Men nu är jag med i svängarna!

En sak jag tänkt på också är att jag längtar till Techland annonserar sitt nästa spel, hoppas på Dead world. Uppföljare till Dead island. Vet att många blev besvikna på Dead island, men jag tycker det är ett rätt kul spel och hade gärna sett mer av den serien.

Mer zombie spel, skiter i vad folk säger. Zombies äger!

Redigerad av VaXXoR
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

RDR 2 hade vart nice, men det dröjer nog länge innan Rockstar ger sig på ett nytt stort projekt som det.

Annars när det gäller Rockstar så hoppas jag verkligen på ett open world piratspel. Tror Rockstar är studion för att klara en sån sak. Många fans som pratar om pirat spel så vi får se vad Rockstar bestämmer sig för.

RDR 2 tror jag vi kommer få se säkert efter GTA V releasen. Men man kan alltid hoppas om R* kan hyra in nåt företag eller Team boundi om dem nu heter så som gjorde LA Noire om dem kan ge sig på RDR 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

RDR 2 hade vart nice, men det dröjer nog länge innan Rockstar ger sig på ett nytt stort projekt som det.

Annars när det gäller Rockstar så hoppas jag verkligen på ett open world piratspel. Tror Rockstar är studion för att klara en sån sak. Många fans som pratar om pirat spel så vi får se vad Rockstar bestämmer sig för.

Risen 2 är ju open-world i piratmiljö, så jag vet inte om de vill ge sig på det temat just nu. Men iofs kan det ju bli lika stor skillnad mellan Risen 2 och Rockstars spel som skillnaden mellan GUN och Red Dead Redemption.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då var det dags igen. :)

HALO 4's mellansekvenser var verkligen haktappande. Jag tror jag aldrig har sett något snyggare eller mer verklighetstroget i spel tidigare. Det verkar också som att Forunners är skurkarna vilket låter mycket intresant.

Spliner Cell: Blacklisted ser också väldigt intresant ut även om jag måste erkänna att jag saknar smygandet. Det verkar som att det nya spelet kommer ta ännu ett steg mot mer action och fullt ös än att smyga. Kommer visst handla om Iran-Irak och ett försök av terrorister att anfalla USA.

Gears of War: Judgment såg rätt OK ut. Jag har bara inte spelat 2:an eller 3:an ännu.

Fable: The Journey's nya inriktning ser klart intresantare ut än den gammla. Nu är det mer som en Kinect Magi-simulator.

XBox Smartglass verkar vara det nya i år. En App till Tuchscreen/Mobil för XBox 360 där man kan kontrollera filmer och vissa spel med att röra skärmen. Verkar som att de kommer utveckla Strategispel och Sportmanger spel för det. Man kommer också kunna använda t ex Mobilen som Fjärrkontroll, Mus eller Tangentbord.

Internet Explorer kommer till XBox 360 och är tänkt att användas tillsammans med Smartglass. Med Kinect så funkar även röstkomandon då den visst kan söka med hjälp av röstkomandon.

Windows 8 tycker jag det är lite tidigt att komma med nu.

Tomb Raider ser mycket bra ut. Även om jag tycker det är extremt onödigt att reboota serien IGEN bara för att förra spelet inte blev den gigantiska succé de hade väntat sig. Den floppade ju inte precis heller. Dessutom finner jag det en aning ironiskt att spelet ser ut som en Uncharted rip-off. Men de visade en hel del intresanta interktiva scener också som att åka ner för ett vattenfall medans man undviker saker i ens väg eller åker fallskärm och även vissa mellansekvenser verkar ha tillfällen då man måste trycka på knappar för att överleva.

South Park: The Stick of Truth ser minst sagt galet men kul ut.

Resident Evil 6 gjorde mig först lite orolig när de pressenterade att det handlade om ett nytt virus kallat C-Virus som verkar skapa ödle/alien liknande vbarelser. Men sedan fick jag se zombiesarna och det var verkligen så som zombies ska vara. :)

The Amazing Spider-Man ser rätt lovande ut även om designen av vissa fiender verkar rätt kontroversiell. Scorpion och Rhino verkar vara muterade människor liknande Lizard och en helö del gigantiska robotar och en... robot Tyrannosourus? Betyder det här att filmen kommer gå en mer genetisk väg med massa muterade monster och gigantiska Tranformers-robotar?

Det var vad jag hitils har sett. Kollar på det via IGN's Livesändning då man visst har möjligheten att spola tillbaka och se saker verkar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va, är det Microsoft som ska ge ut nya Splinter Cell-spelet? Inte Ubisoft?

Nej. De ville bara vara först med att visa spelet och skryta om Kinect suporten som möjligheten att använda voice-comands för att beställa bombningar från flygplan eller för att lura fiender med den klassiska "You there!".

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. De ville bara vara först med att visa spelet och skryta om Kinect suporten som möjligheten att använda voice-comands för att beställa bombningar från flygplan eller för att lura fiender med den klassiska "You there!".

Eftersom jag missade om Splinter Cell det nya o aldrig sett nån ny information av det kommer det komma till PC som dem flesta andra spelen? Kommer det vara samma röst skådis till Sam Fisher? Menar tror jag inte skulle klara att spela Sam Fisher om inte röst skådisen är med o gör hans röst. Vet ju vilket helvete storm det vart med Conviction eller om det var Double Agent när dem sa att han som gjorde rösten inte skulle vara med.

EDIT: Såg nu på FZ om detta o kan inte höra riktigt om det är samma röst skådis men hör att det är samma till Grimm. O såg inte Sam lite gammal ut i Conviction? Han ser ung ut nu. Såg bara det kommer till 360 så det kommer inte bli en PC version av detta?

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det lät som att det var samma röst, tyckte jag. Michael Ironside har hitils gjort rösten i alla spelen så jag har svårt att tro att han skulle hoppa av nu. Vill minnas att han har sagt att det är en av hans favoritkaraktärer han spelar.

Har svårt att tro att spelet inte kommer till PS3 och PC. Nu var det M$ som visade trailern så givetvis gör de inte reklam för att den kommer på PS3 också. :P

Var det en expantion till The Old Republic de nämde? Och Free-to-Play upp till level 5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det lät som att det var samma röst, tyckte jag. Michael Ironside har hitils gjort rösten i alla spelen så jag har svårt att tro att han skulle hoppa av nu. Vill minnas att han har sagt att det är en av hans favoritkaraktärer han spelar.

Har svårt att tro att spelet inte kommer till PS3 och PC. Nu var det M$ som visade trailern så givetvis gör de inte reklam för att den kommer på PS3 också. :P

Var det en expantion till The Old Republic de nämde? Och Free-to-Play upp till level 5.

Hm jag tyckte det lät som en annan röst men det är väl bara kolla IMDB eller vad sidan heter sen om spelet vilka som medverkar. Undrar om detta splinter cell är nåt att hänga i granen med tanke på att nu är det bara göra som han gjorde en så kallad takedown få skyttepoäng markera springa skjuta.

Splinter Cell börjar tappa den charmen med att man var verkligen tvungen att smyga o utforska varje krök o bli vän med mörkret. Menar o Conviction när du skapade mörker så hade oftast dem ficklampor vilket gjorde det lite lättare var ingen utmaning i det hela. Vill ha tillbaka dessa smygarbanor o mörka banorna eller helt enkelt vill ha tillbaka spelidén som den en gång i tiden fanns där smygandet var A och O.

Syftar på i dem tidigare i serien innan Conviction så var du ju typ alltid tvungen öppna dörren försiktigt eller kolla under den o söka genom området sen bedömma utifrån vad du ser. I conviction var det bara markera två fiender eller tre direkt sen öppna o låta han avfyra allt på direkten.

Eftersom jag inte har möjligthet att följa E3 mässan nu kan man efterkolla på det som har visat från de företag som har visat upp spelen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...