Jump to content

Forumträff 2012?


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jo, jag träffade Karatemorfar tidigare idag och när han sa att han inte träffat nån annan forumit hittills kom jag att tänka på den forumträff som skulle blivit av 2009 men som ställdes in. Har folk bättre möjligheter och lust i år?

Några grejer som måste undersökas i så fall:

  • Finns det intresse för en forumträff?
  • Eftersom sommaren lär vara bäst, när ska det i så fall bli?
  • Var ska vi vara rent geografiskt?
  • Vem står för platsen?
  • Hyr vi nåt ställe istället för att crascha nån forumits sommarstuga eller liknande?

Shoot! :)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om faktumet att forumet blivit mindre talar för eller emot det här, men historien talar ju sitt tydliga språk kring hur sånt här brukar gå..

Med det sagt, är jag assugen. Tänkt på det en del på sistone. Tror dock aldrig det blir av i någons trädgård eller sådär, även om jag gärna ser att The Dude hostar, nära och fint. Men annars känns en festival som bästa alternativet.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet med en forumträff är ju att alla bor så himla utspritt över hela landet.

Säger man för långt ner i landet alt. Öland så börjar norrlänningarna fundera.

Säger man för högt upp i landet så börjar söderlänningarna att fundera.

Grejen är egentligen den att, att bara ha en Forumträff där vi bara chillar och gör absolut ingenting tror jag inte är en bra idé, däremot det som Jazz sa om en festival skulle nog ge mer motivation till forumiter att verkligen åka iväg på något sånt här.

En forumträff utan nått speciellt att göra = motivationen blir dålig

En forumträff på en festival eller liknande = högre motivation för det finns saker runtomkring!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte på nån regional grej där man kan ha landet uppdelat i norr/syd/väst/öst och så får man åka på vilken man vill. Det innebär att man inte har lika långt att åka, men risken mångdubblas att man inte åker på nåt alls bara för att träffarna blir så himla små.

Fast, vore kul att ha nån slags webbkamera-konferens mellan de olika träffarna... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...