Jump to content

Om du var siste man på jorden


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Ja vad skulle du göra om du vaknade upp en dag och insåg att du var den sista personen på hela jorden vart du än gick så är allt ödelagt tänk dig ibörjan av fallout 3 när du kommer ut och ser en del städer som är ödelagda. Idén till tråden slog mig när jag såg en film för ett tag sen som handlar en liten del av att han är den siste man på jorden inte direkt.

---

Ja jag vet inte precis vad jag skulle göra man har flera tusen saker man kan testa på. Eftersom jag har alltid velat testa en F1 bil så skulle jag åka till närmaste F1 bana och testa och känna känslan att ligga i 300-400 knyck.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vad skulle du göra om du vaknade upp en dag och insåg att du var den sista personen på hela jorden vart du än gick så är allt ödelagt tänk dig ibörjan av fallout 3 när du kommer ut och ser en del städer som är ödelagda. Idén till tråden slog mig när jag såg en film för ett tag sen som handlar en liten del av att han är den siste man på jorden inte direkt.

---

Ja jag vet inte precis vad jag skulle göra man har flera tusen saker man kan testa på. Eftersom jag har alltid velat testa en F1 bil så skulle jag åka till närmaste F1 bana och testa och känna känslan att ligga i 300-400 knyck.

Hela världen är ödelagd, förutom en F1-bana?

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast om hela världen är ödelagd inkluderar ju det även F1 banan :rolleyes: Men jag förstår vad du menar till 100%. Klart man skulle pröva på saker man aldrig skulle få chansen att göra annars!

Om man säger såhär då istället om man hittar (om den turen finns just då) en F1 bil och försöker hitta nån lång jävla racka utan hinder så ja då kanske det är möjligt. Men har alltid velat köra en F1 på Spa eller Monza.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kommer inte överleva, då alla mat kommer gå ut.

Hur är elektroniken/el? Är den borta?

Konserver varar ju i några år i alla fall. Sedan kan man ju, tro det eller ej, fixa mat utan att köpa den från affären! smile_1181703_0.gif

---

Jag skulle nog leta upp en lämplig byggnad, namngett den och sedan gjort den mitt fort. Letat upp en schysst bil och glidit runt och plockat på mig allt som kan tänkas passa bra i mitt fina fort. Om elen inte fungerar hade jag nog försökt bygga/hitta en generator först och främst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vad skulle du göra om du vaknade upp en dag och insåg att du var den sista personen på hela jorden vart du än gick så är allt ödelagt tänk dig ibörjan av fallout 3 när du kommer ut och ser en del städer som är ödelagda. Idén till tråden slog mig när jag såg en film för ett tag sen som handlar en liten del av att han är den siste man på jorden inte direkt.

---

Ja jag vet inte precis vad jag skulle göra man har flera tusen saker man kan testa på. Eftersom jag har alltid velat testa en F1 bil så skulle jag åka till närmaste F1 bana och testa och känna känslan att ligga i 300-400 knyck.

Skulle inte fungera...

*Du har ingen aning om hur en F1 fungerar i något avsenende vilket betyder att du troligen inte ens kommer kunna starta en bil.

*Du kommer inte kunna köra 300-400 om du inte vill crasha eftersom däcken måste vara varma och för att värma dom måste man veta hur.

Jag skulle väl överleva antar jag..

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle inte fungera...

*Du har ingen aning om hur en F1 fungerar i något avsenende vilket betyder att du troligen inte ens kommer kunna starta en bil.

*Du kommer inte kunna köra 300-400 om du inte vill crasha eftersom däcken måste vara varma och för att värma dom måste man veta hur.

Jag skulle väl överleva antar jag..

Men han har supersnabb lärningsförmåga och slog upp hur man gör, så det kan han visst. Så det så!

Fy fan vad tråkiga somliga är, det är en grymt rolig tanke att leka med, och jag måste nog ta en funderare innan jag säger vad jag skulle gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vad skulle du göra om du vaknade upp en dag och insåg att du var den sista personen på hela jorden vart du än gick så är allt ödelagt tänk dig ibörjan av fallout 3 när du kommer ut och ser en del städer som är ödelagda. Idén till tråden slog mig när jag såg en film för ett tag sen som handlar en liten del av att han är den siste man på jorden inte direkt.

---

Ja jag vet inte precis vad jag skulle göra man har flera tusen saker man kan testa på. Eftersom jag har alltid velat testa en F1 bil så skulle jag åka till närmaste F1 bana och testa och känna känslan att ligga i 300-400 knyck.

Finns det någon som helst möjlighet att göra så att djuret människan överlever/förökar sig vid en sådan situation?

EDIT: Och skulle du försöka.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Efter ett antal dagar och veckor i depression så lär man kanske ta sig i kragen. Då skulle det finnas mycket att göra! Hitta en fet bil, länsa bensinmackar och affärer efter bränsle samt konserver. Lär börja med färsk mat så man kan utnyttja det innan det blir dåligt! Försöka hitta något bra sätt att förvara det.

Sen leker man! Så mycket man orkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...