Jump to content

GTAsajtensforum = Another random forum!


Joe Dirt
 Share

Recommended Posts

Jag skulle bara vilja att vi skulle bli lite mer aktiva när det gäller nya personer som kommer till forumet och frågar olika saker inom GTA att vi blir mer aktiva där. Jag skapade en ny tråd i GTA SA och fick ingen hjälp under ett dygn, jag skapade samma tråd fast i Teknik-delen och vips, gick en liten stund sedan kom det en och hjälpte mig...

Jag är inte särskilt bra på att hålla mig till GTA-delen själv men ska börja tänka mer på det för nu inser jag hur det är, det finns en del nya medlemmar som skriver där och vill ha hjälp men ingen svarar sedan finns dem inte kvar.

Om vi bara skulle kunna tänka mer på detta så skulle det vara grymt mycket fler som kom till GTAsajten skulle jag tro, bli mer gästvänliga och inte bara gå rakt på sak utan att får dom att känna sig som "en i mängden". Det finns hur många här på forumet som bara anser att dom som har varit här längst har mest respekt. Vilket jag tycker personligen gör detta till ett skitforum egentligen. Men jag stannar för att det finns så mycket man lär sig och nyheter som man får reda på.

Detta är ju bara en sak jag vill att alla kanske ska börja tänka på, men vad vet jag :P So, är det något att tänka på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Diskussionen har pågått och varit oförändrad i många herrans år här på forumet. Jag hjälpte till jättemycket när jag var GTA-mod men om man inte kan svaret på frågan så är det inte mycket lönt att posta ett "vet inte :)".

Och vad beträffar att känna sig som en i mängden, så... Vill folk stanna så vill de väl det för att de gillar forumets trådar och medlemmar, inte för att de ska hitta sig nånstans att känna sig viktiga. Eller? :mellow:

Vi kommer få mer medlemmar som vi kan behandla väl när GTA 5 kommer på tal. De flesta medlemmar här kom nog hit när ett eller annat GTA-spel var på ingång så det löser sig nog. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk som inte vill hänga i GTA-delarna kommer heller inte hänga i GTA-delarna, så enkelt är det.

Själv har jag inte spelat något GTA sedan SA, och det spelade jag aldrig ens klart, sedan spelade jag alla mina GTA på konsol. Så dels kan jag ingenting om vare sig GTA eller modding, och dels är jag inte speciellt intresserad av det heller.

Jag tror dessutom att relativt många av dagens GTASajtare är likadana, de flesta verkar ha slutat spela IV och spelar andra spel i väntan på nästa GTA, eller inte alls.

Att försöka få oss att hänga där gör ingen nytta som Henkibojj säger, för det enda vi kommer kunna posta är "Jag vet inte."

Det är bättre att låta de intresserade hänga där uppe, eftersom de kan och vill veta saker om GTA. Men å andra sidan så hänger dessa medlemmar förmodligen redan där uppe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag försöker samla mina tankar om saken... Problemet är väl att vi egentligen inte är ett regelrätt GTA-forum längre, de flesta aktiva hänger på forumet av andra anledningar än GTA. Detta är bekymmersamt eftersom GTA-profileringen är/var vad som urskiljde GTAsajten från andra forum och verkade som ett dragplåster som lockade nya medlemmar till forumet. De flesta av oss, åtminstone de som joinade under III-eran, har en gång registrerat på forumet för att vi var intresserade av GTA; det var GTA-intresset som drog oss till forumet och först efteråt började vi röra oss mot de icke-GTA-inriktade avdelningarna. Dagens nykomlingar (det kommer faktiskt nya medlemmar till forumet) joinar också tack vare GTA, men de blir aldrig långvariga eftersom GTA-delen är så inaktiv vilket leder till att de tröttnar på forumet. Ingen orkar hänga på ett dött forum. Potentiella GTA-intresserade gäster registrerar sig aldrig eftersom vår GTA-avdelning inte längre kan attrahera dem. Isläggningen av hemsidan har givetvis inte förbättrat situationen.

Man kan givetvis inte forcera fram ett GTA-intresse hos medlemmarna eller kräva att de ska skriva i GTa-forumen men något borde definitivt göras. Antingen borde det läggas mer fokus på att förstärka GTAsajtens GTA-prägel, t.ex. genom att starta upp den där nyhetsbloggen som det varit tal om. Jag tror att det skulle stärka GTA-intresset hos många. Det andra alternativet är att överge GTA och inrikta forumet på något annat ämne. Vad det skulle vara vet jag inte. Glass? David Hasselhoff? Porr? Att vara ett forum av allmän karaktär (vilket GTAsajten är atm) är dock inte något som ett litet forum, som vårt, kan överleva länge på. Och, om vi ska vara ärliga, börjar det märkas.

Att försöka få oss att hänga där gör ingen nytta som Henkibojj säger, för det enda vi kommer kunna posta är "Jag vet inte."

Nja, det tror jag inte. Det finns många här som vet och kan och som skulle kunna hjälpa och diskutera i GTA-forumen men man är så "ointresserad" av att snacka GTA att man helt enkelt inte orkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag försöker samla mina tankar om saken... Problemet är väl att vi egentligen inte är ett regelrätt GTA-forum längre, de flesta aktiva hänger på forumet av andra anledningar än GTA. Detta är bekymmersamt eftersom GTA-profileringen är/var vad som urskiljde GTAsajten från andra forum och verkade som ett dragplåster som lockade nya medlemmar till forumet. De flesta av oss, åtminstone de som joinade under III-eran, har en gång registrerat på forumet för att vi var intresserade av GTA; det var GTA-intresset som drog oss till forumet och först efteråt började vi röra oss mot de icke-GTA-inriktade avdelningarna. Dagens nykomlingar (det kommer faktiskt nya medlemmar till forumet) joinar också tack vare GTA, men de blir aldrig långvariga eftersom GTA-delen är så inaktiv vilket leder till att de tröttnar på forumet. Ingen orkar hänga på ett dött forum. Potentiella GTA-intresserade gäster registrerar sig aldrig eftersom vår GTA-avdelning inte längre kan attrahera dem. Isläggningen av hemsidan har givetvis inte förbättrat situationen.

Man kan givetvis inte forcera fram ett GTA-intresse hos medlemmarna eller kräva att de ska skriva i GTa-forumen men något borde definitivt göras. Antingen borde det läggas mer fokus på att förstärka GTAsajtens GTA-prägel, t.ex. genom att starta upp den där nyhetsbloggen som det varit tal om. Jag tror att det skulle stärka GTA-intresset hos många. Det andra alternativet är att överge GTA och inrikta forumet på något annat ämne. Vad det skulle vara vet jag inte. Glass? David Hasselhoff? Porr? Att vara ett forum av allmän karaktär (vilket GTAsajten är atm) är dock inte något som ett litet forum, som vårt, kan överleva länge på. Och, om vi ska vara ärliga, börjar det märkas.

Nja, det tror jag inte. Det finns många här som vet och kan och som skulle kunna hjälpa och diskutera i GTA-forumen men man är så "ointresserad" av att snacka GTA att man helt enkelt inte orkar.

Både gtawikin och nyhetsbloggen är väl planerade att läggas in när nästa gta utannonseras om jag inte missminner mig. Detta var dock år och dar sedan och jag vet faktisk inte om det finns någon frivillig som vill sköta bloggen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mig hjälpte jag en som hade problem GTA 3 fick bara ett snabbt svar tillbaks den var han borta. Om man kollar så ser man att folk registrerar sig på forumet varje dag men ändå skriver dem inget i forumet kanske har nåt med dessa inaktiva GTA delen eftersom man ser vi flesta hänger på den nedre delen av forumet.

Sen har jag haft en tanke varför heter detta GTAsajten fortfarande? Menar vi har ingen hemsida kvar det skrivs inget nytt om gta heller och GTA delarna är inaktiva man kan se fortfarande gamla post 1-2 år tillbaka så jag har undrat varför heter vi då fortfarande gtasajten? Hoppas ni förstår vart jag vill komma med detta. Dem gångerna jag har sett forumet mest aktiv det är fort en ny GTA kommer. Menar när hultan skapade IV delen för den senaste i serien vips då hade vi nya medlemmar som skrev där men efter ett tag då var dem borta igen.

Sen kan det även ha att nya medlemmar inte känner sig hemma här som Joe Dirt skrev. Har märkt förut när 1-2 nya medlemmar kom till forumet och presenterade sig så såg man lite dålig attityd från vissa andra på forumet som skrämde bort dessa nya medlemmar. Den tiden jag var ny här så såg jag hur mycket skit jag fick från de äldre medlemmarna men jag brydde mig inte sa bara i dont give a fuck. Och fortsatte hänga kvar här.

För jag tänkte jag låter inte äldre medlemmar skrämma bort mig härifrån så ja efter 5-6 år så är jag fortfarande här kvar för jag tar fortfarande inte åt mig saker om nån skulle slänga en spydig kommentar. Detta är just skrivet av min insyn jag har sett av forumet under min tid här.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mig hjälpte jag en som hade problem GTA 3 fick bara ett snabbt svar tillbaks den var han borta. Om man kollar så ser man att folk registrerar sig på forumet varje dag men ändå skriver dem inget i forumet kanske har nåt med dessa inaktiva GTA delen eftersom man ser vi flesta hänger på den nedre delen av forumet.

Sen har jag haft en tanke varför heter detta GTAsajten fortfarande? Menar vi har ingen hemsida kvar det skrivs inget nytt om gta heller och GTA delarna är inaktiva man kan se fortfarande gamla post 1-2 år tillbaka så jag har undrat varför heter vi då fortfarande gtasajten? Hoppas ni förstår vart jag vill komma med detta. Dem gångerna jag har sett forumet mest aktiv det är fort en ny GTA kommer. Menar när hultan skapade IV delen för den senaste i serien vips då hade vi nya medlemmar som skrev där men efter ett tag då var dem borta igen.

Sen kan det även ha att nya medlemmar inte känner sig hemma här som Joe Dirt skrev. Har märkt förut när 1-2 nya medlemmar kom till forumet och presenterade sig så såg man lite dålig attityd från vissa andra på forumet som skrämde bort dessa nya medlemmar. Den tiden jag var ny här så såg jag hur mycket skit jag fick från de äldre medlemmarna men jag brydde mig inte sa bara i dont give a fuck. Och fortsatte hänga kvar här.

För jag tänkte jag låter inte äldre medlemmar skrämma bort mig härifrån så ja efter 5-6 år så är jag fortfarande här kvar för jag tar fortfarande inte åt mig saker om nån skulle slänga en spydig kommentar. Detta är just skrivet av min insyn jag har sett av forumet under min tid här.

Med detta ville du komma vart? Döper vi om sidan till "random" forum lär det ju locka jättemånga nya användare........

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ser vart ni alla vill komma, låter väldig logiskt egentligen, särskilt det du Umberto skrev. Men som sagt, jag tycker att vi/dem som kan något om att fixa saker och ting i ett GTA-spel borde försöka engagera sig lite mer gällande nya medlemmar och deras frågor kring GTA eller liknande.

Men det här är helt enkelt bara något som jag ville få fram då jag (säkert fler som vill också) vill att vi ska skaffa fler användare på forumet så vi växer lite till. Som sagt, ju fler desto bättre ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ser vart ni alla vill komma, låter väldig logiskt egentligen, särskilt det du Umberto skrev. Men som sagt, jag tycker att vi/dem som kan något om att fixa saker och ting i ett GTA-spel borde försöka engagera sig lite mer gällande nya medlemmar och deras frågor kring GTA eller liknande.

Men det här är helt enkelt bara något som jag ville få fram då jag (säkert fler som vill också) vill att vi ska skaffa fler användare på forumet så vi växer lite till. Som sagt, ju fler desto bättre ;)

Dessutom väcker det trots allt nytt liv i forumet och att se nya medlemmar stannar kvar här istället för dem 1-3 dagarna sen borta. Saknar själv att se nya forumiter har kommit hit och se att nån ny har skrivit på forumet. Men för gtasajtens framtid så kanske det är bra om vi får in nya medlemmar så detta forum lever vi blir ju allt mindre som är aktiva nu.

Sen det här med GTA spelen att vi ska försöka hjälpa dem vad hände med wiki sidan som vi gjorde om gta med all information?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet där är ju att alla gamla sköningar inte hänger alls i GTA-delarna utan har istället tagit över Allmänt och Loungen!

Det är antagligen för att alla gamla sköningar inte längre har något intresse av GTA.

Gamla sköningar eller inte, det går inte att tvinga någon att hänga där uppe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ser vart ni alla vill komma, låter väldig logiskt egentligen, särskilt det du Umberto skrev. Men som sagt, jag tycker att vi/dem som kan något om att fixa saker och ting i ett GTA-spel borde försöka engagera sig lite mer gällande nya medlemmar och deras frågor kring GTA eller liknande.

Men det här är helt enkelt bara något som jag ville få fram då jag (säkert fler som vill också) vill att vi ska skaffa fler användare på forumet så vi växer lite till. Som sagt, ju fler desto bättre ;)

4 hela inlägg upp...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vem vill göra något om GTA om man inte har något intresse? Ärligt talat, jag har lirat halva IV, och jag kan inte ett skvatt om IV. Då är det ingen mening att jag hänger där uppe och svarar dumt på frågorna som väl kommer, bättre att folk som är intresserad och har kunskap hjälper dem som är nya än att massa medlemmar med noll intresse svarar massa dumma saker.

Visst vore det fin med flera medlemmar, men går inte tvinga hit nya medlemmar.. Och hur vi skaffa flera är ett projekt i sig ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett annat problem kan vara att de som har frågor ang GTA är i 10-15 års ålder. Vi i övriga delar är 15+ (minst, vet inte vilken minimi ålder det finns här)

Finns väll någon 15 åring här kanske, är osäker. Sen blir det ett problem med när det väll kommer en ny medlem som är 12 kanske, så börjar alla tjata "han är 12, han får inte vara här." Vilket iosf är sant, men ska vi locka hit nya medlemmar fungerar det inte då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns väll någon 15 åring här kanske, är osäker. Sen blir det ett problem med när det väll kommer en ny medlem som är 12 kanske, så börjar alla tjata "han är 12, han får inte vara här." Vilket iosf är sant, men ska vi locka hit nya medlemmar fungerar det inte då.

Jag är 14, och åldersgränsen är borttagen har jag för mig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...