Jump to content

Vilka spel har du klarat (och till 100%)?


Henkibojj
 Share

GTA-spelen: Hur långt har du kommit?  

31 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja, gott folk, hur trogna är ni spelserien egentligen? Är det bara att sätta in skivan och fuska till sig en tank och åka runt i, eller spelar man hela storyn och jagar dessutom 100%-målen? Hur är det med trofélistan?

--

Vote:

1: GTA 1 - GTA IV

2: GTA VC - VCS + IV

3: GTA VC - VCS + IV, plus alla troféer i GTA IV sånär som på Auf Wiedersehen (bara för att den är buggad) och Wanted (level 10, som jag skulle skaffat förr eller senare om det inte var för att jag ändå inte kan få platinum pga AWP-buggen). Röstade ändå att jag tagit 100 + alla troféer.

Jag har alltså aldrig klarat storyn i GTA III, vilket jag borde, och jag har heller aldrig (mig veterligen) klarat hela GTA2 för att sparfilerna alltid buggar på sista banan. Annars hade jag klarat det för länge sen. Jag har gjort mitt bästa för att klara GTA 1, men sista banorna är jättetunga och tar en hel dag per styck att klara och det ger jag mig aldrig i kast med. Men det finns på min lista över "X saker man ska göra innan man dör" :)

Skriv och rösta! Diskutera, varför har du gjort/inte gjort såpass mycket som du gjort? :)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat:

GTA 1

GTA London

GTA 2

GTA III

GTA Vice City

GTA San Andreas

GTA IV

GTA IV: The Lost and Damned

GTA IV: The Ballad of Gay Tony

och jag har klarat storyn på alla förutom GTA 2 (jävligt svåra missions på slutet :crazy: ). GTA klarade jag storyn på men jag använde mig dock av fusk (hey, what can I say), så jag vet inte om det räknas.

Inga 100% pga att jag aldrig orkar leta efter hidden packages/duvor/märken/statyer/whatever.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat alla förutom London och Chinatown Wars.

Av de jag har spelat så har jag klarat ut alla förutom GTA 3.

Har inte tagit 100% på något av spelen, även fast jag försökte i Vice City några gånger.

Anledningen till att jag inte klarat ut GTA 3 är att jag en gång i tiden fick en piratkopia av spelet av någon min mor kommit i kontakt med. Problemet med den här kopian var att det inte gick att ladda sparade spel, vilket ledde till att jag fick sitta och nöta igenom spelet i ett enda pass. Tyvärr, så blev inte mina föräldrar så glada över det här och tvingade till slut ut mig i snön. Vid det laget hade jag kommit till sista ön och jag skulle gissa att jag inte var så långt ifrån att faktiskt slutföra det. Men som sagt, så var det bara att stänga av...och börja om.

Idag äger jag dock spelet och det är det enda GTA-spelet jag faktiskt har installerat på datorn. Tyvärr så är det ju inte lika lika bra idag som det en gång var, men jag ska ändå försöka spela igenom det inom en snar framtid. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1.

GTA 1

GTA London

GTA 2

GTA III

GTA Vice City

GTA San Andreas

GTA Chinatown Wars

GTA IV

GTA IV: The Lost and Damned

GTA IV: The Ballad of Gay Tony

2.

GTA 1

GTA III

GTA Vice City

GTA San Andreas

GTA IV

GTA IV: The Lost and Damned

GTA IV: The Ballad of Gay Tony

3.

GTA San Andreas

Kommentarer:

Älskar GTAspelen, ända från när jag spelade ettan för första gången på 300 sekunders-demot. Dock orkar jag aldrig skaffa 100%, förutom i San Andreas då jag tycker det är rätt onödigt egentligen. Det är mest storyn som är intressant och att åka runt och stunta och modda samt hitta på egna uppdrag. Har verkligen inte ork att nå 100% igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan säga att av alla spel jag tagit 100% i är San Andreas garanterat det drygaste. 100 tags, 50 hästskor, 50 foton, 50 ostron och en herrans massa konstiga extrauppdrag. Det är lite synd att folk ledsnar på att skaffa 100% när det är SA de försökt med första (enda) gången.

Vice City har jag till exempel tagit 100% i säkert fem gånger, och jag kan nästan ta 100% utan guider än idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anledningen till att jag inte klarat ut GTA 3 är att jag en gång i tiden fick en piratkopia av spelet av någon min mor kommit i kontakt med. Problemet med den här kopian var att det inte gick att ladda sparade spel, vilket ledde till att jag fick sitta och nöta igenom spelet i ett enda pass. Tyvärr, så blev inte mina föräldrar så glada över det här och tvingade till slut ut mig i snön. Vid det laget hade jag kommit till sista ön och jag skulle gissa att jag inte var så långt ifrån att faktiskt slutföra det. Men som sagt, så var det bara att stänga av...och börja om.

Haha, det där är riktig hardcore-oldschool! Som på den gamla "goda" tiden då det inte fanns saves.

Spelat London, III, VC, SA, VCS, LCS, IV

Spelat klart III, VC och SA :>

100% på VC!

Edit: Minns att jag skrev ut kartor med alla dolda grejer i SA, men slutförde nog aldrig det letandet...

Kebab, y u no spela klart IV? :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelat alla utom London och Chinatown Wars tror jag.

Inte klarat GTA, GTA 2, LC Stories eller VC Stories av dem jag spelat.

100% endast på GTA IV. Jag var dock riktigt nära i San Andreas, men jag missade en tag någonstans och orkade inte kolla alla igen. Dessutom tyckte jag att snapshots var för jobbiga. Tror jag var på 96-97% i alla fall. :) Planerar helt klart att 100%:a GTA V.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Något som är relativt relevant fråga är om man har köpt spelet eller laddat ner det olagligt.

Imo är man inte speciellt trogen till serien om man laddar ner spelen.

Personligen har jag köpt alla mina gta spel förutom GTA 1 som min bror fick av någon kompis någon gång ca. -98 och det var nerladdat. Jag kommer ihåg att jag fick GTA2 som födelse dagspresent någon gång efter release. Övriga köpta spel är: GTA 2, GTA III, GTA: VC, GTA: Sa, GTA: LCS, GTA: VCS, GTA IV, GTA TlaD, GTA: TboGT. Jag spelar enbart på PS3 så Chinatown wars har aldrig blivit av att spela eller köpa. Jag har aldrig klarat av 100% i något gta spel (tror jag). Jag låg vid 90% i GTA SA. Använder dock aldrig tutorials av något slag. Varken för uppdrag, achievements eller något annat.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något som är relativt relevant fråga är om man har köpt spelet eller laddat ner det olagligt.

Imo är man inte speciellt trogen till serien om man laddar ner spelen.

Personligen har jag köpt alla mina gta spel förutom GTA 1 som min bror fick av någon kompis någon gång ca. -98 och det var nerladdat. Jag kommer ihåg att jag fick GTA2 som födelse dagspresent någon gång efter release. Övriga köpta spel är: GTA 2, GTA III, GTA: VC, GTA: Sa, GTA: LCS, GTA: VCS, GTA IV, GTA TlaD, GTA: TboGT. Jag spelar enbart på PS3 så Chinatown wars har aldrig blivit av att spela eller köpa. Jag har aldrig klarat av 100% i något gta spel (tror jag). Jag låg vid 90% i GTA SA. Använder dock aldrig tutorials av något slag. Varken för uppdrag, achievements eller något annat.

Samtliga köpta eller lagligt nedladdade(I och II), såklart. Även om jag knappast ser hur det är relevant i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...