Jump to content

Gameplay-möjligheter!


VickeX
 Share

Recommended Posts

I denna tråd postar man gameplay-sekvenser man fått i huvudet efter att sett trailers och screeenshots från spelet.

Kan bli riktigt kul att läsa i framtiden då spelet är ute om man faktiskt lyckas återskapa scenarion man tänkt på så här långt innan spelet kommer ut! Eller lite mindre positivt, om vissa utav sakerna man tänker sig inte visar sig vara riktiga gameplay-funktioner.

Hur som helst så fick jag en hel del idéer efter att ha gått igenom trailern ett par gånger.

Att lastbilar kan ha släp verkar vara bekräftat, och det i samband med flygplanen och RAGE/Euphoria fysikmotorn fick mig att tänka; Säg att man spelar multiplayer och en person kör upp en lastbil med släp på en hög öppen kulle, sedan kommer en annan spelare i ett jetplan med hög fart och siktar in sig och krockar rakt in i lastbilssläpet. Spelet lär inte vara så überrealistiskt att släpet skulle gå sönder, och planet lär inte explodera, men tänk så långt släpet lär flyga!

Ytterligare en tanke jag fick var att helt enkelt krasha ett plan rakt ner i vattnet. Undrar hur det ser ut! Jag älskade vattenfysiken i GTA IV. Visst, det är inte direkt den verkligaste fysiken inom spelvärlden, men jämför man med tidigare GTA-spel som inte hade någon fysik på vattnet alls så!

Fyller på med mer allt eftersom att jag kommer på fler scenarion! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cykel med IV fysiken måste vara kul, hoppa in i folk, ner för höjder och flyga av. Sen att cykla full borde se kul ut, om det nu kommer funka!

Hoppas på det, cykel kommer nog vara sjukt häftigt med nya fysiken.

Glida till nattklubben, ta några shottar, dansa lite med brudar för att senare hoppa på cykeln och rulla hemmåt.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Roadkilla så mycket djur som möjligt i skogen, bränna över en älg som flyger åt helvete.

Lyckades jag få en björn att slå dubbel-bakåtvålt i RDR så ska jag nog lyckas här med.

Annars, en given San Andreas klassiker, ta en cykel och cykla upp för hela Mount Chilliad och sedan hoppa ner

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något utav dom absoluta första sakerna jag kommer göra är att ta mig till Groove street och förhoppningsvis hitta CJ's hus. Och bara stå i rondellen där och njuuuuuuta!

Det andra jag kommer vilja göra är att (som det såg ut i trailern) ut och kolla på alla NPC's runtomkring i staden, för staden verkar mer "levande" nu. Och NPC's verkar faktiskt göra helt andra saker och vara mer levande än dom tidigare spelen!

Tredje saken jag kommer vilja göra är att ta mig ut på country området om det nu går att göra och njuta av allt där!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...

actual_1345599535_1239566_0.jpg

Tänk er att köra ett fordon ut för kanten på vägen (uppe i bildens överkant) ner i vattnet nedanför.

Köra en jetski från vattenmassan (i mitten till höger) och hoppa ut för det lilla vattenfallet.

Eller varför inte hoppa från bron (uppe till höger) och veckla ut sin fallskärm för att sedan glida ner till vägen (nere till höger)? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något utav dom absoluta första sakerna jag kommer göra är att ta mig till Groove street och förhoppningsvis hitta CJ's hus. Och bara stå i rondellen där och njuuuuuuta!

Åka runt i stan o bara:

"Det här känner jag igen. O det här känner jag igen!, och det häär!! "

Big Smokes hus, gymmet, skateparken, ja allt där runt Groove street.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åka runt i stan o bara:

"Det här känner jag igen. O det här känner jag igen!, och det häär!! "

Big Smokes hus, gymmet, skateparken, ja allt där runt Groove street.

Det låter väldigt nice! En av de saker jag längtar allra mest efter är att göra är att hitta en sleten gammal bil, och bara tuffa omkring ute på landsbygden med den. Sladda runt lite på grusvägarna, stanna till i någon byhåla och ta en burgare. Bara köra runt och utforska hela dagen och sedan njuta av solnedgången vid någon sjö med en skön countrydänga på radion.

Det var nämligen en av sakerna jag älskade allra mest med San Andreas, och skulle hemskt gärna vilja uppleva det igen. Helt magiskt. Kan undra hur fysiken på terrängen kommer bli? I San Andreas kunde man ju i princip ta sig fram hur lätt som helst varsomhelst, köra i full kareta med en sportbil på ett vildvuxet fält. Hoppas på många terrängfordon och många sköna, kuperade platser att framföra dessa på.

Jag ser även fram emot att fördjupa mig i storyn, och spela "snyggt" och realistiskt. Och så ska jag ha en alternativ save där jag går bananas totalt, så man får utlopp för de känslorna med. Det är ju lite det som är tjusningen med GTA också. En amoklöpning av klassiskt GTA-snitt med skottlossningar, vilda biljakter och panikartade bilbyten.

Det finns så otroligt mycket jag vill se och göra, kommer definitivt att återkomma till denna tråd och skriva av mig lite till. Måste även påpeka att det är en väldigt bra och rolig tråd, ska bli intressant att följa vad som skrivs här.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som lockar mig mest är att prova San andreas saker med nya fysiken. Köra i skogen, öken (hoppas!), cykla in i folk på gatan, hoppa ner för saker med cykel och så vidare.

Gta V verkar ha bra hopp och bra höjder att leka med också. Så stunt och liknande kommer tillbaka. I IV fanns det inte så mycket att göra. Visst det fanns hopp men inget som i San andreas.

Blir nog väldigt kul att bara leka runt i V! Online kommer bli roliare också :)

Edit: Hoppa ner i en folkmassa med cykel! :D

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Som jag skrev i IGN tråden så tror jag möjligheterna att tänka ut planer och underhålla sig med egna "uppdrag" är stora.

Let me paint you a picture with my imagination brush!

Man snor en bil för jobbet. Man åker runt i staden lugnt och spanar efter en värdetransport för att få lite pengar. Man ser en transport och lägger sig bakom den. I det här läget kan man tänka ut när och var det är bäst att slå till. Jag betämer mig för att följa efter och se vart pengarna ska.

IGN killarna snackade om att transporter har en destination och kommer stanna när den nått sitt mål. Där slår jag till! Kör upp bilen bakom transporten. Drar fram automatvapen och rör mig fram till föraren. I det här läget vet vi inte hur föraren och passageraren kommer agera i såna här scenarion. Antingen dra vapen, eller lägga sig och vara rädda att inte bli skjutna.

Ska bli spännande och se!

Efter rånet kör jag snabbt och försiktigt iväg för att ta mig till en öde plats som mitt i öknen. När jag hittat platsen att dumpa kärran hoppar jag ut och tar fram min dunk med bensin och börjar hälla över och runt flyktbilen. Jag drar ett långt spår från bilen och stannar några meter ifrån för att tända eld. Bevisen är nu brända och jag är en rikare man!

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är väldigt nyfiken på att se fysiken för bilskador. Hur pass kvaddad kommer bilen att bli om man slungar ut den från Mt. Chilliad? Kan däcken lossna om du slår in mot bergsväggen och glider sidleds i galet hög fart? Kan inte släppa dom här tankarna. Jag vill bara se den flyga i tusen delar och klumpas ihop till att man inte kan se vad det först var för något!

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är väldigt nyfiken på att se fysiken för bilskador. Hur pass kvaddad kommer bilen att bli om man slungar ut den från Mt. Chilliad? Kan däcken lossna om du slår in mot bergsväggen och glider sidleds i galet hög fart? Kan inte släppa dom här tankarna. Jag vill bara se den flyga i tusen delar och klumpas ihop till att man inte kan se vad det först var för något!

En sak jag verkligen ser fram emot! :D Och vad för typ av fordon man kan få upp dit. Buss hade vart kul!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...