Jump to content

How I met your mother


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

hahahahahahahha

hahahahaha tyckte oxå de va sjukt kul, extra kul att han inte lagt märke till datumen :D rolig slump :)

f.ö så känns de på tiden att man äntligen

fick se mamman i

säsongsavslutet...

en säsong till utan att få se det hade blivit helt för mkt då jag tycker det tappat gnistan väldigt mkt, men nu känns de som sista säsongen kommer bli intressant att se, denna kvinna som man undrat över i 8 säsonger nu..

Redigerad av DizzY
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Okej, premiären bådar ju ändå lite gott, trodde det skulle vara mycket sämre med tanke på kvalitén de senaste, speciellt förra, säsongen. Även om Lily är hemsk, jag är trött på Ted, de har skrivit Robin mycket sämre och Barney är...ja Barney så är ju Marshall fortfarande likeable. Gillar valet av skådis för mamman, och det är smart att låta henne interagera med alla andra innan hon träffar Ted så det inte blir "hej, här är min senaste flickvän". Var tveksam till formatet att ha hela säsongen utspela sig på tre dagar med framåt- och tillbakablickar men de utnyttjade det bra i de två första avsnitten och det är ju ett mycket bra sätt att bygga upp mammans karaktär. Slutscenen i det andra avsnittet t.ex. är ju grymt bra filmad och skriven.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Än så länge tycker jag faktiskt säsongen är väldigt "meh". Tycker det är alldeles för många Flashbacks. Vi har fått se Marshall åka dit i väldigt många avsnitt.. Sjukt segt. Just nu kollar jag bara för att se slutet. För övrigt tycker jag också att Barney's & Robin's relation också är väligt pinsam & ansträng. Titta i det senaste avsnittet bara..

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tvärtom så gillar jag den här säsongen, mest bara för att den är annorlunda. Jag var så less på den här serien innan, men det här känns i alla fall som en slutspurt. Som att det för en gångs skull går någonstans!

Edit: Och sen hittade jag precis den här, skjut mig. How I Met Your Father!

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Positivt överraskad av sista säsongen, för första gången på länge gör de något intressant med flashback/flashforward-tekniken, i de senare säsongerna kändes det tröttsamt, som att de mest gjorde det bara för att det var seriens signum efter avsnitt som The Pineapple Incident i första säsongen. Även om det såklart blir segt då vissa avsnitt blir filler och jag hoppas de bygger vidare till nånting med karaktäriseringen av Barneys brorsa som gått från en bra till jobbig karaktär och att Marshall snart är framme. Och mer med mamman. Gillade slutscenen av senaste avsnittet (The Lighthouse) då den var så...low-key för att vara Ted Mosby. Ingen stor gigantiskt romantisk gest vilket fick det att kännas bättre och mer realistiskt. I det avsnittet fick de även "Thank you Linus"-skämtet att bli kul igen ("We're running out of glasses). Tycker dock fortfarande inte Barney och Robin klickar som ett par riktigt men men.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan vara intressant att se mammans story. Men är rädd att det kan bli exakt samma sak, inget nytt i sättet att berätta storyn.

Det här är mjölkning 101, jag gillar det inte alls. CBS-snubbarna är bara rädda för hur det ska gå när dom tappar HIMYM, så dom trycker fram det här lagom till hösten och hoppas att människor ska hoppa på tåget bara för att.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Det här är mjölkning 101, jag gillar det inte alls. CBS-snubbarna är bara rädda för hur det ska gå när dom tappar HIMYM, så dom trycker fram det här lagom till hösten och hoppas att människor ska hoppa på tåget bara för att.

Det lär ju med all säkerhet bli ett Scrubs-säsong-nio-fail.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...