Jump to content

Gameplay-möjligheter!


VickeX
 Share

Recommended Posts

Har funderat en hel del om hur fordonsfysiken kommer att bli för dom olika fordonen. Rockstar bekrev det lite som att köra båt när man körde bil, vilket stämmer en aning. Skulle även villja veta mer om hur skadorna på fordonen blir.

ser att andra skrivit om det i tråden men vill veta hur bilen blir om man åker ut från hög höjd. Desamma gäller med mc och frrhjuling.

Ser även fram emot att cykla igen. Se hur cykeln fungerar i femmans fysik. Om det går att hoppa, hur högs och hur fort det går att cykla.

Sen så hoppas jag att skördetröskan är tillbaka så att man kan köra över en stor folkmassa med den.

Besöka Grove street är ju även ett huvudmål.

Köra massa häfftiga fordon. Som tex BF injection som verkar vara med, bandito, och massa veteranbilar och slädda runt.

Det där är bara en bråkdel av alla saker som jag fantiserar om att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Nu när vi vet att vi kommer gå planera våra egna heists så blir jag fundersam, vad kommer man få bestämma själv och hur stora är valmöjligheterna?

Det har sagt att vi kommer få bestämma Bilar, vapen och klädsel. Men är det något mer vi får bestämma?

Kan jag sno en random bil att göra rånet med, packa in vapen och klädsel och åka och utföra rånet och sedan ha en helikopter eller ett plan som väntar för att komma undan polisen?

Jag hoppas man får poäng efter varje heist. T.ex att man får plus poäng om man förstör bevis, bränner upp flyktbilen och så vidare. Hade vart grymt ballt om man drog iväg med en bil till ett plan som jag sa och elda upp bilen innan man hoppar in i planet som står och väntar. Jag hoppas det går!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när vi vet att vi kommer gå planera våra egna heists så blir jag fundersam, vad kommer man få bestämma själv och hur stora är valmöjligheterna?

Det har sagt att vi kommer få bestämma Bilar, vapen och klädsel. Men är det något mer vi får bestämma?

Kan jag sno en random bil att göra rånet med, packa in vapen och klädsel och åka och utföra rånet och sedan ha en helikopter eller ett plan som väntar för att komma undan polisen?

Jag hoppas man får poäng efter varje heist. T.ex att man får plus poäng om man förstör bevis, bränner upp flyktbilen och så vidare. Hade vart grymt ballt om man drog iväg med en bil till ett plan som jag sa och elda upp bilen innan man hoppar in i planet som står och väntar. Jag hoppas det går!

Det där med bilarna kanske kan kombineras med hur man fixade bilar åt Brucie och Stevie i IV. Typ att Michael bestämmer att de ska utföra rånet med en BLISTA COMPACT (what else?!) och så får Franklin i uppdrag att fixa det, så får man antingen upp en plupp på radarn där en Blista finns eller som på den där svårare listan i IV när man bara fick veta i vilket område man skulle leta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Ni minns cutscenen när Trevor står uppe på ett tåg som frontalkrockar med ett annat tåg? Jag måste undersöka om det bara är en cutscene eller om det faktiskt går att genomföra när som helst i spelet (med sådan skadefysik på tågen då alltså).

Har för mig att det var på IGNs preview den här veckan de pratade om ett uppdrag där man styrde (eller ja, körde) ett tåg... Känns ju konstigt om de programmerade funktionen och sen bara tillät folk att använda den i ett uppdrag (men å andra sidan så har vi ju sett det förut).

Så tåg kanske går att köra, och då hoppas jag också på att man kommer att kunna åka baklänges / byta spår och krocka med andra tåg. Det lär inte se riktigt lika episkt ut som i trailern/cutscenen dock, då Trevor hoppar av tåget Precis i tid.

En annan kul grej jag vill prova med tåg är att i högsta hastighet flyga in i ett åkande tåg med ett jetplan. Flyger inte tåget av rälsen då blir jag lite besviken!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att det var på IGNs preview den här veckan de pratade om ett uppdrag där man styrde (eller ja, körde) ett tåg... Känns ju konstigt om de programmerade funktionen och sen bara tillät folk att använda den i ett uppdrag (men å andra sidan så har vi ju sett det förut).

Så tåg kanske går att köra, och då hoppas jag också på att man kommer att kunna åka baklänges / byta spår och krocka med andra tåg. Det lär inte se riktigt lika episkt ut som i trailern/cutscenen dock, då Trevor hoppar av tåget Precis i tid.

En annan kul grej jag vill prova med tåg är att i högsta hastighet flyga in i ett åkande tåg med ett jetplan. Flyger inte tåget av rälsen då blir jag lite besviken!

Det var mest krockfysiken som jag hoppades på, att man kan köra tågen tar jag som ett givet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att det var på IGNs preview den här veckan de pratade om ett uppdrag där man styrde (eller ja, körde) ett tåg... Känns ju konstigt om de programmerade funktionen och sen bara tillät folk att använda den i ett uppdrag (men å andra sidan så har vi ju sett det förut).

Så tåg kanske går att köra, och då hoppas jag också på att man kommer att kunna åka baklänges / byta spår och krocka med andra tåg. Det lär inte se riktigt lika episkt ut som i trailern/cutscenen dock, då Trevor hoppar av tåget Precis i tid.

En annan kul grej jag vill prova med tåg är att i högsta hastighet flyga in i ett åkande tåg med ett jetplan. Flyger inte tåget av rälsen då blir jag lite besviken!

Hoppas det sista du skrev med planet och tåget funkar ! Inte för ja haft de som en dröm att göra eller nåt mer grejen att om där e ngn fysik i de så som att det går av spåret innebär sjukt bra detaljerad värld, vilket de verkar va ! Vi får se, inte långt kvar nu !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...