Jump to content

Hur ofta säger ni till era föräldrar att ni älskar dem?


Siana
 Share

Recommended Posts

Det här är en sak jag har funderat på ett tag. I alla amerikanska filmer så säger föräldrarna till sina barn hur mycket de älskar dem hela tiden, men hur är det i verkligheten?

Själv kan jag ALDRIG minnas att jag har sagt åt mina föräldrar att jag älskar dem. Det betyder inte att jag inte gör det eller att jag har en dålig relation med dem, det har bara inte blivit att man sagt det. Skulle kännas väldigt awkward att säga det helt plötsligt nu.

Hur är det för er?

Brydde mig inte om att göra en poll, kändes inte som att det skulle gå att göra en vettig sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker precis som du Siana att det känns awkward att bara slänga ur sig "jag älskar dig" till en förälder bara sådär. Det sker så sällan att föräldern antagligen börjar fatta misstankar om att man har någon baktanke på g varje gång man säger det.

Oftast brukar jag säga "jag älskar dig också" som respons när mamma säger att hon älskar mig. Kan inte minnas att farsan sagt det en enda gång. Antagligen av samma anleding som ovan ^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skönt att jag inte är ensam då. Har aldrig sagt det till mina föräldrar och har inte fått höra det heller, men det är inte något jag lider av direkt. Det är ju bara ord liksom, och som Siana säger så skulle det bli obekvämt att börja använda det uttrycket nu efter alla år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är däremot väldigt glad för att säga det till kompisar och bekanta på fyllan. :confused:

Haha, det här fenomenet känner jag igen. Det konstigaste är att jag har lättast att säga det till personer jag har träffat den kvällen. Har hänt ett par gånger att jag blivit riktigt dragen och så har jag fattat tycke för någon person som jag träffat under kvällen (menar inte nödvändigtvis en tjej). Då slinker det bara ur.

Inget går upp emot ett riktigt fylle "JAAAG-ÄÄÄÄÄÄLSKAR'EJ MANNEN". w00t_1181130_0.gif

Eller varför inte Johan Glans "Fan, du är min bästa vän!": http://www.youtube.com/watch?v=aU8Bk7PR_ho#t=2m30s

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...