Jump to content

Sverige får sm i e-sport


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Jag hoppas denna tråd hamnar nu rätt vet inte om den skulle vara här eller i Dator & Teknik men eftersom det handlar väl om spel nu så borde den ligga här annars får en mod/admin flytta.

Så vad tycker ni om det att Sverige får nu SM i e-sport spelen? De spel som ingår i SM nu är: CS, Starcraft 2 och HoN några av spelen. Själv tycker jag det är bra för alla CS spelare samt Starcraft spelare nu att vi får SM här i Sverige mer om det finns att läsa här: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article13561303.ab

Vi kanske borde dra ihop nåt CS gäng och börja lira i SM? Första säsongen kommer börja från September till maj 2012.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppas denna tråd hamnar nu rätt vet inte om den skulle vara här eller i Dator & Teknik men eftersom det handlar väl om spel nu så borde den ligga här annars får en mod/admin flytta.

Så vad tycker ni om det att Sverige får nu SM i e-sport spelen? De spel som ingår i SM nu är: CS, Starcraft 2 och HoN några av spelen. Själv tycker jag det är bra för alla CS spelare samt Starcraft spelare nu att vi får SM här i Sverige mer om det finns att läsa här: http://www.aftonblad...icle13561303.ab

Vi kanske borde dra ihop nåt CS gäng och börja lira i SM? Första säsongen kommer börja från September till maj 2012.

smiley_rofl_1218928_0.gif

  • Gilla 6
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag tycker är konstigt är att dem väljer HoN framför LoL/Dota. Visst är det inget fel på HoN, men Riot hade nog kunnat sponsrat med pengar, och dem flesta kommer nog gå över till DotA 2 när det kommer med.

DotA kommer aldrig tillbaka och LoL är för olikt originalet för att funka. DotA2 må ha alla heroes från DotA men god damn valve, vilket äckligt, fult och stelt spel ni skapat.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag tycker är konstigt är att dem väljer HoN framför LoL/Dota. Visst är det inget fel på HoN, men Riot hade nog kunnat sponsrat med pengar, och dem flesta kommer nog gå över till DotA 2 när det kommer med.

Jag tycker bara det är bra att dom väljer HoN framför LoL faktiskt. LoL har fått alldeles för mycket uppmärksamhet vilket jag tycker är oerhört konstigt när det inte ens är i närheten av samma nivå som DoTa är!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker bara det är bra att dom väljer HoN framför LoL faktiskt. LoL har fått alldeles för mycket uppmärksamhet vilket jag tycker är oerhört konstigt när det inte ens är i närheten av samma nivå som DoTa är!

Nivå i vad? LoL har ju skapat sig uppmärksamhet (med tävlingar på bla DH), inte fått den gratis...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nivå i vad? LoL har ju skapat sig uppmärksamhet (med tävlingar på bla DH), inte fått den gratis...

Svårighetsgrad, spel mekanism etcetc.

HoN har försökt bra många gånger med samma sak, men problemet med HoN var, det var inte F2P, vilket det iofs är nu. Jag hoppas verkligen att HoN blir mer uppmärksammat numera!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...