Jump to content

GTAsajtens julklappsbyte 2011


Kebab
 Share

Recommended Posts

Om det inte har kommit fram bör den som skickat skicka igen, där ligger ansvaret anser jag.

Och spendera en hundralapp till? Nja. De som vet med sig att de har skickat ett paket trots att det inte har kommit fram kan i alla fall ha gott samvete över att de gjorde deras del och inte lurat någon annan. I övrigt är det väl bara att säga fy skäms åt de som inte har skickat och inse att det inte går att lita på vissa forumiter trots allt.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så fattigt att skylla på posten.

Det gör vissa på tradera med, men faktum är att posten i princip ALDRIG tappar bort ett paket. Det är fan större chans att bli träffad av blixten än att en försändelse kommer bort.

Även om du skriver fel eller ingen adress alls, kommer det fram. Tro mig, jag har gjort båda delarna, från UTLANDET.

Har tom. bara skrivit namnet på ett boende tex Höglidenboende, skåne.

Thats it, skrev bara skåne. Och det kom fram, från Italien.

Vi hade en julklapps lek, där alla som var med skulle få en julklapp. Har du sänt iväg nått så är du ansvarig fram till mottagaren har mottagit det. precis som om du köper varor från internet butiker.

Har ni nu så ont om pengar så köp nått för en tia och skicka iväg det, bara skicka NÅTT, till personen i fråga!

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så fattigt att skylla på posten.

Det gör vissa på tradera med, men faktum är att posten i princip ALDRIG tappar bort ett paket. Det är fan större chans att bli träffad av blixten än att en försändelse kommer bort.

Även om du skriver fel eller ingen adress alls, kommer det fram. Tro mig, jag har gjort båda delarna, från UTLANDET.

Har tom. bara skrivit namnet på ett boende tex Höglidenboende, skåne.

Thats it, skrev bara skåne. Och det kom fram, från Italien.

Vi hade en julklapps lek, där alla som var med skulle få en julklapp. Har du sänt iväg nått så är du ansvarig fram till mottagaren har mottagit det. precis som om du köper varor från internet butiker.

Har ni nu så ont om pengar så köp nått för en tia och skicka iväg det, bara skicka NÅTT, till personen i fråga!

Faktiskt inte! Paket/brev med fel adress är det inte alls säkert att det hamnar rätt, tex så tar posten inte hänsyn till om du flyttar och inte skaffar efersänding. Posten kan ju inte jaga alla som inte orkar betala för eftersändning!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faktiskt inte! Paket/brev med fel adress är det inte alls säkert att det hamnar rätt, tex så tar posten inte hänsyn till om du flyttar och inte skaffar eftersändning. Posten kan ju inte jaga alla som inte orkar betala för eftersändning!

Jo, det är det de gör. De kollar upp din nya adress, och eftersöker dig så långt det bara går. Efter som det är en väldigt lång process för att få slänga brev och paket.

Kommer det post till min gamla adress och den läggs på lådan igen med texten "fel adress" så skickas det tillbaka till avsändaren om möjligt, eller kollas min nya adress upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det är det de gör. De kollar upp din nya adress, och eftersöker dig så långt det bara går. Efter som det är en väldigt lång process för att få slänga brev och paket.

Kommer det post till min gamla adress och den läggs på lådan igen med texten "fel adress" så skickas det tillbaka till avsändaren om möjligt, eller kollas min nya adress upp.

Och om man inte skrivit vem som är Avsändare då? Skickar dem till baka posten till kontoret, så får dem där leta rätt på rätt person? Låter som det kan bli väldigt mycket jobb.. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När min far skickade ett kort ifrån utlandet till min nya lägenhet som han inte lärt sig adressen till än skrev han:

Alexander E

Tempohuset

Östersund

Åhléns hette väl Tempo för en massa herrans år sedan, så jag blev faktiskt förvånad över att det kom fram. Visserligen är mitt efternamn väldigt ovanligt, så det kan ju hända att de på Posten slog upp det på Eniro/Hitta, men ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...

Ursäkta att jag bumpar den här tråden nu. Men nu har det ju nästan gått ett år och jag har inte ens sett skymten av någon present jag skulle få.

Med detta vill jag ställa en fråga och säga en sak.

Först till frågan, vem skulle skickat min present? Och vad var det för något?

Andra saken, jag går inte med på ett byte nu i år igen. Känns bara fattigt att så många här verkade bli utan, och även fast jag skrev i tråden ett par gånger så fick jag ändå aldrig som svar vem som skulle skickat.

Tack och adjö!

Edit: Såg posten som Kebab gjorde om vem som ger/får

Redigerad av ZcruweN
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...