Jump to content

GTA V kommer bara bli nedladdningsbart


Renard
 Share

Recommended Posts

Jag är mycket arg just nu. Mycket mycket arg.

http://www.gamereactor.se/nyheter/29736/GTA+V+endast+nedladdningsbart%3F/#2838558

Jag sitter ute på landet med taskigt mobilt bredband som inte går att koppla till PS3 (även om det gick skulle det ta dagar att ladda ner ett spel från PSS)

Detta är för jävligt.

Jag vet att man ur ett businessperspektiv vill satsa på en sån här grej, men ändå.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här kan tänkas posetivt, iaf för oss med xbox. Om vi laddar ner spelet så betyder det att vi slipper massa skivor. Eftersom xbox inte har bluray skivor så skulle nog det bli som LA noire med 3 skivor. På så sätt ser jag det posetivt. Det negativa är att jag inte har så mycket plats kvar på min HDD :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Imorgon kommer den första trailern på Grand Theft Auto V, men redan nu rapporterar Industry Gamers att det kan komma att bli det första stora spelet som inte kommer att släppas på skiva. Man citerar branschanalytikerföretaget Newzoo som säger att spelet kommer att säljas i butik med fodral och eventuella samlarutgåvor, men att man bara kommer få en kod att ladda ned spelet och inte en faktiskt skiva."

De utgår ju bara ifrån en ny slags affärsmodell, finns ju inget som säger att rockstar faktiskt kommer använda den.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter riktigt bra!

Jag ser fram emot dagen de tar bort allt tjafs med skivor och ersätter det med endast nerladdningsbart material. Dessutom ökar det antagligen vinstmarginalerna för företagen som gör att de kanske håller sig från att höja priserna till 699 standard på ett tag.

Nej nej vill ha spelet på skiva och inte nå fodral med en kod inuti. Man vill ju känna den där känslan när man tar bort plasten från fodralet och ska till att ta upp skivan och börja installera. Det är nå magiskt med den känslan som inte går att beskriva.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter riktigt bra!

Jag ser fram emot dagen de tar bort allt tjafs med skivor och ersätter det med endast nerladdningsbart material. Dessutom ökar det antagligen vinstmarginalerna för företagen som gör att de kanske håller sig från att höja priserna till 699 standard på ett tag.

Jag är inte så säker. Jag tror det finns en uppenbar risk att det leder till att spelföretagen börjar ge ut "halvfärdiga" spel som kräver att man, utöver själva grundspelet, köper och laddar hem x antal nedladdningsbara uppgraderingspaket för att få en fullständig spelupplevelse. Vi kan redan se tendenser av detta; en helt digital distribution skulle göra det värre.

Redigerad av Umberto
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh Renard, isåfall är det väll bara för dig att ta ditt PS3 till någon polare/släkting/övrig med snabbare internet än dig och ladda ner skiten, sen ta hem det. Svårare än såg är det inte.

OT : jag bryr mig inte i vilken form det kommer, bara det kommer. :mf_doof:

Det skulle jag kunna göra, men det ska jag inte behöva göra. Principsak :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det skulle jag kunna göra, men det ska jag inte behöva göra. Principsak :)

Dina "principer" måste kunna nå längre än din näsa om du ska kunna överleva i det moderna samhället. Svälj din fjantiga attityd och välkomna istället alla besparingar som för dig, ekonomin och miljön gör världen till en bättre plats.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ÄNTLIGEN!

Det är verkligen dags att vi lämnar skivor och fodral bakom oss.

Däremot märker man att det inte är lika självklart att det blir billigare för det.

EA tar över 100 kronor mer för Battlefield 3 från Origin än vad det kostar att köpa spelet fysiskt i butik alternativt beställa från nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dina "principer" måste kunna nå längre än din näsa om du ska kunna överleva i det moderna samhället. Svälj din fjantiga attityd och välkomna istället alla besparingar som för dig, ekonomin och miljön gör världen till en bättre plats.

Jag antar att du själv sitter i en större stad med bra bredband och trådlös uppkoppling? Det är lätt att välkomna teknikens utveckling när man har alla förutsättningar att klara sig i ett sådant samhälle. Jag kan också se på saken ur ett bredare perspektiv Jazz, men jag valde att uttrycka min personliga ståndpunkt i mitt föregående inlägg, inte hela världens samlade åsikt om saken i fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ska det då gå för oss med 30 GB = första versionen av PS3 när 5 spel redan tar 90% av hårddisken.

Ett spel nedladdat från grunden tar säkert minst 15 GB och då blir det inte roligt.

Mycket osannolikt att detta stämmer skulle jag säga. Om alla spel skulle bli nedladdningsbara sen så skulle vi behöva flera terrabyte till spelsamlingen och det är inte värt att ha så mycket på en disk pga krasch-risk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det är ett första steg att fasa ut skivor från marknaden.

Men att GTA V skulle välja att ENBART köra D2D låter däremot väldigt vågat.

Hårddiskar är så sjukt billiga i dagsläget att det inte är värt att diskutera lagringsutrymme ändå.

Men till nästa generations konsoler så hoppas jag de har i tanke att många framtida spel endast kommer köra D2D och därför skickas med större diskar.

Så lugna er, tekniken går fort framåt, men nu ska vi inte börja överdriva här..

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis... finns inte en chans att detta händer GTA V.

Visst är D2D någonting som vi såsmåningom säkerligen nästan endast kommer att köra med, men det finns inte en chans att Rockstar med ett spel så stort som GTA V skulle ta risken att den här generationen göra det D2D när väldigt många konsollägare (Xbox 360) bara har en 20gb's hårddisk, 4gb, eller värre, ingen alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte ModNation Racers från PSS och det låg ju fan på 19gb. Först var jag tvungen att ta bort säkert fem spel för att kunna hämta installationsfilen, men det var inte nog med det. När jag skulle installera var jag ju fan tvungen att ta bort 19 gb spel till. Något jag inte tänkte på innan. Jag har 60gb-versionen så jag var i stort sett tvungen att ta bort allt jag hade på den.

Om nu ModNation Racers ligger på 19 jävla gb, hur stort kan inte GTA V bli då? Jag föredrar faktiskt att äga en fysisk utgåva fortfarande.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...