Jump to content

Fakta från den första trailern


Jacker
 Share

Recommended Posts

''So, I bought a big house..''

Intressant. I regel så brukar man inte direkt börja spelet på toppen i GTA. I VC började man på ett hotel med noll pengar, i SA började man i CJs gamla hus, och i IV började man också på botten. Undantaget är väl TboGT. I trailern så nämner han att han i princip vill pensionera sig och leva det lugna livet. Ett köp av ett stort hus betyder uppenbarligen att han har en del cash. Därför känns det som att något i storyn kommer att hända som gör att karaktären tappar sitt stora hus och sina pengar och då känns det logiskt att det är möjligt att få tillbaka detta genom storyn, dvs möjligheten att spendera pengar på att köpa hus och liknande och bli bauz i Los Santos. Kanske.

Men frågan är om det är han man faktiskt spelar som? Den mörka snubben dyker upp mycket i trailern på ett sänt så får en att undra om mkan inte spela honom istället.

Den rika mannen kan ju vara ledaren eller något liknande. Vem vet?

Rockstar sa inför GTAIV att de bara gör ett nytt nummer-GTA när de har ett spel som skilljer sig lika mycket från förgångaren som GTA2 och GTA3 gjorde. Har de dumpat den idén eller har de något ess ni rockärmen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att dom har kommit betydligt längre än vad vi tror. Om man jämför IVs första trailer med denna så visade den i stort sätt bara byggnader, knappt några karaktärer som interagerade eller något.

Denna första trailern känns dock som någon av de senare GTA IV trailerna.

Såklart, men om de jobbat på spelet i 3/4 år måste de ju ha kommit någon vart. ;)

Den största anledningen till att de visade så mycket i reveal trailern tror jag var för att a; GTA IV-revealtrailern var en kort teaser endast pga att det var det första GTA-spelet på den nya motorn... De ville visa hur spelet skulle komma att se ut och bygga upp hypen ännu mera. Nu när vi spelat IV vet vi vad som kan väntas av motorn så lite bilder på staden kanske inte skulle räcka till att bygga upp samma hype.

Och med det dem nu kommenterat att GTA V är Rockstars största och mest ambitiösa spel någonsin så ville de väl visa upp ambitionerna genom att visa mycket i första trailern. Jag tror fortfarande inte att spelet kommer för ens nästa höst, och anledningen till att jag tror att det tar en bra lång stund innan nästa trailer har ingenting att göra med att spelet inte är klart, utan snarare marketing-schtuff... Max Payne 3 måste få marknadsföras fullt ut och skulle en massvis med GTA-trailers och information komma ut så tror jag att Max Payne 3-salesen skulle kunna ta en hel del skada av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men frågan är om det är han man faktiskt spelar som? Den mörka snubben dyker upp mycket i trailern på ett sänt så får en att undra om mkan inte spela honom istället.

Den rika mannen kan ju vara ledaren eller något liknande. Vem vet?

Rockstar sa inför GTAIV att de bara gör ett nytt nummer-GTA när de har ett spel som skilljer sig lika mycket från förgångaren som GTA2 och GTA3 gjorde. Har de dumpat den idén eller har de något ess ni rockärmen?

Det är möjligt. Det kan tänkas vara båda. Eller är dom bara bekanta eller så. Men rimligtvis bör han som är lik Tommy vara en rätt så stor karaktär av spelet. Känns orimligt att de skulle ha med honom i en debut trailer annars. Men vem vet. Jag tror absolut i allafall att GTA V verkligen förtjänar att kallas GTA V. Kommersiellt sätt är det farligt att kalla spelet GTA V, och samtidigt låta det utspelas sig i Los Santos, helt enkelt därför att jag tror att många kommer att ha skyhöga förväntningar. Ett helt nytt kapitel i serien som utspelas i Los Santos som är lika med San Andreas, som är lika med den största och bästa sandlådan som hittils skapats, och V som är lika med ett helt nytt gta spel.. som på något sätt måste överträffa alla andra gta-spel. Och jag tror inte detta kommer att göras grafikmässigt som gta iv gjorde. Intressant att Rockstar har med landsbyggd igen efter deras tidigare uttalande om att det var ''waste of space''.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Visste inte riktigt vart jag skulle ta det här, men jag provar i den här tråden.

Jag satt och läste på radiogamer.se och tyckte att Hedlunds teori om "storyn" lät rätt intressant, så jag tänkte bara dela med mig av den.

Rockstar har sagt att man inte numrerar GTA-spelen såvida de inte gör nånting banbrytande. Och karaktären i trailern pratade om att han kommit till Vinewood för att bli pappa, skaffa ett fint hus och leva livet. I tidigare GTA-spel har man alltid gått från 'rags to riches', men skulle inte installation fem i serien kunna gå åt andra hållet? Tänk dig en man som har allt: pengar, ett bra jobb, en fin familj och ett bra rykte, men som långsamt (i spåren av den ekonomiska krisen) tappar allt. Han förlorar en miljon på börsen, han förlorar huset. Frun lämnar honom för att han förändras som människa. Hans liv faller i bitar och blir tvungen att begå brott för att överleva. Spelet slutar med total misär. Inte så kul, men ett dramaturgiskt grepp som Rockstar inte skulle vara främmande för att testa. Detta skulle kunna speglas i det dollarliknande 'V:et' i logotypen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visste inte riktigt vart jag skulle ta det här, men jag provar i den här tråden.

Jag satt och läste på radiogamer.se och tyckte att Hedlunds teori om "storyn" lät rätt intressant, så jag tänkte bara dela med mig av den.

Jag tycker att det låter som en trolig story, men jag tror inte att det kommer att sluta i missär. Slutet tror jag kommer när man jobbat sig upp igen, ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visste inte riktigt vart jag skulle ta det här, men jag provar i den här tråden.

Jag satt och läste på radiogamer.se och tyckte att Hedlunds teori om "storyn" lät rätt intressant, så jag tänkte bara dela med mig av den.

Troligare att man börjar rik, tappar allt sen, och sedan blir rik igen. Inte kul att freeroama efter storyn om man är pank.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Känns som det här platsar bäst i den här tråden. Verkar som det kommer bli riktigt likt Los Angeles. Alltid lika härligt när man kan känna igen sig i spel. :)

http://www.grandtheftauto5.fr/analyse-los-angeles-los-santos.html

En tråd om Los Santos vs Los Angeles på GTAForums, riktigt intressant!

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=491242&st=0

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns som det här platsar bäst i den här tråden. Verkar som det kommer bli riktigt likt Los Angeles. Alltid lika härligt när man kan känna igen sig i spel. :)

http://www.grandtheftauto5.fr/analyse-los-angeles-los-santos.html

En tråd om Los Santos vs Los Angeles på GTAForums, riktigt intressant!

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=491242&st=0

Verkligen intressant! Samtidigt kan jag tycka det är ganska imponerande att folk kan sitta och hitta likheter efter likheter. Visserligen är det väl personer som känner till städerna/staden, men ändå. Jag skulle aldrig klara det :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En tråd om Los Santos vs Los Angeles på GTAForums, riktigt intressant!

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=491242&st=0

Special thanks to the following people for contributing:

VickeX

:rolleyes:

Jo, men att staden är mycket mer lik det verkliga Los Angeles än vad LS i GTA: San Andreas var är väl rätt uppenbart, med tanke på hur de gjorde med GTA IV.

Finns ingen anledning till varför de inte skulle gå den vägen. De vill väl göra en riktigt bra version av staden, som har den rätta känslan men samtidigt ha lite kreativ frihet och designa banan som de vill utifrån vad som funkar bäst och är roligast gameplay-mässigt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...